Νέα Εταιρική ταυτότητα για το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου

Νέα Εταιρική ταυτότητα για το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου Facebook Twitter
Το νέο σήμα του φεστιβάλ σε στάσεις λεωφορείων
0

"Τον δύσκολο χειμώνα τον οποίο διανύσαμε, εκτός από την προετοιμασία του καλλιτεχνικού προγράμματος 2021 και την υλοποίηση της επιτυχημένης πλατφόρμας νέων δράσεων που εγκαινιάσαμε (OPEN PLAN), εργαστήκαμε για τον ανασχεδιασμό της εταιρικής μας ταυτότητας, στο πλαίσιο της ευρύτερης ανανέωσης του θεσμού". Με αυτά τα λόγια η καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου παρουσιάζει το νέο σήμα του Οργανισμού.

"Για τον σκοπό αυτό, απευθύναμε ανοιχτή πρόσκληση ενδιαφέροντος, στην οποία ανταποκρίθηκαν δεκάδες δημιουργικά γραφεία απ’ όλη την Ελλάδα. Μετά την επιλογή της κριτικής επιτροπής, προκρίθηκαν αρχικά τα γραφεία G Design, Nowhere Studio, The Birthdays Design (Studio TBD) και DpS / Athens, εκ των οποίων υιοθετήθηκε εντέλει η πρόταση του κυρίου Δημήτρη Παπάζογλου -DpS / Athens.

Το ισχύον έως σήμερα λογότυπο  συνόδευσε επιτυχημένα το Φεστιβάλ από το 1998. Στα χρόνια που μεσολάβησαν, τo Φεστιβάλ εξελίχθηκε ως θεσμός, αντικρύζοντας το μέλλον και εκτός των ελληνικών συνόρων. Σήμερα, αντλούμε έμπνευση από τη μακρόχρονη ιστορία του εμβληματικού θεσμού και την μετεξελίσσουμε, οικοδομώντας πάνω σ’ αυτήν μια σύγχρονη καλλιτεχνική ταυτότητα. Μετρώντας περισσότερα από 66 έτη διαδρομής, η νέα αυτή ταυτότητα έχει σκοπό να συμβάλει, μεταξύ άλλων, στην ανάδειξη της ιστορικής συνέχειας του φορέα, μέσα από τον πρωτοπόρο χαρακτήρα του και τον ρόλο του ως ενός από τους σημαντικότερους ευρωπαϊκούς αλλά και παγκόσμιους πολιτιστικούς οργανισμούς.

Η σχέση μας με το εξωτερικό είναι βαρύνουσας σημασίας: Είμαστε ένα Φεστιβάλ Ελληνικό, Ευρωπαϊκό και διεθνές. Απευθυνόμαστε στο εγχώριο κοινό αλλά και στους χιλιάδες διεθνείς επισκέπτες της Ελλάδας, γι’ αυτό και συστηνόμαστε με το διεθνές μας όνομα: Athens Epidaurus Festival. Με το βλέμμα στραμμένο προς τα έξω, παρουσιάζουμε διεθνείς καλλιτέχνες και το έργο τους, σχεδιάζουμε καινοτόμες ερευνητικές δράσεις, που απευθύνονται σε ειδικούς αλλά και το ευρύτερο κοινό, ενώ, ταυτόχρονα, επενδύουμε στο εγχώριο καλλιτεχνικό δυναμικό στους τομείς του Θεάτρου, της Μουσικής, του Χορού, των Εικαστικών, της Περφόρμανς και των Εκδόσεων, με σκοπό όχι μόνο να παρουσιάσουμε τα έργα Ελλήνων καλλιτεχνών αλλά και να τα εξαγάγουμε. Εκτός από τις μεγάλες μετακλήσεις, τις οποίες είχε συνηθίσει το κοινό στο πρόγραμμά μας, δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στις διεθνείς συμπαραγωγές, που μας τοποθετούν στον παγκόσμιο καλλιτεχνικό χάρτη, πλάι σε αντίστοιχους οργανισμούς και Φεστιβάλ του εξωτερικού.

Το οπτικό σύστημα που δημιουργήθηκε από τον διεθνή Designer / Creative Director Δημήτρη Παπάζογλου και την ομάδα του DpS / Athens, αποτελεί μία σταθερή, αναγνωρίσιμη εικόνα που συνομιλεί με ευελιξία με την ολοένα εξελισσόμενη ταυτότητά μας. Ένα σύστημα επικοινωνίας, που στόχο έχει να συνοδεύσει αποτελεσματικά το όραμα και την ευχή μας για ένα Φεστιβάλ χωρίς περιορισμούς στον χώρο και τον χρόνο" καταλήγει η καλλιτεχνική διευθύντρια.

Νέα Εταιρική ταυτότητα για το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου Facebook Twitter

Νέα εταιρική ταυτότητα

"Αντανακλώντας το ανανεωμένο όραμα του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου αλλά και την πολυεπίπεδη ανάγκη προβολής και εξωστρέφειας του κορυφαίου πολιτιστικού Ελληνικού Οργανισμού μέσα από ποικίλες εφαρμογές, η νέα εταιρική του ταυτότητα απαντά σε δύο βασικά ζητούμενα" λέει ο Δημήτρης Παπάζογλου, ο οπτικός σχεδιαστής πίσω από το νέο σήμα..

Καταρχάς, αποτελεί ισχυρό statement με συμβολικό χαρακτήρα, νοηματικές αναφορές, προεκτάσεις και ερμηνείες συνοψίζοντας οπτικά τον πυρήνα της φιλοσοφίας του. Επιπλέον, ως εργαλείο επικοινωνίας, η νέα ταυτότητα είναι πολυλειτουργική, δημιουργικά ευέλικτη, πειραματική, καθώς καλύπει αποτελεσματικά μεγάλο εύρος εφαρμογών. Ταυτόχρονα, διατηρεί αναλλοίωτο το πνεύμα του Φεστιβάλ και τα ιδιαίτερα ιστορικά του χαρακτηριστικά.

Το νέο σήμα του Athens Epidaurus Festival, στηρίζει την υφολογία του στη διεύρυνση της κλασικής τυπογραφικής φόρμας «καταργώντας» μια στενά ερμηνευτική κατανόηση της γλώσσας και δημιουργώντας ένα νέο οπτικό κείμενο. Μέσα από την αφαίρεση και την απόδοση έντονης πυκνότητας στο τελικό σήμα, διαμορφώνεται στους παρακάτω άξονες:

Μονολιθική φόρμα

Η φόρμα του νέου σήματος αποτελεί αναφορά στη μορφολογία και την ιστορική αξία δύο εμβληματικών χώρων παγκοσμίου ενδιαφέροντος: του Αρχαίου Θεάτρου της Επιδαύρου και του Ωδείου Ηρώδου Αττικού. Τα υλικά και η ογκοπλασία, το έντονο κοντράστ στις σχέσεις φωτός και σκιάς, πολλώ δε μάλλον, η θεμελιώδης συνεισφορά τους στον χώρο των παραστατικών τεχνών, μεταφέρονται με σύγχρονο, σημειολογικό σχεδιασμό στο νέο σήμα. Μέσα από την έντονη πυκνότητά του, την τρισδιάστατη ογκοπλασία, την απόλυτη  –σχεδόν πρωτόλεια– γεωμετρική φόρμα, την, ευρύτερα, αρχιτεκτονική του διάσταση. 

Δυναμική φόρμα

Επιλέγεται μια δυναμική φόρμα, στατική και κινητική ταυτόχρονα. Το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου είναι το κορυφαίο Ελληνικό Φεστιβάλ, έμβλημά του είναι η ισχυρή παράδοση, αποτελεί όμως ταυτόχρονα Φεστιβάλ σύγχρονο και διεθνές. Εξελίσσεται, πειραματίζεται, διευρύνει τους ορίζοντές του. Το Athens Epidaurus Festival κινείται στον χρόνο διατηρώντας, παράλληλα, την ισχυρή σύνδεσή του με τον πυρήνα του, τον τόπο και τη μακροχρόνια παράδοσή του.

Πειραματική – ερμηνευτικά πολλαπλή φόρμα

Το νέο σήμα του Athens Epidaurus Festival ενθαρρύνει, αναζητά και πραγματεύεται τη διαρκή εξερεύνηση της «φόρμας». Της νέας ερμηνείας αλλά και της απόδοσής της. Τόσο στις παραστατικές όσο και στις εικαστικές τέχνες ζητούμενο αποτελεί η δημιουργία πολλαπλών συσχετισμών μεταξύ υποκειμένου και αντικειμένου. Η αφαίρεση διευρύνει την αντιληπτική μας πρόσληψη, καθιστώντας μια φόρμα ικανή να επιδέχεται πολλαπλές ερμηνείες.

Τυπογραφία

Για τη συνολική στοιχειοθεσία τόσο του λογοτύπου όσο και της νέας εταιρικής ταυτότητας επιλέγεται η χρήση κεφαλαιογράμματης γραφής ως σχεδιαστική αναφορά στο χαρακτηριστικό στοιχείο της τυπογραφικής ταυτοτικής κληρονομιάς του Φεστιβάλ, όπως αυτό αποτυπώθηκε στον παρελθόν σε πληθώρα ιστορικών αφισών από σπουδαίους σχεδιαστές.

Ο Δημήτρης Παπάζογλου είναι σχεδιαστής οπτικής επικοινωνίας και ιδρυτής του design studio DpS / Athens. Ζει στην Αθήνα, από όπου εργάζεται για πληθώρα σημαντικών εγχώριων αλλά και διεθνών οργανισμών και brands. Στις συνεργασίες του, μεταξύ άλλων, συμπεριλαμβάνονται η Εθνική Βιβλιοθηκή της Ελλάδος, το Εθνικό Ιστορικό Μουσείο, το Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, η Nike, οι New York Times, η Tate Modern, το Renzo Piano Workshop, το ΜoMA, τo Chicago Design Museum κ.ά. ενώ έχει διατελέσει καλλιτεχνικός διευθυντής για λογαριασμό της Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας (περιοδικό Έψιλον – κατά την περίοδο 2005–2011). H σχεδιαστική του προσέγγιση χαρακτηρίζεται από συστηματική έρευνα ενώ μεγάλο μέρος του έργου του, αφορά τον ευρύτερο χώρο του πολιτισμού και των δημοσίων οργανισμών. Έργα του έχουν αποσπάσει υψηλές διακρίσεις τόσο σε εγχώριους όσο και διεθνείς διαγωνισμούς. 

00:00
-00:49

DpS / Athens:

Creative direction / Design: Δημήτρης Παπάζογλου

Design: Αθανάσιος Λαζόγκας, Γιάννη Φετάνης, Γιώργος Σαρτζής

Για το video:

Animation Studio: Odd Bleat

Σκηνοθεσία/Σχεδιασμός/Κινούμενος Σχεδιασμός: Μάνος Γερογιάννης, Γιάννης Ζουμάκης, Σπύρος Λωράν, Αγγέλα Πατσιαδά,

Παραγωγή: Μαριάννα Παπαχριστοδούλου

Μουσική και σχεδιασμός ήχου: Δημήτρης Σακελλάρης στο MD Recording Studio

Mastering Ήχου: Nίκος Μιχαλοδημητράκης στο MD recording studios

Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Δημήτρης Παπάζογλου

Athens Epidaurus Festival

aefestival.gr

Νέα Εταιρική ταυτότητα για το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου Facebook Twitter
Νέα Εταιρική ταυτότητα για το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου Facebook Twitter
Επιστολόχαρτα
Νέα Εταιρική ταυτότητα για το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου Facebook Twitter
Σελοτέιπ
Νέα Εταιρική ταυτότητα για το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου Facebook Twitter
Χαρτιά αλληλογραφίας
Νέα Εταιρική ταυτότητα για το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου Facebook Twitter
Νέα Εταιρική ταυτότητα για το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου Facebook Twitter
Νέα Εταιρική ταυτότητα για το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου Facebook Twitter
Μικρή Επίδαυρος
Νέα Εταιρική ταυτότητα για το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου Facebook Twitter
Ωδείο Ηρώδου Αττικού
Νέα Εταιρική ταυτότητα για το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου Facebook Twitter
Πειραιώς 260
Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Τα Όσκαρ δεν φτιάχτηκαν για εμάς»: Η Χάλι Μπέρι λέει στις μαύρες ηθοποιούς να σταματήσουν να «ποθούν» τα χρυσά αγαλματίδια

Πολιτισμός / «Το σύστημα δεν φτιάχτηκε για εμάς»: Η Χάλι Μπέρι λέει στις μαύρες ηθοποιούς να σταματήσουν να «ποθούν» τα Όσκαρ

Η μόνη μαύρη γυναίκα που έχει κερδίσει Όσκαρ 'Α γυναικείου ρόλου δήλωσε ότι η ιστορική νίκη της τελικά επρόκειτο για ανωμαλία και όχι αλλαγή κατεύθυνσης από την Ακαδημία
LIFO NEWSROOM
Το Υπουργείο Πολιτισμού και η Εθνική Λυρική Σκηνή παρουσιάζουν: 3ο Φεστιβάλ Λατρευτικής Μουσικής

Πολιτισμός / 3ο Φεστιβάλ Λατρευτικής Μουσικής: Μια κατανυκτική εμπειρία στους δρόμους και στα τοπόσημα της Αθήνας

Σε καλλιτεχνική διεύθυνση Γιώργου Κουμεντάκη, το φεστιβάλ θα παρουσιάσει περισσότερες από 40 συναυλίες και καλλιτεχνικές δράσεις σε εκκλησίες, μουσεία, αρχαιολογικούς και συναυλιακούς χώρους, καλωσορίζοντας για πρώτη φορά στο πρόγραμμά του και την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης.
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Πράδο: Πλαστός ο «χαμένος πίνακας» του Καραβάτζιο – Στο στόχαστρο έμπορος τέχνης για απάτη

Πολιτισμός / Μουσείο Πράδο: Πλαστός ο «χαμένος πίνακας» του Καραβάτζιο – Στο στόχαστρο έμπορος τέχνης για απάτη

Η έκθεση του Πράδο ήταν καταπέλτης: το έργο δεν είναι αυθεντικός Καραβάτζιο, αλλά δημιούργημα αγνώστου καλλιτέχνη με «μέτρια τεχνική αρτιότητα», εκτιμώντας την πραγματική αξία του σε μόλις 22.000 ευρώ
LIFO NEWSROOM
Χαγιάο Μιγιαζάκι: Ποιος είναι ο άνθρωπος πίσω από τα viral anime του ChatGPT

Πολιτισμός / Χαγιάο Μιγιαζάκι: Η σουρεαλιστική φαντασία πίσω από τα viral anime του ChatGPT

Οι φωτογραφίες σε στυλ Ghibli κατακλύζουν τα social media με τον 84χρονο εμπνευστή τους, Χαγιάο Μιγιαζάκι, να έχει εκφράσει σκεπτικισμό σχετικά με το ρόλο της τεχνητής νοημοσύνης
ΑΓΑΠΗ ΒΑΡΟΥΝΗ
Βραβεία GLAAD - Σίνθια Ερίβο: «Οι αντωνυμίες they/them υπάρχουν από τις απαρχές του κόσμου»

Πολιτισμός / Βραβεία GLAAD - Σίνθια Ερίβο: «Οι αντωνυμίες they/them υπάρχουν από τις απαρχές του κόσμου»

Η ηθοποιός τιμήθηκε με το βραβείο Stephen F. Kolzak, το οποίο απονέμεται σε «ανοιχτά queer μέλη της κοινότητας του θεάματος ή των MME για το έργο τους προς την εξάλειψη της ομοφοβίας»
LIFO NEWSROOM
Η Ακαδημία ζητά συγγνώμη για τη μη στήριξη στον Παλαιστίνιο νικητή των Όσκαρ, Χαμντάν Μπαλάλ

Πολιτισμός / Η Ακαδημία ζητά συγγνώμη για τη μη στήριξη στον Παλαιστίνιο νικητή των Όσκαρ, Χαμντάν Μπαλάλ

«Ζητάμε ειλικρινά συγγνώμη από τον κ. Μπαλάλ και όλους τους καλλιτέχνες που αισθάνθηκαν ότι δεν υποστηρίχθηκαν από την προηγούμενη δήλωσή μας» αναφέρει η σχετική ανακοίνωση
LIFO NEWSROOM
Η Coca-Cola Hellenic ακύρωσε την εκδήλωσή της στο Καλλιμάρμαρο

Πολιτισμός / Η Coca-Cola Hellenic ακύρωσε την εκδήλωσή της στο Καλλιμάρμαρο

Σύμφωνα με την εταιρεία «κατά τη διάρκεια των εργασιών ακολουθήθηκαν όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες, τηρώντας απόλυτα τα αρχιτεκτονικά σχέδια και τις μελέτες, όπως είχαν υποβληθεί και εγκριθεί»
LIFO NEWSROOM
Όσκαρ: Πάνω από 500 διάσημοι ηθοποιοί και σκηνοθέτες επικρίνουν την Ακαδημία για τη μη υποστήριξη του Χαμντάν Μπαλάλ

Πολιτισμός / Όσκαρ: Πάνω από 500 διάσημοι ηθοποιοί και σκηνοθέτες επικρίνουν την Ακαδημία για τη μη υποστήριξη του Χαμντάν Μπαλάλ

Οι ηθοποιοί Μαρκ Ράφαλο και Πενέλοπε Κρουζ, ο βραβευμένος με Όσκαρ σκηνοθέτης Αλφόνσο Κουαρόν συμπεριλαμβάνονται στα ονόματα που έχουν υπογράψει ανοιχτή επιστολή που καταδικάζει την έλλειψη δημόσιας υποστήριξης της Ακαδημίας προς τον Παλαιστίνιο κινηματογραφιστή
LIFO NEWSROOM
Αθωώθηκε η Dua Lipa για το «Levitating» – Το δικαστήριο απέρριψε αγωγή για λογοκλοπή

Πολιτισμός / Αθωώθηκε η Dua Lipa για το «Levitating» – Το δικαστήριο απέρριψε αγωγή για λογοκλοπή

Ο δικαστής είχε αποφανθεί τότε πως δεν υπήρχε καμία ένδειξη πως η Lipa ή οι συνδημιουργοί της είχαν ποτέ «πρόσβαση» στο τραγούδι του συγκροτήματος – βασικό προαπαιτούμενο για τη στοιχειοθέτηση περί λογοκλοπής
LIFO NEWSROOM