Δημήτρης Κανέλλος: Management Ποδοσφαιρικού Σωματείου
Το ποδόσφαιρο δεν έχει πια τον ερασιτεχνικό χαρακτήρα που είχε σε προηγούμενες δεκαετίες. Η βιομηχανία του ποδοσφαίρου είναι ένας τομέας που βρίσκεται στην κορυφαία πεντάδα διακίνησης κεφαλαίων στον πλανήτη. Όπως αναφέρει η FIFA: «Tο ποδόσφαιρο έχει γίνει μια τεράστιας εμβέλειας επιχείρηση». Είναι δυνατόν να υπάρξει επιχείρηση χωρίς management;
Για τη διαχείριση και τη διοίκηση των ποδοσφαιρικών σωματείων, ισχύουν οι ίδιες αρχές που ισχύουν και για κάθε άλλη συμβατική επιχείρηση, αλλά υπάρχουν και αρκετές ιδιαιτερότητες: o σχεδιασμός, η οργάνωση, η δομή της διοίκησης, ο προϋπολογισμός, η οικονομική διαχείριση, οι ακαδημίες, ο εξοπλισμός, ο σύλλογος ως εμπορικό σήμα, το μάρκετινγκ, οι κίνδυνοι, το επιχειρηματικό σχέδιο, το οργανόγραμμα, η στελέχωση, η ηθική της διαχείρισης, οι οπαδοί, οι επενδυτές, οι θεσμοί, οι ομάδες, οι ποδοσφαιριστές, οι υποχρεώσεις κ.λπ.
Η γνώση σε επαγγελματικό επίπεδο της διοίκησης ενός ποδοσφαιρικού σωματείου είναι περισσότερο από αναγκαία. Σε αυτήν τη γνώση έρχεται να συμβάλει το παρόν βιβλίο.