Σε αμέλεια των πιλότων οφείλεται η συντριβή του αεροσκάφους της ΡΙΑ, στο Πακιστάν τον Μάιο, που κόστισε τη ζωή 97 ανθρώπων.
Οι πιλότοι του Airbus A320, το οποίο συνετρίβη στις 22 Μαΐου στο Καράτσι, είχαν υπερβολική εμπιστοσύνη στον εαυτό τους, δήλωσε ο υπουργός Αεροπορίας του Πακιστάν, που έκανε λόγο και για αμέλεια των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας.
Μάλιστα, ο υπουργός αποκάλυψε ότι οι δύο πιλότοι κατά τη διάρκεια της προσγείωσης δεν ήταν αφοσιωμένοι και συζητούσαν για τον κορωνοϊό. «Υπήρξε αμέλεια και από τις δύο πλευρές. Ο πιλότος αγνόησε τις οδηγίες των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, οι οποίοι από την πλευρά τους δεν ανέφεραν τη ζημιά που η πρώτη αποτυχημένη απόπειρα προσγείωσης προκάλεσε στο αεροσκάφος», δήλωσε ο Γουλάμ Σαρβάρ Χαν, που παρουσίασε μια πρώτη έκθεση για το αεροπορικό δυστύχημα στο Κοινοβούλιο.
«Σε όλη τη φάση της προσγείωσης, ο κυβερνήτης και ο συγκυβερνήτης δεν ήταν συγκεντρωμένοι και μιλούσαν για τον κορωνοϊό», είπε ο Χαν, βασιζόμενος στην απομαγνητοφώνηση των μαύρων κουτιών του αεροσκάφους που έγινε στη Γαλλία. «Ο ιός κυριαρχούσε στο μυαλό τους. Η οικογένειά τους επηρεάστηκε και συζητούσαν για τον κορωνοϊό», συμπλήρωσε.
Δεν υπήρχε τεχνικό πρόβλημα
Το αεροπλάνο δεν είχε κανένα τεχνικό πρόβλημα, τόνισε ο υπουργός. «Το μοιραίο αεροσκάφος είχε 100% πτητική ικανότητα. Δεν είχε κανένα τεχνικό πρόβλημα. Ο κυβερνήτης και ο συγκυβερνήτης ήταν έμπειροι και ικανοί από ιατρικής άποψης για να πετούν το αεροσκάφος», υπογράμμισε.
Η έκθεση της έρευνας έδειξε ότι ο κυβερνήτης δεν είχε αναφέρει κανένα τεχνικό πρόβλημα κατά τη διάρκεια της τελικής προσέγγισης στο αεροδρόμιο, αν και το αεροσκάφος πετούσε στα 7.220 πόδια (2.200 μ) σε απόσταση 16 χιλιομέτρων από τον διάδρομο προσγείωσης. «Το αεροπλάνο έπρεπε να βρισκόταν σε ύψος 2.500 ποδιών», δήλωσε ο Χαν.
Αγνόησε την οδηγία του ελεγκτή
Ο πύργος ελέγχου το επισήμανε αυτό στον κυβερνήτη και τον συμβούλευσε να μην επιχειρήσει να προσγειωθεί, προτρέποντάς τον να κάνει αντ' αυτού έναν ακόμα κύκλο. «Ωστόσο, ο πιλότος αγνόησε την οδηγία του ελεγκτή», είπε ο υπουργός.
«Όταν ήταν σε θέση προσγείωσης, έλαβαν προειδοποίηση από τους ελεγκτές, αλλά εκείνος είπε "Θα τα καταφέρω". Στη συνέχεια, άρχισε και πάλι να μιλάει για τον κορωνοϊό, γεγονός που καταδεικνύει την υπερβολική εμπιστοσύνη των πιλότων στον εαυτό τους», περιέγραψε ο Χαν.
Ο καταγραφέας δεδομένων πτήσης έδειξε ότι το σύστημα προσγείωσης είχε ανασυρθεί αφού είχε πρώτα κατέβει ενώ το αεροσκάφος ετοιμαζόταν να προσγειωθεί. «Όταν το αεροσκάφος ήταν στα 10 ναυτικά μίλια, το σύστημα προσγείωσης είχε κατέβει. Είναι ακατανόητο, ωστόσο, ότι στα 5 ναυτικά μίλια είχαν ανασύρει και πάλι το σύστημα προσγείωσης», είπε ο υπουργός και πρόσθεσε ότι «Οι τελευταίες κουβέντες του πιλότου ήταν «Ω Θεέ μου, ω Θεέ μου, ω Θεέ μου!».
Η πτήση 8303 τελικά συνετρίβη σε μια κατοικημένη ζώνη, σε πολύ μικρή απόσταση από τον διάδρομο προσγείωσης, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν 97 από τους 99 επιβαίνοντες, μεταξύ των οποίων και 8 μέλη του πληρώματος. Το αεροσκάφος της PIA πραγματοποιούσε πτήση από τη Λαχόρη στο Καράτσι.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ/ Reuters, AFP