Η Gabrielle deFiebre και η Bri Scalesse επιβιβάστηκαν στην πτήση της Delta AirLines στο Phoenix στις 21 Μαΐου για να κάνουν ένα χαλαρό ταξίδι αναψυχής.
Και οι δύο είχαν ειδικές οδηγίες και σημειώσεις για το προσωπικό του αεροδρομίου, που θα μετέφερε τα αναπηρικά τους αμαξίδια.
Η Scalesse είπε πως για οποιονδήποτε χρήστη αναπηρικού αμαξιδίου, αυτό είναι το χειρότερο μέρος του ταξιδιού - είναι η «επέκταση του σώματός μας στα χέρια ενός ξένου».
Καθώς κατέβηκαν από το αεροπλάνο, η deFiebre κάθισε σε μια μικρή καρέκλα που παρέχεται από το αεροδρόμιο, γνωστή ως καρέκλα διαδρόμου. Μόλις έκατσε όμως στο αμαξίδιό της, ένιωσε αμέσως μια άλλη αίσθηση, ένα βύθισμα.
Η πλάτη του καθίσματος αναδιπλώθηκε και η ρόδα «είχε καταστραφεί τελείως». Όπως είπε η ίδια, η ρόδα του αναπηρικού της αμαξιδίου ήταν λυγισμένη με τρόπο που δεν μπορούσε να προχωρήσει.
Οι εικόνες που ακολούθησαν ήταν σπαρακτικές. Η DeFiebre ξέσπασε σε κλάματα και με δάκρυα προσπαθούσε να εξηγήσει στο πλήρωμα της αεροπορικής εταιρείας Delta Airlines ότι το αμαξίδιό της δεν είναι απλά μία καρέκλα αλλά η ζωή της.
«Ήταν τρομακτικό για μένα. Οι μη ΑΜΕΑ απλώς κατεβαίνουν από ένα αεροπλάνο και πηγαίνουν στις διακοπές τους και δεν χρειάζεται να έχουν αυτό το άγχος 20 λεπτών, για το πώς θα μοιάζουν τα πόδια μου όταν κατεβαίνω από αυτό το αεροπλάνο;».
Η 32χρονη deFiebre, από τη Νέα Υόρκη, είπε πως «Αυτή η καρέκλα είναι η ζωή μου, τα πόδια μου».
Καθώς η Scalesse παρακολούθησε τη φίλη της να αγωνίζεται για το τι θα μπορούσε να κάνει αφού παρέλαβε το αναπηρικό της αμαξίδιο σπασμένο, αποφάσισε να καταγράψει τη σκηνή.
Είπε ότι ήθελε να ευαισθητοποιήσει την κοινωνία με μια «ισχυρή, σπαρακτική» στιγμή. Η Scalesse ανέβασε ένα βίντεο στο TikTok με την deFiebre με δάκρυα να μιλά με το πλήρωμα της Delta.
Αφού μίλησε με πολλούς εργαζόμενους της Delta Air Lines, η deFiebre είπε ότι της είπαν πως κανείς δεν θα μπορούσε να διορθώσει ή να αντικαταστήσει τις ρόδες για τέσσερις ημέρες. Αλλά ήταν η ημέρα που θα βρισκόταν στη Νέα Υόρκη, πράγμα που σήμαινε ότι η deFiebre θα έπρεπε να μείνει καθηλωμένη σε ένα ξενοδοχείο για ολόκληρο το ταξίδι της.
Ευτυχώς, η deFiebre και η Scalesse είχαν φίλους στην πόλη και δανείστηκαν τους χειροκίνητους τροχούς για το αμαξίδιό της.
Αλλά για την deFiebre, οι χειροκίνητοι τροχοί είναι μια ακόμη πίεση για τα χέρια της. Εκείνη διαθέτει χειροκίνητο αναπηρικό αμαξίδιο αλλά με ρόδες με κινητήρα για να την ωθεί προς τα εμπρός χωρίς τη χρήση των χεριών της.
«Συχνά οι άνθρωποι υποθέτουν ότι η τετραπληγία σημαίνει ότι δεν μπορείς να κινήσεις τα χέρια σου καθόλου. Έχω πολύ περιορισμένη λειτουργία και δυσλειτουργία στα χέρια μου», δήλωσε η deFiebre.
Μετά το περιστατικό, η εταιρεία Delta AirLines χρειάστηκε περίπου μια εβδομάδα για να στείλει καινούργιους τροχούς στη deFiebre. Αν και μόνο μία ρόδα υπέστη ζημιά, έρχονται σε ζεύγη.
Έτσι, η Delta έστειλε δύο ρόδες. Οι νέες ρόδες στάλθηκαν δωρεάν. Μέχρι τότε, η deFiebre εξακολουθεί να χρησιμοποιεί δανεικές ρόδες από έναν τοπικό προμηθευτή αναπηρικών αμαξιδίων.
Σε δήλωσή της στο USA TODAY, η Delta AirLines παραδέχτηκε την ελλιπή διαχείριση της κατάστασης σε ότι αφορά πελάτες με αναπηρία.
«Λυπούμαστε τόσο που η αναπηρική καρέκλα της υπέστη ζημιά και επικοινωνήσαμε μαζί της και συνεργαστήκαμε απευθείας μαζί της, συμπεριλαμβανομένης της υποστήριξης για την επισκευή του αμαξιδίου της. Γνωρίζουμε ότι οι πελάτες μας ΑμεΑ βασίζονται στη Delta για τις ταξιδιωτικές τους ανάγκες, και εμείς είχαμε ελλείψεις σε αυτό το σημείο. Διεξάγουμε μια πλήρη έρευνα για το τι συνέβη, γιατί πρέπει να είμαστε καλύτεροι», δήλωσε ο Morgan Durrant, εκπρόσωπος της Delta Air Lines.
@briscalesse When is this going to stop? #fyp #disabilitiyawareness #wheelchair @geeg_def
♬ original sound - briscalesse