Η Boeing «εκπαίδευσε με ακατάλληλο τρόπο» πιλότους στη διάρκεια προσπαθειών επανα-πιστοποίησης των 737 Max μετά από δυο αεροπορικά δυστυχήματα που σκότωσαν 346 ανθρώπους, σύμφωνα με έρευνα της Επιτροπής Εμπορίου της αμερικανικής Γερουσίας.
Από τις καταθέσεις προέκυψε ότι οι πιλότοι που έκαναν εκπαίδευση στον προσομοιωτή, δέχονταν οδηγίες πριν ξεκινήσει η πτήση να κάνουν έναν συγκεκριμένο έλεγχο σχετικό με το λογισμικό ηλεκτρονικό σύστημα αυτόματης πτήσης MCAS, ώστε να διαπιστωθεί πόσο χρόνο χρειάζονται οι κυβερνήτες να εντοπίσουν το πρόβλημα που παρουσιάζεται μετά την απογείωση. Από τις ασκήσεις προσομοίωσης διαπιστώθηκε ότι ο χρόνος αυτός κυμαίνεται από τέσσερα έως 12 δευτερόλεπτα, που είναι πολύ κρίσιμα για την αντιμετώπιση του προβλήματος.
Στις καταθέσεις τους στελέχη της Αμερικανικής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπλοΐας (FAA) υπερασπίστηκαν την πρακτική της Boeing, υποστηρίζοντας ότι οι καταγγελίες εναντίον της εταιρίας είναι αβάσιμες, ωστόσο η Επιτροπή Εμπορίου στην έκθεσή της αναφέρει ότι η Boeing και η FAA «είχαν προκαθορίσει το αποτέλεσμα της άσκησης προσομοίωσης, ώστε να επιβεβαιωθεί η ευθύνη του ανθρώπινου παράγοντα στα δυστυχήματα, συνδέοντάς τα με την ταχύτητα αντίδρασης του πιλότου».
Η έκθεση αυτή εγείρει πολλά ερωτήματα, καθώς η FAA έδωσε την άδεια να πετάξουν ξανά τα αεροσκάφη 737 Max, τα οποία ήταν καθηλωμένα από τον Μάρτιο του 2019 εξαιτίας της ανησυχίας για την ασφάλειά τους που προκάλεσαν τα δύο τραγικά δυστυχήματα. Το «πράσινο φως» δόθηκε από την FAA έπειτα από αυτά τα τεστ που σχετίζονται με την ταχύτητα αντίδρασης των πιλότων στο προβληματικό σύστημα.
Και η έκθεση σημειώνει: «Φαίνεται αυτή τη στιγμή ότι η FAA και η Boeing προσπαθούσαν να αποκρύψουν σημαντικές πληροφορίες για κάτι το οποίο μπορεί να είχε μεγάλη συμβολή σε δύο αεροπορικές τραγωδίες».
Με πληροφορίες από Reuters, Εφημερίδα των Συντακτών