Ο Σόντερμπεργκ αποκαλύπτει τι του έλεγαν όλοι για την πανδημία όταν γύριζε το Contagion

Ο Σόντερμπεργκ αποκαλύπτει τι του έλεγαν όλοι για την πανδημία όταν γύριζε το Contagion Facebook Twitter
0

Σχεδόν δέκα χρόνια μετά το Contagion του Στίβεν Σόντερμπεργκ, o σκηνοθέτης πέρασε τις ημέρες της καραντίνας που επέβαλε ο κορωνοϊός, γράφοντας το σενάριο για το σίκουελ της ταινίας Sex, Lies and Videotape (Σεξ, Ψέματα και Βιντεοταινίες), αλλά όλοι πλέον ρωτάνε κάτι για το θρίλερ που χαρακτηρίστηκε «προφητικό»

Το φιλμ Contagion γνώρισε φέτος στιγμές δόξας με το ξέσπασμα της πανδημίας και αυτό που πολλοί θέλουν να γνωρίζουν είναι πώς προέβλεψε το 2011 - συχνά με τρομακτική ακρίβεια- την τρέχουσα πανδημία.

Το Contagion έγινε θρύλος σήμερα καθώς περιλαμβάνει προφητικές σκηνές που απεικονίζουν την τωρινή κατάσταση σε όλο τον κόσμο με εφαρμογή καραντίνας, άδειους δρόμους, χάος σε σούπερ-μάρκετ, χώρες να κλείνουν τα σύνορα και μια από τις αφίσες της ταινίας στο IMDb να λέει: «Μην μιλάς σε κανέναν, μην αγγίζεις κανέναν».

 

Ο Σόντερμπεργκ είχε πει σε συνέντευξή του το 2011 ότι το να γυρίσει το Contagion τον έκανε να συνειδητοποιήσει ότι μια πραγματική πανδημία θα ήταν αναπόφευκτη. Τότε βέβαια η πρόβλεψη αυτή δεν ήταν παρά μια θεωρία. Μιλώντας στους Los Angeles Times αυτήν την εβδομάδα, επανέλαβε πως η τρέχουσα πανδημία δεν τον εκπλήσσει στο ελάχιστο.

«Όλοι οι ειδικοί με τους οποίους μιλήσαμε όταν ετοιμάζαμε αυτήν την ταινία, όταν τους ρωτήσαμε πώς θα ξεκινήσει η επόμενη πανδημία, έλεγαν για μια "υγρή αγορά" (wet market) στην Ασία και πως πιθανότατα μια νυχτερίδα θα έπαιζε ρόλο. Κυριολεκτικά όλοι. Πριν από δέκα- έντεκα χρόνια. Δεν είναι λοιπόν έκπληξη», είπε.

Αν και το Contagion είχε προετοιμάσει τον σκηνοθέτη για το πώς θα ερχόταν μια παγκόσμια πανδημία στον πραγματικό κόσμο, αυτό που δεν έκανε, ήταν να τον προετοιμάσει για την ανθρώπινη απάντηση. Όπως εξήγησε ο Σόντερμπεργκ, «Είναι συναρπαστικό να βλέπουμε τις πτυχές αυτής της αφήγησης που δεν σκεφτήκαμε. Η κοινωνιολογική συμπεριφορά, ο τρόπος με τον οποίο οι άνθρωποι συμπεριφέρθηκαν ως άτομα, ως κράτη, ως χώρες - ήταν πραγματικά συναρπαστικό».

«Μεγάλος μέρος της συναρπαστικής ανθρώπινης συμπεριφοράς δεν το σκεφτήκαμε καν όταν το κάναμε αυτό», πρόσθεσε ο σκηνοθέτης. «Είναι απλώς μια υπενθύμιση για το πόσο βαθιά παράλογοι είμαστε. Όταν βρισκόμαστε απέναντι σε κάποιο είδος απειλής φόβου, γινόμαστε βαθιά παράλογοι. Είναι τρελό να είσαι μάρτυρας μιας τέτοιας κατάστασης».

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Πολιτισμός / Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

 «Θα ήθελα να μιλήσουμε περισσότερο για μια εταιρική σχέση παρά να συζητήσουμε για την ιδιοκτησία»: Για το αίτημα επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα μίλησε ο επικεφαλής του Βρετανικού Μουσείου
LIFO NEWSROOM
Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Πολιτισμός / Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Το κόσμημα φέρει ιστορική σημασία, καθώς θεωρείται ότι περιλαμβάνει μερικά από τα αυθεντικά διαμάντια του θρυλικού "κολιέ των διαμαντιών" που βρέθηκε στο επίκεντρο σκανδάλου τη δεκαετία του 1780
LIFO NEWSROOM
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ