Η πρώτη sold out έκθεση μετά την πανδημία: Tα Infinity Mirror Rooms της Yayoi Kusama στην Tate Modern

Η πρώτη sold out έκθεση μετά την πανδημία, τα δυο Infinity Mirror Rooms της Κουσάμα Facebook Twitter
Yayoi Kusama, Chandelier of Grief, 2016. © Yayoi Kusama/Courtesy Ota Fine Arts and Victoria Miro
0

Όποιος θελήσει να επισκεφθεί τα δυο Infinity Mirror Rooms της Γιαγόι Κουσάμα θα πρέπει να περιμένει μέχρι τον χειμώνα τουλάχιστον. Η έκθεση ανοίγει στις 18 Μαΐου και ήδη μέχρι τις 24 Οκτωβρίου, όπως ενημερώνει το site της Τate, δεν υπάρχουν εισιτήρια.

Πρόκειται για το πρώτο sold out με την επανέναρξη της λειτουργίας των γκαλερί και των μουσείων. Η περίπτωση της Κουσάμα απασχολεί με τον ονειρικό της κόσμο τους πάντες, ακόμα και στην πανδημία, με τα έργα από την πρώτη της περίοδο, που είχε δωρίσει αντί αμοιβής στον γιατρό της, Τερούο Χιρόσε, όταν είχε τα πρώτα της ψυχικά επεισόδια, να πωλούνται πρόσφατα σε δημοπρασία για δεκαπέντε εκατομμύρια δολάρια, τιμή διπλάσια από την αναμενόμενη.

Οι συναρπαστικές εγκαταστάσεις Infinity Mirrored Room - Brilliance of Life που μεταφέρουν με ευκολία το κοινό στο μοναδικό όραμα των ατελείωτων αντανακλάσεων της Κουσάμα και στην ψευδαίσθηση ενός απεριόριστου σύμπαντος δημιουργήθηκαν για την αναδρομική της έκθεση του 2012 στην Tate Modern. Αυτό είναι το ιστορικό πλαίσιο μέσα στο οποίο εκτέθηκαν, δίπλα στην αίθουσα Chandelier of Grief, ένα δωμάτιο που δημιουργεί μια άλλη αίσθηση ψευδαίσθησης αυτήν τη φορά, κάτω από την αντανάκλαση περιστρεφόμενων κρυστάλλων πολυελαίων.

Το παγκόσμιο φαινόμενο που έχουν γίνει σήμερα οι καθρέφτες της Κουσάμα μέσα στα ψυχεδελικά χρώματα και τα μοτίβα της, που σημαίνουν την επανάληψη, το άπειρο, αναδεικνύουν την ικανότητά της να σπάζει τα όρια μεταξύ των αντικειμένων με τη δημιουργία ενός χώρου χωρίς αρχή και τέλος.

Το παγκόσμιο φαινόμενο που έχουν γίνει σήμερα οι καθρέφτες της Κουσάμα μέσα στα ψυχεδελικά χρώματα και τα μοτίβα της, που σημαίνουν την επανάληψη, το άπειρο, αναδεικνύουν την ικανότητά της να σπάζει τα όρια μεταξύ των αντικειμένων με τη δημιουργία ενός χώρου χωρίς αρχή και τέλος.

Οι εικόνες που έχει δημιουργήσει και έχουν όλες παραχθεί ως αποτέλεσμα του άγχους και των επεισοδίων της ψυχικής της διαταραχής επιδρούν λυτρωτικά στους επισκέπτες, δημιουργούν την αίσθησης της λαμπρότητας της ζωής με μια σειρά από ανακλαστικές επιφάνειες που καλύπτουν τους τοίχους και την οροφή, ενώ ταυτόχρονα, μια ρηχή πισίνα καλύπτει το πάτωμα.

Μικρά, στρογγυλά φώτα LED σε πολλά χρώματα κρέμονται από ψηλά, που αντικατοπτρίζονται από τους καθρέφτες και το νερό, για να προσφέρουν στους θεατές την αίσθηση ότι βρίσκονται σε έναν φαινομενικά απεριόριστο χώρο.

Ο «πολυέλαιος της θλίψης» ένα έργο της Κουσάμα του 2016, είναι μια λευκή δομή ύψους σχεδόν τεσσάρων μέτρων.  Ο θεατής μπαίνει σε ένα κατοπτρικό περιβάλλον στο οποίο μια μοναδική πηγή φωτός είναι ένας πολυέλαιος μπαρόκ που αναρτάται πάνω από το ύψος της κεφαλής από την οροφή της δομής. Περιστρέφεται και δημιουργεί χιλιάδες είδωλα με τις αντανακλάσεις του σε ένα περιβάλλον που αποσταθεροποιεί διαρκώς την αίσθηση του χώρου.

Η πρώτη sold out έκθεση μετά την πανδημία: τα δυο Infinity Mirror Rooms της Κουσάμα στην Tate Modern Facebook Twitter
Yayoi Kusama, Infinity Mirrored Room - Brilliance of Life, 2011/2017, Tate. © Yayoi Kusama/Courtesy Ota Fine Arts and Victoria Miro
Η πρώτη sold out έκθεση μετά την πανδημία, τα δυο Infinity Mirror Rooms της Κουσάμα Facebook Twitter
Yayoi Kusama, Infinity Mirrored Room - Brilliance of Life, 2011/2017, Tate. © Yayoi Kusama/Courtesy Ota Fine Arts and Victoria Miro
Η πρώτη sold out έκθεση μετά την πανδημία, τα δυο Infinity Mirror Rooms της Κουσάμα Facebook Twitter
Yayoi Kusama, Infinity Mirrored Room - Brilliance of Life, 2011/2017, Tate. © Yayoi Kusama/Courtesy Ota Fine Arts and Victoria Miro
Η πρώτη sold out έκθεση μετά την πανδημία, τα δυο Infinity Mirror Rooms της Κουσάμα Facebook Twitter
Yayoi Kusama, Yayoi Kusama, Infinity Mirrored Room - Brilliance of Life, 2011/2017, Tate. © Yayoi Kusama/Courtesy Ota Fine Arts and Victoria Miro
Η πρώτη sold out έκθεση μετά την πανδημία: τα δυο Infinity Mirror Rooms της Κουσάμα στην Tate Modern Facebook Twitter
Yayoi Kusama, Chandelier of Grief, 2016, Tate. © Yayoi Kusama/Courtesy Ota Fine Arts and Victoria Miro
Η πρώτη sold out έκθεση μετά την πανδημία είναι τα δυο Infinity Mirror Rooms της Κουσάμα στην Tate Modern Facebook Twitter
Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Γιαγόι Κουσάμα: Από το ατελιέ της στην πιο μεγάλη αναδρομική στο Βερολίνο

Εικαστικά / Γιαγόι Κουσάμα: Από το ατελιέ της στο Τόκιο ως την πιο μεγάλη αναδρομική στο Βερολίνο

Πώς είναι το ατελιέ της Γιαγόι Κουσάμα; Πριν από τη μεγάλη αναδρομική της στο Gropius Bau του Βερολίνου, μια επίσκεψη στο στούντιο της πιο ποπ γιαγιάς της σύγχρονης τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τεό Τριανταφυλλίδης 

Portraits 2025 / Τεό Τριανταφυλλίδης: «Υπάρχει μια υπεροψία ότι οι καλλιτέχνες είμαστε το ανώτατο ανθρώπινο επίτευγμα»

Eκφράζοντας την ανησυχία ενός ανθρώπου της γενιάς του, ενός καλλιτέχνη που τον απασχολεί τόσο ό,τι χάνεται όσο και το άδηλο μέλλον, ο Τεό Τριανταφυλλίδης πιστεύει ότι τα είδη της νοημοσύνης -η ανθρώπινη, η τεχνητή και της φύσης- μπορούν να ευνοήσουν το ένα το άλλο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Όλα θα πάνε καλά» λένε τα νέα έργα τέχνης του Γιάννη Βαρελά στο Ωνάσειο

Εικαστικά / «Όλα θα πάνε καλά» λένε τα νέα έργα τέχνης του Γιάννη Βαρελά στο Ωνάσειο

Τρεις νέες δημιουργίες του Έλληνα εικαστικού μαζί με έργα από τη συλλογή του Ιδρύματος Ωνάση βρίσκονται πλέον τοποθετημένα στους χώρους του Ωνάσειου Νοσοκομείου.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Η λαχτάρα για το ανήκειν στα ζωγραφικά έργα της Νικόλ Οικονομίδου

Εικαστικά / Η λαχτάρα για το ανήκειν στα ζωγραφικά έργα της Νικόλ Οικονομίδου

Ένας κόσμος μνήμης ξεφεύγει από το προσωπικό επίπεδο και αποκτά πανανθρώπινες διαστάσεις στο έργο της τριαντάχρονης εικαστικού, το οποίο είναι εμπνευσμένο από μια μετακόμιση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Silvina Der Meguerditchian και ο κόσμος της ανθεκτικής μνήμης

Εικαστικά / Τα «χαλιά μνήμης» της Silvina Der Meguerditchian στην γκαλερί Kalfayan

«Εστιάζω σε μέρη με ταραχώδη ιστορία. Με τα χρόνια, η δουλειά μου με τη μνήμη με έκανε να δίνω μεγάλη προσοχή σε μικρές λεπτομέρειες που συχνά η επίσημη ιστορία παραβλέπει»: Στα έργα της νέας της έκθεσης η διεθνούς φήμης καλλιτέχνις ενσωματώνει φωτογραφίες που έχει τραβήξει η ίδια από πόλεις όπως το Χαλέπι και η Βηρυτός.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ονειρεύονται τα ηλεκτρικά πρόβατα;

Εικαστικά / Τα ερωτήματα του Homo sapiens σε μια έκθεση για την τεχνητή νοημοσύνη

Σε τέσσερα ιστορικά αθηναϊκά κτίρια εικαστικοί και ακαδημαϊκοί επιχειρούν να απαντήσουν στα μεγάλα ερωτήματα της ψηφιακής εποχής για τη δημοκρατία, τα ανθρώπινα δικαιώματα και το μέλλον του σύγχρονου ανθρώπου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση με πρωτότυπα έργα του σημαντικού Γερμανού καλλιτέχνη Thomas Schütte στην Αθήνα 

Εικαστικά / Τραχύτητα και χιούμορ: Μια έκθεση με πρωτότυπα έργα του Thomas Schütte στην Αθήνα 

Μνημειακού τύπου γλυπτά, επιτοίχια κεραμικά, παραμορφωμένα πρόσωπα, λουλούδια και άγγελοι, μια έκρηξη χρωμάτων: Το μικροσύμπαν του σπουδαίου καλλιτέχνη στην γκαλερί Bernier/ Eliades.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Νάκης Παναγιωτίδης μάς ζητά να νιώσουμε τα έργα του ακόμα και με κλειστά τα μάτια

Εικαστικά / Ο Νάκης Παναγιωτίδης μάς ζητά να νιώσουμε τα έργα του ακόμα και με κλειστά τα μάτια

Το Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή υποδέχεται την αναδρομική έκθεση ενός διεθνούς φήμης ανένταχτου Έλληνα καλλιτέχνη της διασποράς, γνωστού για το πολύπλευρο και στοχαστικό έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ