Οι αμερικανικές ρυθμιστικές αρχές άνοιξαν τον δρόμο για αυτόνομα οχήματα χωρίς χειροκίνητα συστήματα ελέγχου, όπως τιμόνι ή πεντάλ.
Έως τώρα, οι αυτοκινητοβιομηχανίας ήταν αντιμέτωπες με σημαντικά εμπόδια για την ανάπτυξη οχημάτων με ADS (αυτόματο σύστημα οδήγησης), χωρίς συστήματα ανθρώπινου ελέγχου, εξαιτίας των στάνταρντ ασφαλείας που είχαν συνταχθεί πριν από δεκαετίες.
Τον προηγούμενο μήνα η General Motors έκανε ζήτησε από την Υπηρεσία Ασφάλειας Αυτοκινητόδρομων των ΗΠΑ (NHTSA) άδεια για να κατασκευάσει και να αναπτύξει ένα αυτοοδηγούμενο όχημα χωρίς ανθρώπινα συστήματα ελέγχου, όπως τιμόνι ή ή πεντάλ. Η General Motors είναι μία από τις περίπου 30 εταιρείες που επιτρέπεται να κάνουν δοκιμές αυτοοδηγούμενων οχημάτων στους αμερικανικούς δρόμους.
«Για οχήματα που είναι σχεδιασμένα να λειτουργούν αποκλειστικά με ADS, τα χειροκίνητα συστήματα οδήγησης λογικά είναι περιττά», ανέφερε η NHTSA, που τροποποίησε τους κανονισμούς.
Παρόλα αυτά στις νέες προδιαγραφές- που προτάθηκαν για πρώτη φορά τον Μάρτιο του 2020- τονίζεται ότι τα αυτόνομα οχήματα θα πρέπει να παρέχουν το ίδιο επίπεδο προστασίας στους επιβάτες όπως εκείνα που οδηγούνται από ανθρώπους.
«Καθώς ο οδηγός αλλάζει από άτομο σε μηχάνημα, στα οχήματα ADS, παραμένει ίδια η ανάγκη να μένουν οι άνθρωποι ασφαλείς και πρέπει να ενσωματώνεται από την αρχή», δήλωσε ο υποδιευθυντής της NHTSA, Στίβεν Κλιφ.
Οι κανονισμοί προβλέπουν ότι τα παιδιά δεν πρέπει να βρίσκονται στη «θέση του οδηγού», δεδομένου ότι αυτή δεν είναι σχεδιασμένη για να τα προστατέψει σε περίπτωση σύγκρουσης. Αλλά, αν ένα παιδί βρίσκεται σε αυτή τη θέση, δεν θα απαιτείται να σταματά αμέσως την κίνηση το αυτοκίνητο, σύμφωνα με το Reuters.