Τα διάσημα μαύρα ταξί του Λονδίνου 30 φορές πιο ρυπογόνα από τα συνομήλικα τους οχήματα

Τα διάσημα μαύρα ταξί του Λονδίνου 30 φορές πιο ρυπογόνα από τα συνομήλικα τους οχήματα Facebook Twitter
ΕΡΑ
0

Τα διάσημα μαύρα ταξί του Λονδίνου είναι περίπου 30 φορές περισσότερο ρυπογόνα από τα συνομήλικα τους συμβατικά οχήματα ιδιωτικής χρήσης, σύμφωνα με έρευνα. 

Μετρήσεις του οξειδίου του αζώτου (NOx), των σωματιδίων και του διοξειδίου του άνθρακα (CO2) που πραγματοποιήθηκαν σε από πάνω από 100.000 οχήματα στο Λονδίνο αποκάλυψαν τη δυσανάλογη επίπτωση των μαύρων ταξί στους δρόμους της βρετανικής πρωτεύουσας. 

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από την The Real Urban Emissions (True). Παράλληλα βρέθηκε πως μερικά από τα νεότερα μοντέλα των διάσημων μαύρων ταξί είναι ακόμα πιο ρυπογόνα από τα παλιότερα μοντέλα. 

Η κινεζικής ιδιοκτησίας London Electric Vehicle Company, που παλιότερα ονομαζόταν London Taxi Company, με έδρα κοντά στο Κόβεντρι, παράγει το μοντέλο TX4 Euro 5 που εκπέμπει κατά 50% περισσότερο οξειδίου του αζώτου από τα Euro 3 και Euro 4 της ίδιας εταιρείας. 

Αυτό σημαίνει πως το μέσο όρο των εκπομπών οξειδίου του αζώτου από τα μαύρα ταξί, ανά κιλό καυσίμου, αυξήθηκε κατά την τελευταία πενταετία. 

Η έρευνα δείχνει πως τα μοντέλα Euro 5 μαζί με παλαιότερα μοντέλα ευθύνονται για περίπου το 60% των εκπομπών οξειδίου του αζώτου από αυτοκίνητα στην ευρύτερη περιοχή του Λονδίνου. 

Τα μοντέλα Euro 5 και Euro 6 που καταναλώνουν ντίζελ εκπέμπουν έξι φορές περισσότερο οξειδίου του αζώτου σε σχέση με τα αντίστοιχα αυτοκίνητα που καταναλώνουν βενζίνη. 

«Πόλεις όπως το Λονδίνο εργάζονται χρόνια τώρα για να βελτιώσουν την ποιότητα του αέρα με περιορισμένη επιτυχία καθώς δεν είχαν τα δεδομένα για να περιορίσουν τις πραγματικές εκπομπές στους δρόμους», δήλωσε μεταξύ άλλων η Sheila Watson εκ μέρους του FIA Foundation που συνεργάζεται με την πρωτοβουλία True.

Παράλληλα υποστήριξε πως είναι σημαντικό να υποστηριχθεί η εργασία τηλεπισκόπησης καθώς είναι αυτή που φέρνει τα δεδομένα σε όσους θεσπίζουν πολιτικές και είναι η μόνη διαθέσιμη. 

«Μόνο αυτά τα δεδομένα μπορούν να βοηθήσουν τους πολιτικούς, τους καταναλωτές αλλά και τους κατασκευαστές να καταλάβουν καλύτερα τι συμβαίνει στους δρόμους μας.»

Ο δήμαρχος του Λονδίνου Σαντίκ Χαν δήλωσε πως ο αέρας του Λονδίνου είναι τόσο τοξικός που καταστρέφει την ανάπτυξη των πνευμόνων των παιδιών, είναι αιτία για χιλιάδες πρόωρους θανάτους και αυξάνει τον κίνδυνο για άσθμα και άνοια. 

«Γνωρίζουμε ότι τα βρώμικα οχήματα ευθύνονται για τις μισές εκπομπές των διοξειδίων του θείου και αυτά τα νέα δεδομένα από την True και ICCT αποκαλύπτουν την έντονη επίδραση των ρυπογόνων ταξί στους δρόμους μας.»

Με πληροφορίες από Independent 

Περιβάλλον
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στη Γκάνα μετατρέπουν τα απορρίμματα της δυτικής fast fashion ρούχα υψηλής ραπτικής

Περιβάλλον / Στη Γκάνα μετατρέπουν τα απορρίμματα της δυτικής fast fashion σε ρούχα υψηλής ραπτικής

Η δυτική υπερκατανάλωση έχει μετατραπεί σε περιβαλλοντικό πρόβλημα στην Αφρική και καθώς τα απόβλητα της γρήγορης μόδας μολύνουν το περιβάλλον της Αφρικής, οι σχεδιαστές στην Γκάνα βρίσκουν μια δημιουργική και οικολογική λύση
LIFO NEWSROOM
COP29 για το κλίμα: Μόνο $250 δισ. από το 1,3 τρισ. που απαιτούνται, συμφώνησαν να δίνουν οι πλούσιες χώρες στις φτωχές

Διεθνή / COP29 για το κλίμα: Μόνο $250 δισ. από το 1,3 τρισ. που απαιτούνται, συμφώνησαν να δίνουν οι πλούσιες χώρες στις φτωχές

Το προσχέδιο της Συμφωνίας ορίζει ως ευρύτερο τον στόχο για άντληση 1,3 τρισ. δολαρίων ετησίως έως το 2035, με αναφορές σε χρηματοδότηση από «δημόσιες και ιδιωτικές πηγές»
LIFO NEWSROOM
«Χρειαζόμαστε περισσότερους Αϊ-Βασίληδες»: Coca-Cola και «Μπορούμε» ενώνουν δυνάμεις για τα Χριστούγεννα

Market news / «Χρειαζόμαστε περισσότερους Αϊ-Βασίληδες»: Coca-Cola και «Μπορούμε» ενώνουν δυνάμεις για τα Χριστούγεννα

Μαζί με τη ΜΚΟ «Μπορούμε», η Coca-Cola συνεχίζει για 2η χρονιά το έργο της για τη διάσωση και προσφορά εκατομμυρίων μερίδων τροφίμων και συστήνει ξανά τη δράση «Ένα Κυριακάτικο Γεύμα για Όλους».
THE LIFO TEAM
Greenpeace: Πώς θα μπορούσαν να αυξηθούν κατά 2.000% τα κονδύλια για τις απώλειες και ζημιές από την κλιματική κρίση

Περιβάλλον / Greenpeace: Πώς θα μπορούσαν να αυξηθούν κατά 2.000% τα κονδύλια για τις απώλειες και ζημιές από την κλιματική κρίση

Νέα ανάλυση δείχνει ότι η φορολόγηση των εταιρειών ορυκτών καυσίμων θα μπορούσε να αυξήσει τα κονδύλια του ταμείου του ΟΗΕ για τις απώλειες και ζημίες της κλιματικής κρίσης κατά 2.000%
LIFO NEWSROOM