Η Κίνα εμβολιάζει καθημερινά 20 εκατομμύρια κατοίκους κατά του κορωνοϊού

Η Κίνα εμβολιάζει καθημερινά 20 εκατομμύρια κατοίκους κατά του κορωνοϊού Facebook Twitter
Κινέζοι πολίτες εν αναμονή του εμβολιασμού τους. EPA/STRINGER
0

Με γρήγορο και μαζικό ρυθμό, για τα δυτικά δεδομένα, προχωρά το εμβολιαστικό πρόγραμμα της Κίνας, που έχει φτάσει να εμβολιάζει περίπου 20 εκατομμύρια κατοίκους ημερησίως, κατά μέσο όρο. 

Έως τις 6 Ιουνίου η Κίνα είχε χορηγήσει 778 εκατομμύρια δόσεις εμβολίων στους περίπου 1,4 δισεκατομμύρια κατοίκους της, ρυθμός με τον οποίο θα μπορούσε να έχει εμβολιάσει πλήρως όλο τον πληθυσμό σε σχεδόν τρεις μήνες.

Ωστόσο είναι δύσκολο να διατηρήσει το ίδιο ρυθμό, καθώς μέχρι σήμερα οι περισσότεροι εμβολιασμοί έχουν γίνει στις μεγάλες κινεζικές πόλεις (π.χ. στο Πεκίνο το 87% των ενηλίκων έχουν λάβει τουλάχιστον την πρώτη δόση), ενώ τα πράγματα αναμένεται να επιβραδυνθούν, όταν η εμβολιαστική εκστρατεία πρέπει να καλύψει πλέον όλη την επαρχία και τα πολλά μικρά χωριά.

Σε κάθε περίπτωση, επιστήμονες ανά τον κόσμο έχουν εντυπωσιαστεί από τους ρυθμούς, σύμφωνα με το Nature, οι οποίοι έχουν ως αποτέλεσμα οι ημερήσιοι εμβολιασμοί της Κίνας να αποτελούν σχεδόν το 60% όλων των δόσεων εμβολίων που χορηγούνται παγκοσμίως μέσα σε μια μέρα (περίπου 35 εκατομμύρια).

Με εμβολιασμούς τέτοιας κλίμακας, είναι σαν η Κίνα να εμβολιάζει μια ολόκληρη μεγάλη χώρα, π.χ. τη Βρετανία, μέσα σε λιγότερο από μια εβδομάδα.

«Ποτέ δεν έχει επιτευχθεί κάτι παρόμοιο σε κλίμακα παραγωγής. Οι παραγωγικές προσπάθειες που απαιτούνται στην Κίνα για να επιτευχθεί αυτός ο υψηλός ρυθμός παραγωγής, είναι τρομακτικές», δήλωσε ο χημικός μηχανικός Ζόλταν Κις του Κολλεγίου Imperial του Λονδίνου.

Η πλειονότητα των δόσεων της Κίνας προέρχεται από δύο εμβόλια της, που έχουν πλέον εγκριθεί από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ) για επείγουσα χρήση διεθνώς: το CoronaVac (παρασκευάζεται από την εταιρεία Sinovac με έδρα το Πεκίνο) και το εμβόλιο της κρατικής εταιρείας Sinopharm (επίσης του Πεκίνου). Το πρώτο είχε εμφανίσει αποτελεσματικότητα 51% στις κλινικές δοκιμές του έναντι της συμπτωματικής Covid-19 και πολύ μεγαλύτερη προστασία έναντι της σοβαρής νόσου και του θανάτου από κορωνοϊό. Το δεύτερο εμφάνισε αποτελεσματικότητα 79% έναντι της Covid-19 με συμπτώματα και της πιθανότητας νοσηλείας.

Τα δύο εμβόλια βασίζονται σε αδρανοποιημένο ιό και δεν είναι mRNA, πράγμα που, σύμφωνα με τους δυτικούς επιστήμονες, σημαίνει ότι χρειάζονται περισσότερο χρόνο παραγωγής σε σχέση με τα πιο σύγχρονης τεχνολογίας εμβόλια, όπως αυτά των Pfizer/BioNTech και Moderna.

Η Κίνα έχει ήδη τροφοδοτήσει με 350 εκατομμύρια δόσεις των δύο αυτών εμβολίων της περισσότερες από 75 χώρες. Η έγκριση από τον ΠΟΥ αναμένεται να καταστήσει ακόμη ευρύτερη τη διάθεση τους σε χώρες χαμηλού εισοδήματος.

Σύμφωνα με εκπρόσωπο της Εθνικής Επιτροπής Υγείας της Κίνας, η χώρα στοχεύει να παράγει συνολικά περίπου τρία δισεκατομμύρια δόσεις εμβολίων Covid-19 μέσα στο 2021 και έως πέντε δισεκατομμύρια δόσεις ετησίως τα επόμενα χρόνια. Τέτοιοι ρυθμοί παραγωγής απαιτούν μεγάλη διαθεσιμότητα και άψογο συντονισμό πολλών παραγόντων στην αλυσίδα παραγωγής και διανομής, από τις πρώτες ύλες έως τα φιαλίδια των εμβολίων.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Ζελένσκι δηλώνει έτοιμος να τερματίσει τον πόλεμο με αντάλλαγμα την ένταξη στο ΝΑΤΟ

Διεθνή / Ο Ζελένσκι δηλώνει έτοιμος να τερματίσει τον πόλεμο στην Ουκρανία με αντάλλαγμα ένταξη στο ΝΑΤΟ

Ο Βολοντίμιρ Ζελένσκι έχει προτείνει να επιτευχθεί συμφωνία κατάπαυσης του πυρός εάν η ουκρανική επικράτεια που ελέγχει μπορούσε να ληφθεί «υπό την ομπρέλα του ΝΑΤΟ»
LIFO NEWSROOM
Πώς η Κίνα κλείνει τα εργοστάσια της Volkswagen και γίνεται ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων στον κόσμο

Διεθνή / Πώς η Κίνα κλείνει τα εργοστάσια της Volkswagen και γίνεται ο μεγαλύτερος εξαγωγέας αυτοκινήτων στον κόσμο

Η Κίνα διαθέτει τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στον κόσμο, αλλά η παραγωγική της ικανότητα έχει ξεπεράσει τις εγχώριες ανάγκες. Σήμερα, η χώρα μπορεί να κατασκευάσει σχεδόν 40 εκατομμύρια οχήματα ετησίως — διπλάσια από τη ζήτηση των Κινέζων καταναλωτών
LIFO NEWSROOM
«Ντρέπομαι να οδηγώ αυτό το αυτοκίνητο»: Οι οδηγοί Tesla «αδειάζουν» τον Ελον Μασ

Διεθνή / «Ντρέπομαι να οδηγώ αυτό το αυτοκίνητο»: Οι οδηγοί Tesla «αδειάζουν» τον Ελον Μασκ

Η Tesla κάποτε ήταν η αγαπημένη μάρκα των προοδευτικών στις ΗΠΑ, αλλά η στροφή του ιδιοκτήτη της στον Τραμπισμο έχει εξοργίσει πολλούς από τους πελάτες της εταιρείας ηλεκτρικών αυτοκινήτων
LIFO NEWSROOM