Η αριστουργηματικής ιαπωνική χαρακτική σε μια έκθεση στην Αθήνα Facebook Twitter
TAKAHASHI Takao [Τακάο Τακαχάσι], Ξύπνημα VII, ξυλογραφία, 60×45 εκ.

Η εξαίρετη ιαπωνική χαρακτική σε μια έκθεση στην Αθήνα

0

Το Μουσείο Γ. Γουναρόπουλου παρουσιάζει την έκθεση «Μεταξύ ουρανού και γης. Σύγχρονη Ιαπωνική Χαρακτική» με 51 σύγχρονους Ιάπωνες χαράκτες να δείχνουν τη δουλειά τους μέχρι τις 17 Ιουλίου μέσα από την εξέλιξη μιας μακράς παράδοσης που έχει χαρίσει στον κόσμο της τέχνης αριστουργήματα.

Η σκηνή της χαρακτικής τέχνης απασχολεί συχνά το μουσείο με εκθέσεις και ανταλλαγές, όπως σε αυτή την περίπτωση που στο πλαίσιο μιας πολιτιστικής ανταλλαγής με είκοσι έξι Έλληνες χαράκτες από την Ένωση Ελλήνων Χαρακτών να παρουσιάζουν τη δουλειά τους στη Σαϊτάμα και στο Τόκιο.  

Η ιαπωνική χαρακτική έχει μια μακρά και πλούσια ιστορία, την οποία θα αναδείξουν και οι διαλέξεις που θα πλαισιώσουν την έκθεση. Οι ιαπωνικές ξυλογραφίες εισήχθησαν στην Ευρώπη και επηρέασαν τους δυτικούς καλλιτέχνες, ενώ η ιαπωνική χαρακτική συνεχίζει να έχει μια σημαντική παρουσία διεθνώς μέχρι σήμερα. Τα έργα της έκθεσης είναι εμπνευσμένα από την καθημερινή ζωή και συχνά εκφράζουν μια φυσιολατρική διάθεση. 

Την επιλογή των έργων έχει κάνει η ένωση Ιαπώνων χαρακτών και την επιμέλεια της έκθεσης έχει κάνει η Διονυσία Γιακουμή, Δρ Ιστορίας της τέχνης και επιμελήτρια του μουσείου που μας κάνει μια πρώτη ξενάγηση στο κόσμο της σπάνιας αυτής τέχνης.

«Η ιαπωνική χαρακτική έχει μακρά παράδοση και ιστορία με τους Ιάπωνες να ασχολούνται με την τέχνη της ξυλογραφίας. Δηλαδή, το τύπωμα γίνεται σε ξυλογραφικές πλάκες. Η τέχνη αυτή, που είναι γνωστή και στην Ευρώπη, στην Ιαπωνία έχει και μια ιδιαιτερότητα γιατί οι Ιάπωνες γνωρίζουν και την τεχνική του χρώματος. Όσοι γνωρίζουν από χαρακτική ξέρουν ότι για να τυπώσουμε χρειαζόμαστε μια πλάκα γιατί συνήθως τα έργα της χαρακτικής είναι ασπρόμαυρα. Όταν όμως θέλουμε να τυπώσουμε περισσότερα χρώματα, μάλλον διαβαθμίσεις χρωμάτων όπως κάνουν οι Ιάπωνες, χρειαζόμαστε πάρα πολλές πλάκες, αντίστοιχες πλάκες για κάθε χρώμα. Είναι μια δουλειά που χρειάζεται και μαεστρία και μεγάλη λεπτομέρεια για να μπορέσει να αποδοθεί το αποτέλεσμα που βλέπουμε» λέει η κ. Γιακουμή.

Οι Ιάπωνες χρησιμοποιούν μια μεγάλη γκάμα θεμάτων που σχετίζονται με την καθημερινή ζωή, αλλά και με τη φύση με ένα ποιητικό τρόπο και πολλές φορές με τον τρόπο που τα έχουν αποδώσει μας προτρέπουν να σταματήσουμε για μια στιγμή μέσα στο χρόνο, μια στιγμή της μέρας και να την κοιτάξουμε μέσα από ένα ηλιοβασίλεμα ή τα άνθη της κερασιάς πιο προσεκτικά.

Όταν βλέπουμε στην ξυλογραφία τη διαβάθμιση του τόνου του χρώματος από το μενεξεδί μέχρι το ροζ κάτι που μας θυμίζει ακουαρέλα, εκεί μιλάμε για πολλές διαφορετικές πλάκες χρωμάτων που πρέπει να τυπωθούν στο ίδιο χαρτί με τον σωστό τρόπο και τη σωστή σειρά για να μας δώσουν αυτή την τονικότητα.

Η Ιαπωνία ήταν κλειστή στη Δύση για πολλούς αιώνες και οι καλλιτέχνες της Δύσης είδαν ιαπωνικές ξυλογραφίες στα τέλη του 19ου αιώνα. Τα έργα τα είδαν κατά τύχη διότι μέσα στα παλιά χαρακτικά, τύλιγαν τα κουτιά του τσαγιού που έφταναν στην Ευρώπη και όταν άνοιγαν αυτά τα χαρτιά οι μεγάλοι καλλιτέχνες όπως ο Βαν Γκογκ, ο Μανέ, ήρθαν για πρώτη φορά σε επαφή με αυτά τα χαρακτικά και επηρεάστηκαν πάρα πολύ στην τέχνης τους, Πολλά στοιχεία του ιμπρεσιονισμού από τη χρωματικότητα μέχρι τα πλακάτα χρώματα είναι στοιχεία που προήλθαν από την επίδραση των γιαπωνέζικων χαρακτικών, των ξυλογραφιών που είναι γνωστά ως ukiyo-e.

"Μεταξύ ουρανού και γης": μέσα στον κόσμο της αριστουργηματικής Ιαπωνικής χαρακτικής σε μια έκθεση στην Αθήνα Facebook Twitter
YAMAMOTO Hiromu [Χιρόμου Γιαμαμότο], Λευκή μανόλια, ξυλογραφία, 32×41 εκ.

«Αυτή ακριβώς η τεχνική επέδρασε και στις έγχρωμες λιθογραφίες, οι καταπληκτικές αφίσες, όπως του Τουλούζ Λοτρέκ, που γνωρίζουμε είναι βαθιά επηρεασμένες από το ukiyo-e» λέει η κ. Γιακουμή «και όσον αφορά τον τρόπο της τεχνικής, με τις έννοιες τόσο των ενιαίων χρωμάτων όσο και της σύνθεσης, το πώς τοποθετείται το θέμα σε σχέση με τα γράμματα όσο και με την δημιουργία καλλιτεχνικών γραμματοσειρών. Και αυτό φυσικά έχει σχέση και με την ιαπωνική καλλιγραφία με τους δυτικούς καλλιτέχνες να φτιάχνουν ευφάνταστες γραμματοσειρές που ταίριαζαν με τις αφίσες τους και το θέμα δεν ήταν απλά τοποθετημένο σε ένα περιθώριο αλλά αποτελούσε ένα βασικό στοιχείο της σύνθεσης. Η εικόνα, το χρώμα, τα γράμματα, όλα μαζί δημιουργούσαν ένα μικρό έργο τέχνης της καθημερινότητας που μπορούσε κανείς να δει στο δρόμο».

Τα έργα ukiyo-e είναι του 17ου και 18ου αιώνα και έρχονται να προστεθούν καλλιτεχνικά σε μια μακρά παράδοση χαρακτικής στην Ιαπωνία. Είναι έργα εξαιρετικά δημοφιλή που προάγουν την εξέλιξη των Ιαπώνων χαρακτών που συνεχίζουν να δημιουργούν και με πιο σύγχρονα εκφραστικά μέσα. Στην έκθεση αυτή βλέπουμε ότι η αγάπη της ξυλογραφίας επηρεάζει τους καλλιτέχνες και την εξέλιξη αυτής της τεχνικής.

Οι Ιάπωνες χρησιμοποιούν μια μεγάλη γκάμα θεμάτων που σχετίζονται με την καθημερινή ζωή, αλλά και με τη φύση με ένα ποιητικό τρόπο και πολλές φορές με τον τρόπο που τα έχουν αποδώσει μας προτρέπουν να σταματήσουμε για μια στιγμή μέσα στο χρόνο, μια στιγμή της μέρας και να την κοιτάξουμε μέσα από ένα ηλιοβασίλεμα ή τα άνθη της κερασιάς πιο προσεκτικά.

"Μεταξύ ουρανού και γης": μέσα στον κόσμο της αριστουργηματικής Ιαπωνικής χαρακτικής σε μια έκθεση στην Αθήνα Facebook Twitter
KURABAYASHI Hitoshi [Χιτόσι Κουραμπαγιάσι], Κόκκινο Φούτζι, ξυλογραφία, 22,5×33,5 εκ.

«Οι Ιάπωνες μάς προτρέπουν να κάνουμε μια μικρή ανάπαυλα και να αναλογιστούμε αυτό που βλέπουμε και στη συνέχεια ίσως αναλογιστούμε και κάτι σε σχέση με τη δική μας ζωή και στιγμή. Είναι έργα που μας καλούν να σταματήσουμε και να απολαύσουμε την εικόνα. Μέσα, για παράδειγμα, στην έκθεση υπάρχουν έργα που απεικονίζουν δέντρα που είναι πεντακοσίων και εξακοσίων ετών, κάτι που δείχνει και τη φυσιολατρία του ιαπωνικού λαού και την αξία που δίνουν στη διατήρηση του φυσικού περιβάλλοντος. Γι' αυτό και πολλά από τα έργα που απεικονίζουν τη φύση είναι δουλεμένα με πολλή αγάπη και την αποπνέουν όταν τα βλέπουμε. Ένα ακόμα δημοφιλές θέμα είναι οι σκηνές της καθημερινότητας, έργα που απεικονίζουν διάφορες γιορτές και δείχνουν και αυτά την αγάπη στις παραδόσεις και τον διαφορετικό τρόπο ζωής που εμπεριέχει η κουλτούρα τους» σημειώνει η επιμελήτρια της έκθεσης.

Συμμετέχουν οι καλλιτέχνες:

Aniya Masahiro, Dekura Hiroyuki, Fujimaki Setsuko, Fujimoto Satoshi, Goto Michiko, Goto Shinsaku, Hamada Yoneichi, Hashimoto Hiroki, Higashiyama Yokuya, Homma Masao, Hosoda Masao, Hosokawa Ginjiro, Ichiyanagi Toshikazu, Ishida Masumi, Iwasaki Kenji, Iwata Noboru, Kaise Toshikazu, Karasuma Kyo, Kawamura Izumi, Kawano Kazuo, Kayama Minoru, Kobayashi Rie, Komoda Toshio, Konishi Kazunori, Kono Hiroko, Kono Tsutomu, Kurabayashi Hitoshi, Kurosaki Setsuko, Machida Eimei, Mae Chizuko, Matsushima Ryoichi, Morimoto Taijiro, Nakagawa Suzuka, Nikkuni Takeo, Nono Nazuna, Odoi Chiaki, Okabe Akiko, Oyama Akira, Saito Hachiro, Sasaki Satomi, Shimura Takahiro, Shiraishi Sachiko, Shirota Tsuneko, Takahashi Takao, Taneguchi Yasuo, Tsukamoto Kunimitsu, Yamamoto Hiromu, Yamamoto Mami, Yamanaka Hidetaka, Yamasaki Masae, Yokoyama Hisa.

"Μεταξύ ουρανού και γης": μέσα στον κόσμο της αριστουργηματικής Ιαπωνικής χαρακτικής σε μια έκθεση στην Αθήνα Facebook Twitter
IWATA Noboru [Νομπόρου Ιουάτα], Ανοιξιάτικο δέντρο, ξυλογραφία, 50×70 εκ.
"Μεταξύ ουρανού και γης": μέσα στον κόσμο της αριστουργηματικής Ιαπωνικής χαρακτικής σε μια έκθεση στην Αθήνα Facebook Twitter
SHIROTA Tsuneko [Τσουνέκο Σιρότα], Σπόρος ΙΙΙ, μεικτή τεχνική, 22,5×17,5 εκ.
"Μεταξύ ουρανού και γης": μέσα στον κόσμο της αριστουργηματικής Ιαπωνικής χαρακτικής σε μια έκθεση στην Αθήνα Facebook Twitter
SHIMURA Takahiro [Τακαχίρο Σιμούρα], Ο ναός Aizu Sazaedo, ξυλογραφία, 66×48,5 εκ.
"Μεταξύ ουρανού και γης": μέσα στον κόσμο της αριστουργηματικής Ιαπωνικής χαρακτικής σε μια έκθεση στην Αθήνα Facebook Twitter
HOMMA Masao [Μασάο Χομμά], Ζευγάρι σολομών ανεβαίνει τον ποταμό το φθινόπωρο, ξυλογραφία,46×61 εκ
"Μεταξύ ουρανού και γης": μέσα στον κόσμο της αριστουργηματικής Ιαπωνικής χαρακτικής σε μια έκθεση στην Αθήνα Facebook Twitter
KOBAYASHI Rie [Ρίε Κομπαγιάσι], Η ευτυχία πετάει, ξυλογραφία, 32×41 εκ.
"Μεταξύ ουρανού και γης": μέσα στον κόσμο της αριστουργηματικής Ιαπωνικής χαρακτικής σε μια έκθεση στην Αθήνα Facebook Twitter
SAITO Hachiro [Χατσιρό Σαϊτό], Λυκόφως στον ποταμό Tάμα, ξυλογραφία, 45×61 εκ.
"Μεταξύ ουρανού και γης": μέσα στον κόσμο της αριστουργηματικής Ιαπωνικής χαρακτικής σε μια έκθεση στην Αθήνα Facebook Twitter
YAMAMOTO Mami [Μάμι Γιαμαμότο], Ανθούριο, μεταξοτυπία, 70×50 εκ.
"Μεταξύ ουρανού και γης": μέσα στον κόσμο της αριστουργηματικής Ιαπωνικής χαρακτικής σε μια έκθεση στην Αθήνα Facebook Twitter
MORIMOTO Taijiro [Ταϊτζιρό Μοριμότο], Ο κύριος του ποταμού ΙΙ, μεταξοτυπία, 55×40 εκ.
"Μεταξύ ουρανού και γης": μέσα στον κόσμο της αριστουργηματικής Ιαπωνικής χαρακτικής σε μια έκθεση στην Αθήνα Facebook Twitter
MAE Chizuko [Τσιζούκο Μάε], Χορεύω, ξυλογραφία, 38×45 εκ.
"Μεταξύ ουρανού και γης": μέσα στον κόσμο της αριστουργηματικής Ιαπωνικής χαρακτικής σε μια έκθεση στην Αθήνα Facebook Twitter
KUROSAKI Setsuko [Σετσούκο Κουροσάκι], Διάστημα (τριχοσανθές), ξυλογραφία, 45×54 εκ.
"Μεταξύ ουρανού και γης": μέσα στον κόσμο της αριστουργηματικής Ιαπωνικής χαρακτικής σε μια έκθεση στην Αθήνα Facebook Twitter
IWASAKI Kenji [Κέντζι Ιουασάκι], Κατάστημα με μακρόχρονη ιστορία, ξυλογραφία, 25×35,5 εκ.
"Μεταξύ ουρανού και γης": μέσα στον κόσμο της αριστουργηματικής Ιαπωνικής χαρακτικής σε μια έκθεση στην Αθήνα Facebook Twitter
KONISHI Kazunori [Καζουνόρι Κονίσι], Κερασιά Yogai
"Μεταξύ ουρανού και γης": μέσα στον κόσμο της αριστουργηματικής Ιαπωνικής χαρακτικής σε μια έκθεση στην Αθήνα Facebook Twitter
KAYAMA Minoru [Μινόρου Καγιάμα], Σημύδα στο Oze, ξυλογραφία, 40×55 εκ
"Μεταξύ ουρανού και γης": μέσα στον κόσμο της αριστουργηματικής Ιαπωνικής χαρακτικής σε μια έκθεση στην Αθήνα Facebook Twitter
YOKOYAMA Hisa [Χίσα Γιοκογιάμα], Με τρυφερή και δυνατή καρδιά, ξυλογραφία, 12×13 εκ.
"Μεταξύ ουρανού και γης": μέσα στον κόσμο της αριστουργηματικής Ιαπωνικής χαρακτικής σε μια έκθεση στην Αθήνα Facebook Twitter
HASHIMOTO Hiroki [Χιρόκι Χασιμότο], Χρυσό Νagatoko
"Μεταξύ ουρανού και γης": μέσα στον κόσμο της αριστουργηματικής Ιαπωνικής χαρακτικής σε μια έκθεση στην Αθήνα Facebook Twitter
DEKURA Hiroyuki [Ντεκούρα Χιρογιούκι], Ιστορίες νεκρής φύσης – Eπίλογος, ξυλογραφία, 54×38 εκ.
"Μεταξύ ουρανού και γης": μέσα στον κόσμο της αριστουργηματικής Ιαπωνικής χαρακτικής σε μια έκθεση στην Αθήνα Facebook Twitter
FUJIMOTO Satoshi [Σατόσι Φουτζιμότο], Κιότο / Γκιόν, ξυλογραφία, 61×46 εκ.
"Μεταξύ ουρανού και γης": μέσα στον κόσμο της αριστουργηματικής Ιαπωνικής χαρακτικής σε μια έκθεση στην Αθήνα Facebook Twitter
NAKAGAWA Suzuka [Σουζούκα Νακαγκάουα], Εκθαμβωτικό φως, ξυλογραφία, 45×64 εκ.
"Μεταξύ ουρανού και γης": μέσα στον κόσμο της αριστουργηματικής Ιαπωνικής χαρακτικής σε μια έκθεση στην Αθήνα Facebook Twitter
ANIYA Masahiro [Μασαχίρο Ανίγια], Η θάλασσα την αυγή, ξυλογραφία, 27×39 εκ.
"Μεταξύ ουρανού και γης": μέσα στον κόσμο της αριστουργηματικής Ιαπωνικής χαρακτικής σε μια έκθεση στην Αθήνα Facebook Twitter
KAWANO Kazuo [Καζούο Καουάνο], Ενέργεια, ενέργεια, ξυλογραφία, 53×41 εκ.
"Μεταξύ ουρανού και γης": μέσα στον κόσμο της αριστουργηματικής Ιαπωνικής χαρακτικής σε μια έκθεση στην Αθήνα Facebook Twitter
HIGASHIYAMA Yokuya [Γιοκούγια Χιγκασιγιάμα], Προσκλήθηκαν στη γη , ξυλογραφία, 35,5×24 εκ.
"Μεταξύ ουρανού και γης": μέσα στον κόσμο της αριστουργηματικής Ιαπωνικής χαρακτικής σε μια έκθεση στην Αθήνα Facebook Twitter
GOTO Michiko [Μίτσικο Γκοτό], Ύδρα (Αιγαίο), ξυλογραφία, 28×38 εκ.
"Μεταξύ ουρανού και γης": μέσα στον κόσμο της αριστουργηματικής Ιαπωνικής χαρακτικής σε μια έκθεση στην Αθήνα Facebook Twitter
TAKAHASHI Takao [Τακάο Τακαχάσι], Ξύπνημα VII, ξυλογραφία, 60×45 εκ.

Διάρκεια έκθεσης: 18 Μαΐου – 17 Ιουλίου 2021

Μουσείο Γ. Γουναρόπουλου (Γουναροπούλου 6, Άνω Ιλίσια, 15771, Αθήνα, 210 7777601, 210 7487657

Ώρες λειτουργίας: Τρίτη-Σάββατο 9:00-16:00, Κυριακή και Δευτέρα κλειστά

Είσοδος ελεύθερη

Οργάνωση για το Μουσείο Γ. Γουναρόπουλου: Διονυσία Γιακουμή, Δρ Ιστορίας της τέχνης - Επιμελήτρια, Μουσείο Γ. Γουναρόπουλου

Συνεργάστηκε η Ζωή Χαραλαμπίδου, Μουσειολόγος, Μουσείο Γ. Γουναρόπουλου

Η έκθεση πλαισιώνεται από παράλληλες εκδηλώσεις που θα πραγματοποιηθούν μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας zoom, με παράλληλη προβολή στο Facebook.

Δείτε το αναλυτικό πρόγραμμα των εκδηλώσεων εδώ.

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το φεμινιστικό και κουίρ βλέμμα μιας νεαρής εικαστικού

Σοφία Ροζάκη / Το φεμινιστικό και κουίρ βλέμμα μιας νεαρής εικαστικού

Η νεαρή εικαστικός Σοφία Ροζάκη μάς ξεναγεί στην έκθεσή της «that’s what she said», στην οποία διερευνά εναλλακτικές αφηγήσεις γύρω από το σώμα, το φύλο, τη μνήμη, το τραύμα και τη σεξουαλικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Μια έκθεση με τον θεατρικό και σουρεαλιστικό κόσμο των ρούχων της Ελένης Καββάδα

Εικαστικά / Tα ρούχα που σχεδιάζει η Ελένη Καββάδα είναι σαν έργα τέχνης

Οι δημιουργίες της ελληνίδας σχεδιάστριας παρουσιάζονται ως εκθεσιακά γλυπτά στην Intermission. Ογκώδη, σουρεαλιστικά, ποιητικά, ξεπερνούν τα όρια της μόδας και αγγίζουν την τέχνη. Πρόκειται με διαφορά για ό,τι πιο ενδιαφέρον έχει να παρουσιάσει η Ελλάδα στον χώρο της μόδας και αξίζει μια βόλτα στον Πειραιά για να τα δείτε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο κόπος του καλλιτέχνη μέσα από το έργο του Γιάννη Παππά

Εικαστικά / Ο κόπος του καλλιτέχνη μέσα από το έργο του Γιάννη Παππά

Μια έκθεση εργαστηριακού χαρακτήρα με εκθέματα καλούπια, εργαλεία, προπλάσματα, ημιτελή έργα, σχέδια αλλά και ολοκληρωμένα έργα που για πρώτη φορά βγαίνουν από το εργαστήρι του γλύπτη Γιάννη Παππά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ψυχαναλύοντας το σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς

Pulp Fiction / Ψυχαναλύοντας το σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς

Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος μιλά με τον ψυχίατρο, δραματοθεραπευτή και σκηνοθέτη Στέλιο Κρασανάκη για το αθέατο σύμπαν του ασυνείδητου στο σινεμά, το οποίο υπηρέτησε και απογείωσε ο Λιντς μέσα από το απαράμιλλο έργο του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Θόδωρος, γλύπτης: Αντί αναδρομικής» στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Εικαστικά / Ο γλύπτης Θόδωρος παίρνει επιτέλους την αναδρομική έκθεση που του αξίζει

Ήταν ένας από τους βασικούς υποστηρικτές της δημιουργίας ενός μουσείου σύγχρονης τέχνης στην Ελλάδα. Σήμερα, στον δεύτερο όροφο του ΕΜΣΤ, το ανατρεπτικό του έργο, που ξεπερνά κατά πολύ τα όρια της παραδοσιακής γλυπτικής, παρουσιάζεται μέσα από έντεκα ενότητες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ: Ο «μάγος του ρομαντισμού» κατακτά την Αμερική

Εικαστικά / Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ: Ο «μάγος του ρομαντισμού» κατακτά την Αμερική

Η πρώτη μεγάλη αναδρομική έκθεση στην Αμερική αφιερωμένη στο έργο του Γερμανού ζωγράφου που στους πολλούς είναι γνωστός για τον πίνακα «Περιπλανώμενος πάνω από τη θάλασσα της ομίχλης».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αφρική ανάμεσά μας*

Εικαστικά / «Χρησιμοποιούμε τα αντικείμενα για να ακουστούν ιστορίες ανθρώπων»

Στο Μουσείο Μπενάκη, η έκθεση «Η Αφρική ανάμεσά μας» αποτελεί έναν ζωντανό διάλογο ανάμεσα σε αντικείμενα, φωνές και μνήμες της ελληνο-αφρικανικής κοινότητας στην Ελλάδα, φωτίζοντας ταυτότητες, κληρονομιές και διασταυρώσεις πολιτισμών.
M. HULOT
Στη Νέα Υόρκη με τον Γκόντφρεϊ Ρέτζιο

Εικαστικά / Το θρυλικό «Koyaanisqatsi» αναβιώνει στη Νέα Υόρκη μέσω της τεχνητής νοημοσύνης

Το ψηφιακό έργο του Τζον Φιτζέραλντ «The Vivid Unknown», μια από τις φετινές συμμετοχές του Ιδρύματος Ωνάση στο φεστιβάλ «Under the Radar», συνομιλεί εκ νέου με την εμβληματική ταινία του Γκόντφρεϊ Ρέτζιο.
ΒΑΡΒΑΡΑ ΔΟΥΚΑ
Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Εικαστικά / Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Στο εικαστικό της έργο τα τόπια γίνονται τοπία, οι κλωστές υφαίνουν τη μνήμη και η γεωγραφία ανάγεται σε κάτι βαθιά προσωπικό που αφορά τη συναισθηματική σχέση και οικειότητα της καλλιτέχνιδας με τον κόσμο του υφάσματος.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Μποκόρος, εικαστικός

Οι Αθηναίοι / Χρήστος Μποκόρος: «Η τέχνη δεν είναι θέαμα, πρέπει να σε αφορά και να σε πονάει»

Όταν βρέθηκε στη Σχολή Καλών Τεχνών, ένιωσε ότι ναυάγησαν όλα του τα όνειρα και οι επιθυμίες. Αν και έχει ζωγραφίσει χιλιάδες κεράκια, ακόμα αισθάνεται αρχάριος, γιατί το καθένα είναι διαφορετικό, όπως και οι άνθρωποι. Για εκείνον, η τέχνη είναι ένα μνημείο, και κάθε φορά με τα έργα του ακουμπά εκεί που πονάει, για να παίρνει δύναμη.
M. HULOT
CHECK Έκθεση Ephemeral Party

Εικαστικά / Ephemeral Party: Μια έκθεση εικαστικών σε ένα πάρκινγκ στη Βασιλίσσης Σοφίας

Οι χώροι στάθμευσης αποτελούν μόνιμο θέμα συζήτησης για τους Αθηναίους. Και τώρα, ένας τέτοιος χώρος θα συζητηθεί έντονα για εντελώς άλλους λόγους από τους γνωστούς και συνηθισμένους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ανεκτίμητα έργα ισλαμικής τέχνης απ’ τα σημαντικότερα μουσεία του κόσμου 

Αποστολή στην Τζέντα / Ταξίδι στην Μπιενάλε Ισλαμικών Τεχνών

Η LIFO ταξίδεψε στη Σαουδική Αραβία και επισκέφθηκε τη δεύτερη Μπιενάλε Ισλαμικών Τεχνών, μια έκθεση που γεφυρώνει το χθες με το σήμερα και αναδεικνύει την καλλιτεχνική έκφραση της ισλαμικής κληρονομιάς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ψυχοπαίδης

Εικαστικά / Ο Γιάννης Ψυχοπαίδης έφτιαξε μια πόλη από αναγεννημένα ερείπια στην γκαλερί Ζουμπουλάκη

Από ένα μακρινό ή πρόσφατο παρελθόν ξεβρασμένα στο σήμερα, τα σπασμένα αυτά κομμάτια μάς κάνουν να ανακαλούμε με τη φαντασία μας την προϊστορία τους, μια αλλοτινή ζωή που κάποτε υπήρξε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το νέο μουσείο του Έντβαρντ Μουνκ στο Όσλο μαγνητίζει

Πέθανε Σαν Σήμερα / Έντβαρντ Μουνκ: Αυτό το μουσείο στο Όσλο φιλοξενεί τη μεγαλύτερη συλλογή έργων του

Ένα κάπως αμφιλεγόμενο αλλά σίγουρα εντυπωσιακό κτίριο-ορόσημο, δημιούργημα των Estudio Herreros, φιλοξενεί τη μεγαλύτερη συλλογή έργων ενός από τους σπουδαιότερους και πλέον επιδραστικούς καλλιτέχνες των μοντέρνων καιρών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Los Caprichos»: Ο σκωπτικός Γκόγια στην Εθνική Πινακοθήκη

Εικαστικά / «Los Caprichos»: Ο σκωπτικός Γκόγια στην Εθνική Πινακοθήκη

80 χαρακτικά που σατιρίζουν τη διαφθορά, τη θρησκευτική υποκρισία, την απληστία, την αμάθεια και τη δεισιδαιμονία. Έργα που μπορεί να αποτέλεσαν μια οικονομική καταστροφή για τον μεγάλο Ισπανό ζωγράφο, αλλά θεωρούνται πρόδρομοι της μοντέρνας τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αξίζει να τους προσέξετε: Νέα ονόματα στη σύγχρονη τέχνη

Εικαστικά / Αξίζει να τους προσέξετε: Νέα ονόματα στη σύγχρονη τέχνη που δείχνουν τη δουλειά τους τώρα

Οι αθηναϊκές γκαλερί και οι ανεξάρτητοι χώροι μοιάζουν αυτή την περίοδο να βρίσκονται σε μια διαρκή περίοδο δοκιμών, θέλοντας να προτείνουν και νεότερους καλλιτέχνες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ