Πέθανε στα 60 της η καλλιτέχνις Τζούλι Γκριν -Ζωγράφιζε σε πιάτα τα τελευταία γεύματα των θανατοποινιτών

Πέθανε στα 60 της η καλλιτέχνις Τζούλι Γκριν -Ζωγράφιζε σε πιάτα τα τελευταία γεύματα των θανατοποινιτών Facebook Twitter
GETTTY IMAGES
0

Στα 60 της χρόνια «έφυγε» από τη ζωή η ζωγράφος Τζούλι Γκριν, η οποία έδινε μάχη με τον καρκίνο των ωοθηκών.

Την είδηση θανάτου της Γκριν επιβεβαίωσε η γκαλερί της ζωγράφου Upfor. Όπως αναφέρει το CNN, η καλλιτέχνις, καθηγήτρια Τέχνης στο Oregon State University, είχε υλοποιήσει μια ιδέα διαφορετική, με καταδικασμένους θανατοποινίτες. Η συλλογή ονομάζεται The Last Supper και πρόκειται για σειρά κεραμικών πιάτων σε φούρνο σε μπλε σε λευκό χρώμα με ζωγραφισμένες εικόνες των τελευταίων γευμάτων των κρατουμένων.

Πέθανε στα 60 της η καλλιτέχνις Τζούλι Γκριν -Ζωγράφιζε σε πιάτα τα τελευταία γεύματα των θανατοποινιτών Facebook Twitter

Τον Σεπτέμβριο, η Γκριν ολοκλήρωσε το έργο, το οποίο διήρκεσε 21 χρόνια και αποτελείτο από 1.000 πιάτα, για να φωτίσει τις περίπλοκες συναισθηματικές αποφάσεις όσων αντιμετωπίζουν επικείμενο θάνατο, καθώς και τις φυλετικές και ιστορικές επιπτώσεις της θανατικής ποινής στις ΗΠΑ. 

«Τα γεύματα εξανθρωπίζουν την ποινή του θανάτου», είχε δηλώσει η ίδια το 2020 για την έκθεση Bellevue. Το αρχικό πλάνο της Γκριν ήταν να ζωγραφίζει 50 πιάτα το χρόνο έως ότου οι Ηνωμένες Πολιτείες καταργήσουν τη θανατική ποινή, αλλά καθώς η ασθένεια της προχωρούσε, η καλλιτέχνις αποφάσισε να ολοκληρώσει τη σειρά με 1000 έργα.

«Τα μενού παρέχουν πληροφορίες για την περιοχή, τη φυλή και το οικονομικό υπόβαθρο», είχε αναφέρει. Η ιδέα να ασχοληθεί με τα τελευταία γεύματα των φυλακισμένων της ήρθε όταν παρατήρησε ότι τα ειδησεογραφικά μέσα ασχολούνται με το ζήτημα, ως μέρος της είδησης.

Πέθανε στα 60 της η καλλιτέχνις Τζούλι Γκριν -Ζωγράφιζε σε πιάτα τα τελευταία γεύματα των θανατοποινιτών Facebook Twitter

Τα κεραμικά αφηγούνται μια ιστορία. Κάποια δημιουργήθηκαν την ημέρα της εκτέλεσης, σχεδόν σε πραγματικό χρόνο. Σε άλλες περιπτώσεις, η Γκριν έψαχνε σε αρχεία για βρει τι είχαν ζητήσει ως τελευταίο γεύμα. Ένα έργο παρουσιάζει τα γεύματα δύο μαύρων εφήβων του Μισισιπή, οι οποίοι, το 1947, έφαγαν τηγανητό κοτόπουλο και καρπούζι πριν τους στείλουν στην ηλεκτρική καρέκλα για φόνο. Σε περιπτώσεις που ένας κρατούμενος δεν ζήτησε τίποτα, η Γκριν ζωγράφιζε τη λέξη «Τίποτα» ή το κείμενο που κατέγραφαν οι σωφρονιστικοί υπάλληλοι.

«Είμαι άνθρωπος του φαγητού», είχε πει η Γκριν στους New York Times το 2013. «Το φαγητό ήταν πάντα μια εορταστική συνήθεια για μένα. Αυτό είναι ένα κομμάτι του γιατί όλο αυτό είναι τόσο ενδιαφέρον για εμένα, επειδή υπάρχει αντίθεση», είχε συμπληρώσει. Τα πρώτα 800 πιάτα από το «Μυστικό Δείπνο» εκτίθενται στο Bellevue Arts Museum στην Ουάσιγκτον, όπου θα παραμείνουν μέχρι τον Ιανουάριο.

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΛΕΞ: Έβγαλε το νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Πολιτισμός / ΛΕΞ: Έβγαλε νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Τα χρόνια έχουν περάσει, οι καιροί έχουν αλλάξει και ο καλλιτέχνης της ραπ σκηνής με τα γεμάτα γήπεδα «σα να παίρνουμε πρωτάθλημα» φροντίζει να εξελίσσεται και να μην μένει στα παλιά
LIFO NEWSROOM
Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM
Κίλιαν Μέρφι

Πολιτισμός / Ο Κίλιαν Μέρφι, ο Νόμος του Μέρφι και η Μαριόν Κοτιγιάρ από αύριο στους κινηματογράφους

Η κινηματογραφική μεταφορά των «Μικρών Πραγμάτων σαν κι Αυτά», ένα εγχώριο εμπορικό στοίχημα από τον σκηνοθέτη της «Ευτυχίας» και τρεις ακόμα επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ