Ένα εκατομμύριο δολάρια για τα άγνωστα σχέδια του Μοχάμεντ Άλι

Ένα εκατομμύριο δολάρια για τα άγνωστα σχέδια του Μοχάμεντ Άλι Facebook Twitter
Ο Μοχάμεντ Άλι θρύλος της πυγμαχίας και γνωστός για τον αντιπολεμικό ακτιβισμό του έγραψε ποίηση και έκανε τέχνη στον ελεύθερο χρόνο του. Φωτο: Charles Harrity/AP
0

Δεκάδες σχέδια του θρύλου της αμερικανικής πυγμαχίας Μοχάμεντ Άλι, ο οποίος πέθανε το 2016 σε ηλικία 74 ετών μετά από χρόνια μάχης με τη νόσο του Πάρκινσον, πωλήθηκαν για σχεδόν 1 εκατομμύριο δολάρια σε δημοπρασία στη Νέα Υόρκη.

Περισσότερα από 30 σχέδια και σκίτσα του Άλι, από την ιδιωτική συλλογή του μέντορά του Ρόντνεϊ Χίλτον Μπράουν που ήταν μέρος μιας δημοπρασίας αθλητικών αναμνηστικών με τίτλο "TCM Presents ... It's a Knockout!", διοργανώθηκε στη Νέα Υόρκη από τον βρετανικό οίκο δημοπρασιών Bonhams. Η δημοπρασία περιελάμβανε επίσης αντικείμενα που σχετίζονται με τον Άλι, ή που ανήκαν στον πυγμάχο, όπως τα γάντια του μποξ.

Το επίκεντρο της συλλογής, ένας πίνακας του 1978 με τίτλο «Sting Like a Bee», τον οποίο σχεδίασε ο Άλι που πουλήθηκε 425.312 δολάρια στη δημοπρασία - δέκα φορές από την αρχική εκτιμώμενη τιμή πώλησης που ήταν 40.000 έως 60.000 δολάρια.

Ένα εκατομμύριο δολάρια για τα άγνωστα σχέδια του Μοχάμεντ Άλι Facebook Twitter
Muhammad Ali, Sting Like A Bee, 1978. Φωτο: Bonhams

Το δεύτερο πιο δημοφιλές αντικείμενο, ένας πίνακας του 1979 με τίτλο «I Love You America», πωλήθηκε για 150.312 δολάρια.

Ενώ μερικά αντικείμενα δεν έχουν ακόμη πουληθεί από τη στιγμή της δημοσίευσης της δημοπρασίας, τα έσοδα από τα ζωγραφικά του έργα ξεπέρασαν τα 950.000 δολάρια.

Ο Μοχάμεντ Άλι θρύλος της πυγμαχίας και γνωστός για τον αντιπολεμικό ακτιβισμό του έγραψε ποίηση και έκανε τέχνη στον ελεύθερο χρόνο του. Ήταν γιος ενός καλλιτέχνη, του Cassius Clay Sr., ο οποίος ζωγράφιζε διαφημιστικές πινακίδες. Τέσσερις από τους καμβάδες του Clay Sr. είναι επίσης μέρος της έκθεσης στους Bonhams.

Ένα εκατομμύριο δολάρια για τα άγνωστα σχέδια του Μοχάμεντ Άλι Facebook Twitter
Muhammad Ali, Moon Over Mountains, 1977. Φωτο: Bonhams

Σύμφωνα με τον Bonhams, «ο Ρόντνεϊ Χίλτον Μπράουν συναντήθηκε για πρώτη φορά με τον Άλι το 1977 μετά από έναν φιλανθρωπικό αγώνα πυγμαχίας στο Elma Lewis School of Art στη Βοστώνη. Ο Ρόντνεϊ αναζητούσε Outsider Artists και νέο ταλέντο για την γκαλερί τέχνης του στη Νέα Υόρκη. Έχοντας ένα χαρτοφύλακα με χρώματα και καμβάδες, ο Ρόντνεϊ ρώτησε τον Άλι αν ενδιαφέρεται για τη ζωγραφική. Προς χαρά του, ο Άλι συμφώνησε να τον συναντήσει αργότερα εκείνο το βράδυ».

«Εκείνο το βράδυ», εξηγεί ο οίκος δημοπρασιών, «ο Άλι έκανε τρεις πίνακες και τους παρουσίασε στον Ρόντνεϊ. Από τότε άρχισαν να συνομιλούν τακτικά μέσω τηλεφώνου και αυτό οδήγησε σε τακτικές συναντήσεις στο διαμέρισμα του Ρόντνεϊ στη Νέα Υόρκη ή σε διάφορα δωμάτια ξενοδοχείων, όπου κι αν έμενε ο Άλι. Οι δυο τους έγιναν σταθεροί φίλοι, με τον Άλι να αποκαλεί τον Ρόντνεϊ «Vanilla Brother».

Ο Μπράουν είναι ο συγγραφέας του βιβλίου «Muhammad Ali: The Untold Story: Painter, Poet and Prophet».

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΛΕΞ: Έβγαλε το νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Πολιτισμός / ΛΕΞ: Έβγαλε νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Τα χρόνια έχουν περάσει, οι καιροί έχουν αλλάξει και ο καλλιτέχνης της ραπ σκηνής με τα γεμάτα γήπεδα «σα να παίρνουμε πρωτάθλημα» φροντίζει να εξελίσσεται και να μην μένει στα παλιά
LIFO NEWSROOM
Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM