Χωρίς αρχαιοελληνικά και μακεδονικά σύμβολα, καθώς και χωρίς χάρτες στα σχολικά βιβλία της πΓΔΜ ζήτησε η ελληνική πλευρά στην μικτή Επιτροπή.
Σε καλό κλίμα, σύμφωνα με διπλωματικές πηγές, προχωρά το έργο της Μεικτής Διεπιστημονικής Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων (ΜΔΕΕ) Ελλάδας- πΓΔΜ (Μ, για τη διερεύνηση των σχολικών εγχειριδείων, η οποία συνήλθε πρόσφατα στη Θεσσαλονίκη.
Η άλλη πλευρά, όπως ανέφεραν οι ίδιες πηγές, προσήλθε με πολύ θετικό πνεύμα, μολονότι υφίστανται δυσκολίες, αν λάβει κανείς υπόψη, μάλιστα, ότι η αντίστοιχη επιτροπή με την αλβανική πλευρά ασχολείται 17 χρόνια με αυτό το θέμα.
Για το λόγο αυτό η ελληνική πλευρά, σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πηγές, έθεσε τρία βασικά ζητήματα προς άμεση υλοποίηση ώστε να εγκαταλειφθεί όλη η ανιστόρητη και αντιεπιστημονική προπαγάνδα που υπάρχει στα βιβλία εκπαίδευσης της γειτονικής χώρας.
Πρώτον, να φροντίσει η άλλη πλευρά ώστε να δοθούν οδηγίες, μέσω των αναλυτικών προγραμμάτων του υπουργείου Παιδείας σε δασκάλους και καθηγητές ώστε να μη διδάσκεται ύλη με αλυτρωτικά-αναθεωρητικά στοιχεία, δεύτερον να εξαλειφτούν από τα βιβλία όλες οι εικόνες που σχετίζονται με τον αρχαίο μακεδονικό πολιτισμό και τρίτον να φύγουν όλοι οι σχετικοί χάρτες με αλυτρωτικό και αναθεωρητικό περιεχόμενο.
Οι ίδιες πηγές, επίσης, εξήραν το επίπεδο των επιστημόνων που συμμετέχουν από ελληνικής πλευράς στην Επιτροπή και γνωστοποίησαν ότι η επόμενη δεύτερη συνάντηση θα πραγματοποιηθεί εντός του Ιανουαρίου και θα αφορά έναρξη της συζήτησης, βιβλίο προς βιβλίο. Μια δουλειά, όπως τονίστηκε, που συνιστά σημαντικό κεφάλαιο και για την ίδια την πΓΔΜ στην πορεία της προς την ΕΕ.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
σχόλια