Διευκρινίσεις για την έγκριση προγραμμάτων της Ελληνικής Αγωγής εξέδωσε το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Αγωγής, μετά τις αντιδράσεις που προκλήθηκαν.
Μετά τον σάλο που προκλήθηκε πριν από λίγες ημέρες για τα βίντεο της Εταιρείας Προγεννητικής Αγωγής, που εστάλησαν στα γυμνάσια, η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως δέχθηκε ξανά σφοδρές επικρίσεις, αυτή τη φορά για την έγκριση προγραμμάτων της Ελληνικής Αγωγής, του Άδωνι Γεωργιάδη.
Οι δύο υπουργοί δεν έχουν κάνει ακόμη καμία δημόσια τοποθέτηση για το θέμα, μετά τις αντιδράσεις που προκλήθηκαν, ενώ ο κ. Γεωργιάδης ανάρτησε στο Twitter την ανακοίνωση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
Σε αυτή, το ΙΕΠ αναφέρει πως όπως προβλέπεται ρητά στη σχετική έγκριση, η συμμετοχή στα προγράμματα της Ελληνικής Αγωγής είναι προαιρετική και δωρεάν.
Επίσης, επισημαίνει ότι το υλικό «δεν μπορεί να αφορά έμμεση ή άμεση διαφήμιση/προώθηση εμπορικών προϊόντων φορέων, επιχειρήσεων ή υπηρεσιών ατόμων ή φορέων και δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για κανενός είδους διαφημιστικό ή άλλο εμπορικό σκοπό».
Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΙΕΠ για τα προγράμματα της Ελληνικής Αγωγής:
«Το εν λόγω εκπαιδευτικό υλικό, το οποίο υποβλήθηκε στο ΙΕΠ στο πλαίσιο προαιρετικών δράσεων εκτός σχολικού ωρολογίου προγράμματος, απευθύνεται σε μαθητές/τριες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και αφορά στην επαφή των παιδιών, μέσω δημιουργικών δραστηριοτήτων, με περιόδους της αρχαίας ελληνικής ιστορίας και προϊστορίας, με ιστορίες των ηρώων της μυθολογίας, με τη γνωριμία τους με τη μουσική στην αρχαία Ελλάδα και με τα παιχνίδια που έπαιζαν τα παιδιά στην αρχαιότητα, με τα έθιμα και τις γιορτές που διοργάνωναν οι αρχαίοι, καθώς και με τη σημασία που είχε για τους αρχαίους Έλληνες η φροντίδα της άσκησης του σώματος και οι αθλητικοί αγώνες, όπως «Ναυμαχία της Σαλαμίνος», «Ο Δίσκος της Φαιστού: Ένα κρυμμένο μυστικό», «Οδυσσεύς, ο πολυμήχανος ήρωας», «Θησεύς, ο βασιλεύς των Αθηνών», «Η Αργοναυτική εκστρατεία», «Μυθοταξιδεύουμε μετά μουσικής», «Παίζωμεν παιδιάν;», «Ανθεστήρια» και «Ειρεσιώνη», «Αγών-Αθλητισμός», «Το σώμα».
Όπως ρητά προβλέπεται στην σχετική έγκριση, η συμμετοχή είναι προαιρετική και δωρεάν, το υλικό δεν μπορεί να αφορά έμμεση ή άμεση διαφήμιση/προώθηση εμπορικών προϊόντων φορέων, επιχειρήσεων ή υπηρεσιών ατόμων ή φορέων, και δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για κανενός είδους διαφημιστικό ή άλλο εμπορικό σκοπό, ενώ δεν επιτρέπεται και οποιαδήποτε μελλοντική εμπορική διάθεση του εκπαιδευτικού προγράμματος και συνοδευτικού υλικού με την αναφορά της συγκεκριμένης έγκρισης».
Αντιδράσεις από τον ΣΥΡΙΖΑ
Σύμφωνα με άρθρο του εκπαιδευτικού Δ. Πολυχρονιάδη στο tvxs, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής έχει εγκρίνει προγράμματα της Ελληνικής Αγωγής από το σχολικό έτος 2020-21.
Αυτό προκάλεσε την έντονη αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ, με δημόσιες τοποθετήσεις τόσο του Νάσου Ηλιόπουλου, όσο και του Νίκου Φίλη.
«Η χρήση υλικού της Ελληνικής Αγωγής είναι άλλη μία σκοταδιστική απόφαση Κεραμέως. Στην επίθεση στο ΕΠΑΛ δεν είχε δει τους νεοναζί, τώρα κάνει πως δεν βλέπει την alt right και διαφημίζει τζάμπα το μαγαζί του Γεωργιάδη. Δεν αξίζει στην κοινωνία αυτή η παρακμή», έγραψε ο εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ σε ανάρτηση, με το hashtag #Κεραμέως_παραιτήσου.
Για εικόνα παρακμής έκανε λόγο ο Νίκος Φίλης, σε δήλωσή του για το θέμα, εξαπολύοντας τα πυρά του κατά της Νίκης Κεραμέως.
«Για αυτή την εικόνα παρακμής, πολιτική ηγεσία υπουργείου να στέλνει στα σχολεία την ιδιωτική επιχείρηση άλλου υπουργού, μόνο ντροπή. Που δεν απαλύνεται με καμιά προεκλογική αντικατάσταση της υπουργού, για να “εξευμενιστούν” οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και οι νέοι για την καταστροφική θητεία της. Το θέμα είναι να φύγει όλη η κυβέρνηση», επεσήμανε ο πρώην υπουργός Παιδείας.
Παράλληλα, μεταξύ άλλων, κατηγόρησε την κ. Κεραμώς ότι «έχει ανοίξει τις πόρτες των σχολείων σε ένα ορυμαγδό, μια οχλαγωγία αντιεπιστημονικών, αντιπαιδαγωγικών και οπισθοδρομικών απόψεων, από πλήθος εταιρειών που κινούνται από την ακροδεξιά αρχαιολαγνεία ως την ανοιχτή προπαγάνδα κατά των πολιτικών και κοινωνικών δικαιωμάτων των πολιτών και των μαθητών. Με το αζημίωτο βέβαια, αφού με την έμμεση πλάτη του υπουργείου οι εταιρείες διαφημίζουν και το προϊόν τους, με διόλου ευκαταφρόνητες τιμές. Αν και με… πολύ καλές εκπτώσεις, όπως διαβάζω, αφού σε μια περίπτωση η τιμή από 2.500 ευρώ κατεβαίνει στα 1.200!».