Πληθαίνουν οι αναφορές για τις συνθήκες του τραγικού δυστυχήματος στις γραμμές του ΗΣΑΠ, που κόστισε τη ζωή σε έναν εργαζόμενο τα ξημερώματα της Τρίτης και έστειλε δύο ακόμα τραυματίες στο νοσοκομείο.
Το εργατικό δυστύχημα σημειώθηκε στις 04:05, στο ύψος του σταθμού «Άγιος Νικόλαος», όταν έσπασαν τα φρένα στο μηχάνημα που χρησιμοποιούσε αυστριακό εργολαβικό συνεργείο για εξειδικευμένες εργασίες λείανσης των γραμμών. Το βαγόνι, με πέντε εργαζόμενους, άρχισε να αναπτύσσει ταχύτητα ανεξέλεγκτα, καθώς κατηφόριζε από την Κηφισιά με κατεύθυνση τον Πειραιά.
Οι υπεύθυνοι αποφάσισαν να τοποθετήσουν ως ανάχωμα έναν άλλο, παλιό συρμό στο ύψος του σταθμού του Αγίου Νικολάου, ώστε να ανακοπεί η πορεία της λοκομοτίβας.
Σπ. Ρεβύθης: Η ταχύτητα έφτασε τα 50 χιλιόμετρα άνα ώρα
Μιλώντας στην ΕΡΤ, ο εκπρόσωπός της ΣΤΑΣΥ Σπύρος Ρεβύθης είπε ότι ο οδηγός αντιλήφθηκε το σπάσιμο των φρένων κατά τις εργασίες με την ειδική λοκομοτίβα βάρους 15 τόνων, που έφτασε να τρέχει ανεξέλεγκτα στην κατηφόρα με 50 χλμ την ώρα, καθώς περνούσε από τον σταθμό στο Ηράκλειο.
«Θα έφτανε στο Φάληρο αν δεν γινόταν η σύγκρουση και κανείς δεν ξέρει τι θα μπορούσε να συμβεί» είπε σημειώνοντας πως την ώρα της πρόσκρουσης δεν επέβαιναν οι πέντε εργαζόμενοι.
Σύμφωνα με έναν από τους εργαζόμενους, όλοι τους πήδηξαν μόλις είδαν τη μηχανή να αυξάνει ταχύτητα στο Νέο Ηράκλειο. Ο συρμός κατευθύνθηκε κενός και έπεσε πάνω στον ακινητοποιημένο, επίσης κενό, συρμό στον σταθμό του Αγ. Νικολάου. «Εαν δεν είχαν πηδήξει θα είχαμε ακόμα μεγαλύτερα προβλήματα τώρα».
Οι κάτοικοι της περιοχής ξύπνησαν από τον δυνατό θόρυβο ενώ αμέσως μετέβησαν στην περιοχή η Πυροσβεστική, η Τροχαία και το ΕΚΑΒ. Ένας 41χρονος Έλληνας τραυματίστηκε θανάσιμα, εργοδηγός και υπάλληλος της ΣΤΑΣΥ. Δύο ακόμα εργαζόμενοι, ένας Έλληνας και ένας Αυστριακός τραυματίστηκαν ελαφρά και διακομίστηκαν στο νοσοκομείο «Γεννηματάς».
«Ο συρμός λείανσης δεν ήταν της ΣΤΑΣΥ, ήταν εργολάβου το οποίο δεν ξέρουμε τι προδιαγραφές και πιστοποιήσεις είχε. Είναι νέοι συνεργάτες, δεν είναι οι παλιοί με τους οποίους συνεργαζόμασταν. Οι συρμοί της ΣΤΑΣΥ έχουν σύστημα που φρενάρει αυτόματα μόλις παρουσιαστεί βλάβη στους κομπρέσορες αέρος (...) Ήταν συρμός εργασίας. Είχε εφεδρικά συστήματα φρεναρίσματος; Γιατί δεν λειτούργησαν;» αναρωτήθηκε.
Διευθύνων Σύμβουλος: Υπήρχαν εφεδρικά φρένα – Η προανάκριση θα ρίξει φως
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ, Νίκος Χαιρέτας ανέφερε πώς σύμφωνα με τη δική του ενημέρωση η λοκομοτίβα είχε εφεδρικά φρένα, αλλά «το γιατί δεν λειτούργησαν είναι κάτι που θα το δείξει η προανακριτική διαδικασία».
Πώς κινείται ο ΗΣΑΠ – Εξυπηρέτηση επιβατών από τον ΟΑΣΑ
Η κίνηση στη Γραμμή 1 του Μετρό διεξάγεται στα τμήματα
- Ομόνοια – Πειραιάς και
- Α. Πατήσια – Κηφισιά
Οι επιβάτες μπορούν εξυπηρετηθούν στο τμήμα Α. Πατήσια – Ομόνοια και αντίστροφα από τις λεωφορειακές γραμμές Α8 και Χ7 (έκτακτη), καθώς και από τις γραμμές τρόλεϊ 3,5 και 7. Η επιβίβαση στις παραπάνω γραμμές γίνεται στη στάση «Αλυσίδα», έξω από το σταθμό της Γραμμής 1 «’Ανω Πατήσια». Στην οδό Αχαρνών η εξυπηρέτηση των επιβατών γίνεται από τη λεωφορειακή γραμμή Β9 και τη γραμμή τρόλεϊ 6.