Την ώρα που η κυβέρνηση προωθεί μέτρα ενίσχυσης της ηλεκτροκίνησης, τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα μετατρέπουν τη χώρα σε «χωματερή» της ευρωπαϊκής αυτοκίνησης.
Παράγοντες της αγοράς σημειώνουν την αύξηση των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από την Ευρώπη με τα στοιχεία να δείχνουν πως οι εισαγωγές το 2013 έφτασαν τις 6.000, το 2019 λίγο πάνω από 70.000, ενώ με αυτούς τους ρυθμούς το 2020 θα μπορούσαν να ξεπεράσουν και τις 80.000.
Αιτία της αύξησης, το κόστος καθώς τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα μοιάζουν καλύτερη λύση γαι την τσέπη των πολιτών. Ωστόσο, οι ειδικοί, σύμφωνα με το ΣΚΑϊ, επιμένουν ότι αυτό δεν τόσο αληθινό όσο ακούγεται.
«Επειδή σκεφτόμαστε πάρα πολύ την τσέπη μας στην Ελλάδα, πρέπει να καταλάβουμε, ότι αυτή η υπόθεση των μεταχειρισμένων, τα οποία μας επιτρέπουν να εξοικονομούμε χρήματα, στην πράξη σημαίνει ότι ξοδεύουμε πολλά περισσότερα χρήματα πληρώνοντας πανάκριβα και τον κορεσμό και την ρύπανση και τα ατυχήματα» αναφέρει ο Καθηγητής του ΕΜΠ και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου ΕCOCIT, Θάνος Βλαστός.
Τα αυτοκίνητα, που φτάνουν στην χώρα μας έχουν μέση ηλικία λίγο πιο πάνω από 10 χρονιά, αλλά και αυτά τις περισσότερες φορές είναι πλασματικά, όπως λένε όσοι γνωρίζουν την αγορά.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία η μέση ηλικία των οχημάτων είναι 10.6 έτη με το 5.2 εξ αυτών να είναι τρέχουσας τεχνολογίας.
Ένα ακόμα πρόβλημα που προκύπτει είναι ότι εάν κάποιος αγοράσει ένα αυτοκίνητο από κάποια ευρωπαϊκή χώρα, από την στιγμή που δεν υπάρχει διασύνδεση των ΚΤΕΟ, ενδεχομένως, τα στοιχεία με τα οποία θα εισαχθεί στην Ελλάδα να είναι αναληθή.
«Σκεφτείτε ότι ένα εισαγόμενο αυτοκίνητο θα καταγράψει τα χιλιόμετρα του ΚΤΕΟ πρώτη φορά, που θα περάσει στην Ελλάδα. Αν λοιπόν περάσει με 200.000 και καταγράφει με 80 από εκεί και πέρα ελέγχεται από τα 80 και πάνω» δηλώνει ο Διευθυντής Αντιπροσωπείας Αυτοκινήτων, Λευτέρης Τερζάκης.
Στους ελληνικούς δρόμους πάντως, τα αυτοκίνητα, που κυκλοφορούν έχουν μέση ηλικία τα 15,7 έτη, κατατάσσοντας την Ελλάδα στους πιο γερασμένους στόλους αυτοκίνητων και συγκρίνεται μόνο με κράτη της πρώην ανατολικής Ευρώπης.
Την ίδια ώρα η κυβέρνηση επιχειρεί να λάβει μέτρα για ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης.
Πρώτος στόχος η πώληση 4.500 ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέχρι το 2021.
σχόλια