Η αναγκαστική παραμονή μεγάλου μέρους της ανθρωπότητας στο σπίτι της λόγω της πανδημίας ωφέλησε το Netflix, το οποίο ξεκίνησε το 2021 με 203,7 εκατομμύρια συνδρομητές παγκοσμίως- αυξάνοντας τον αριθμό τους το 2020 περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά από το 2007 οπότε εγκαινίασε το streaming.
Και αυτή η εντυπωσιακή αύξηση συνέβη πέρυσι παρά τον αυξημένο ανταγωνισμό (Disney+. Apple, HBO κ.α.) και την άνοδο των συνδρομητικών τιμών του. Το 83% των νέων συνδρομητών του 2020 προήλθε από χώρες εκτός ΗΠΑ και Καναδά, με το 41% από την Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική.
Μόνο στο τελευταίο τρίμηνο πέρυσι (Οκτώβριος-Δεκέμβριος) η βάση των πελατών του αυξήθηκε κατά 8,5 εκατομμύρια άτομα, έναντι προβλέψεων των αναλυτών της Wall Street για αύξηση κατά 6,1 εκατομμύρια, χάρη και στις νέες δημοφιλείς σειρές του (Γκαμπί της Βασίλισας, Μπρίτζερτον και Στέμμα νέα σεζόν) ή τη νέα ταινία του Τζορτζ Κλούνεϊ «Ο Ήλιος του Μεσονυκτίου». Για το πρώτο τρίμηνο του 2021 το Netflix ευελπιστεί να αυξήσει τους πελάτες του κατά έξι εκατομμύρια.
Τα έσοδα τετάρτου τριμήνου 2020 έφθασαν τα 6,64 δισ. δολάρια, έναντι 5,47 δισ. δολάρια στο τελευταίο τρίμηνο του 2019. Το ολοένα πιο δημοφιλές -και στην Ελλάδα- αμερικανικό συνδρομητικό κανάλι προέβλεψε ότι δεν θα χρειαστεί πια να δανείζεται δισεκατομμύρια δολάρια για να χρηματοδοτεί τις παραγωγές του σε ταινίες και σειρές σε διάφορες γλώσσες και χώρες του κόσμου. Η είδηση έδωσε μεγάλη ώθηση κατά περίπου 13% στις μετοχές του στο αμερικανικό χρηματιστήριο.
Μέσα σε λιγότερο από μια δεκαετία το Netflix είχε αντλήσει δάνεια περίπου 15 δισεκατομμυρίων δολαρίων για να «κοντράρει» τα στούντιο του Χόλιγουντ, πράγμα που -με τη βοήθεια και του κορωνοϊού- το έχει πλέον καταφέρει. Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι αναμένει πως εντός του 2021 θα εξισορροπήσει τις ταμειακές ροές της και δεν θα εξαρτάται πια από το δανεισμό για την καθημερινή λειτουργία της.
Το Netflix ενημέρωσε τους μετόχους του ότι θα εξετάσει ακόμη και την επιστροφή σε αυτούς ενός μέρους των έξτρα μετρητών του, ενώ προτίθεται να διατηρήσει το επίπεδο του τραπεζικού χρέους του στα 10 έως 15 δισ. δολάρια, σε αντίθεση με τη Disney και άλλους ανταγωνιστές του που θα πρέπει να χρεωθούν γερά τα επόμενα χρόνια για να καθιερωθούν στη διεθνή αγορά του streaming.
Η Disney ανακοίνωσε, από την πλευρά της, ότι το Δεκέμβριο του 2020 είχε ήδη εγγράψει -μέσα σε ένα λιγότερο από ένα χρόνο- 86,8 εκατομμύρια συνδρομητές για την υπηρεσία της Disney+. Ο συν-διευθύνων σύμβουλος του Netflix Ριντ Χέιστινγκς αναγνώρισε, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, ότι «αυτό που έκανε η Disney, είναι σούπερ-εντυπωσιακό και μας ενεργοποιεί να αυξήσουμε τους συνδρομητές μας, αυξάνοντας και άλλο τον προϋπολογισμό μας για παραγωγή περιεχομένου».
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ