Η Microsoft έκανε την πρώτη μεγάλη επένδυσή της στον τομέα της αυτοκίνησης.
Επιλέγοντας την General Motors, ο κολοσσός του software επένδυσε δύο δισεκατομμύρια δολάρια στην Cruise, το τμήμα της GM για πλήρως αυτοματοποιημένα, αυτο-οδηγούμενα οχήματα χωρίς τιμόνια ή πεντάλ. Με την οικονομική «ένεση» της Microsoft η εταιρεία αυτόνομης οδήγησης είδε την αξία της να ανεβαίνει στα 30 δισ. δολάρια.
Το 2016 η General Motors είχε αγοράσει την Cruise, που τότε απασχολούσε μόλις 40 εργαζόμενους, για κάτι περισσότερο από ένα δισεκατομμύριο δολάρια. Τώρα η Cruise έχει περίπου 2.000 υπαλλήλους και συνεισφέρει κατά 40% στη συνολική αξία της GM που αγγίζει τα 71.5 δισεκατομμύρια δολάρια.
Η τελευταία εξέλιξη φέρνει την Cruise στην ίδια λίγκα με την Waymo, την πιο ισχυρή ως τώρα start up του κλάδου και «αδελφική» εταιρεία της Google. Η Waymo αύξησε πέρυσι την αξία της κατά 3,2 δισ. δολάρια και πλέον αξίζει πάνω από 30 δισ. σύμφωνα με δύο πηγές που επικαλούνται οι Financial Times.
Η επένδυση της Microsoft είναι το πρώτο μεγάλο άνοιγμα της εταιρείας στο μέλλον της αυτο-οδηγούμενης κίνησης. Ο κολοσσός δραστηριοποιείται ήδη στον παραπλήσιο κλάδο του συμβατικού αλλά και συνδεδεμένου στον Ιστό αυτοκινήτου, με υπηρεσίες Cloud για ηλεκτρικά και μη οχήματα των Volkswagen, BMW και Ford.
Η εκτελεστική διευθύντρια της Microsoft, Satya Nadella, δήλωσε ότι τόσο η Cruise όσο και η GM θα εκμεταλλευτούν τις δυνατότητες του Cloud της Microsoft και της πλατφόρμας Azure, για να κάνουν την αυτόνομη οδήγηση την κυρίαρχη τάση. Η GM σκοπεύει να κυκλοφορήσει περισσότερα από 30 μοντέλα ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκοσμίως έως το 2025, σύμφωνα με την διευθύντρια της εταιρείας Mary Barra.
Πέρυσι, η Cruise αποκάλυψε το Origin, ένα όχημα χωρίς τιμόνι και πεντάλ, που ελέγχεται αποκλειστικά ηλεκτρονικά. Οι δοκιμές γίνονται με έναν στόλο από τροποποιημένα, συμβατικά Chevy Bolts και οδηγούς σε ετοιμότητα για να παρέμβουν αν κάτι «πάει στραβά». Ωστόσο έχει ήδη λάβει το πράσινο φως για να αφαιρέσει ολωσδιόλου τον παράγοντα «οδηγό» από τις δοκιμές της.
Με πληροφορίες από Financial Times
σχόλια