Χώρα Καμπανέλλη: Νάξος, Μαουτχάουζεν, Αθήνα στο Μουσείο Μπενάκη

Χώρα Καμπανέλλη: Νάξος, Μαουτχάουζεν, Αθήνα στο Μουσείο Μπενάκη Facebook Twitter
Θεατρική παράσταση «Το μεγάλο μας τσίρκο» Θιάσος Καρέζη-Καζάκου, 1973 (από αριστερά: Διονύσης Παπαγιαννόπουλος, Τζένη Καρέζη, Κώστας Καζάκος)
0

Στο πλαίσιο του λογοτεχνικού έτους «Ιάκωβος Καμπανέλλης 2022», το Μουσείο Μπενάκη / Πινακοθήκη Γκίκα φιλοξενεί την έκθεση «Στη χώρα Καμπανέλλη. Νάξος, Μαουτχάουζεν, Αθήνα». Η έκθεση θα είναι ανοικτή στο κοινό από τις 30 Μαρτίου και θα διαρκέσει μέχρι τις 30 Ιουλίου 2022.

Με σταθμούς τους τόπους που καθόρισαν μια ιδιαίτερη, όσο και μοναδική διαδρομή ζωής, η έκθεση φιλοδοξεί να αναδείξει το έργο και την προσωπικότητα ενός σπουδαίου δημιουργού, ο οποίος συμμετείχε καθοριστικά στη διαμόρφωση της πνευματικής και καλλιτεχνικής ζωής της χώρας κατά τη δεύτερη πεντηκονταετία του 20ού αιώνα. Μέσα από αφίσες έργων του, προγράμματα, χειρόγραφα, φωτογραφίες και προσωπικά αντικείμενα, ο θεατής συμμετέχει σε ένα συναρπαστικό ταξίδι γνωριμίας με τον κόσμο του Καμπανέλλη.

Χώρα Καμπανέλλη: Νάξος, Μαουτχάουζεν, Αθήνα στο Μουσείο Μπενάκη Facebook Twitter
Ο Ιάκωβος Καμπανέλλης, αρχές δεκαετίας 1970

Η έκθεση δεν περιορίζεται μόνον στον εκθεσιακό χώρο του ισογείου της Πινακοθήκης Γκίκα, αλλά επεκτείνεται και στους υπόλοιπους ορόφους της. Εκεί, αναπτύσσεται ένας «διάλογος» του Καμπανέλλη με αγαπημένους συνεργάτες του, το έργο των οποίων παρουσιάζεται στη μόνιμη συλλογή. Σε αρκετές περιπτώσεις, οι προθήκες σχεδιάστηκαν εκ νέου ώστε να συμπεριλάβουν εκθέματα που αναδεικνύουν τις σχέσεις και τις συνεργασίες.

Ο Μανόλης Αναγνωστάκης, ο Σπύρος Βασιλείου, ο Κάρολος Κουν, ο Μίκης Θεοδωράκης και ο Μάνος Χατζιδάκις είναι κάποιοι από τους συνεργάτες που περιλαμβάνονται στους «διαλόγους» αυτούς. Με τον τρόπο αυτό περιγράφονται με ενάργεια οι σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων αλλά και μεταξύ των τεχνών. Κατά τον τρόπο αυτό, η έκθεση «Στη χώρα Καμπανέλλη. Νάξος, Μαουτχάουζεν, Αθήνα» αποτυπώνει την πολύτροπη πορεία του δημιουργού και αναδεικνύει εκλεκτικές συγγένειες με ένα ευρύτατο φάσμα καλλιτεχνών και στοχαστών της σύγχρονης Ελλάδας.

Χώρα Καμπανέλλη: Νάξος, Μαουτχάουζεν, Αθήνα στο Μουσείο Μπενάκη Facebook Twitter
Ρεσιτάλ ερμηνείας Βασίλη Διαμαντόπουλου Θέατρο Τέχνης, 1957
Χώρα Καμπανέλλη: Νάξος, Μαουτχάουζεν, Αθήνα στο Μουσείο Μπενάκη Facebook Twitter
Θεατρική παράσταση «Η αυλή των θαυμάτων» . Θέατρο Τέχνης, 1957 (Διακρίνονται οι: Δημήτρης Χατζημάρκος, Γιάννης Φέρτης, Θόδωρος Κατσαδράμης, Εκάλη Σώκου)
Χώρα Καμπανέλλη: Νάξος, Μαουτχάουζεν, Αθήνα στο Μουσείο Μπενάκη Facebook Twitter
Θεατρική παράσταση «Ο μπαμπάς ο πόλεμος». Θέατρο Τέχνης, 1980 (Διακρίνονται μπροστά: Γιώργος Αρμένης, Γιώργος Λαζάνης)
Χώρα Καμπανέλλη: Νάξος, Μαουτχάουζεν, Αθήνα στο Μουσείο Μπενάκη Facebook Twitter
Θεατρική παράσταση «Το μεγάλο μας τσίρκο». Θιάσος Καρέζη-Καζάκου, 1973
Χώρα Καμπανέλλη: Νάξος, Μαουτχάουζεν, Αθήνα στο Μουσείο Μπενάκη Facebook Twitter
Ο Ιάκωβος Καμπανέλλης, δεκαετία 1990

Η διοργάνωση της έκθεσης έγινε από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού. Την επιμέλειά της έκαναν η Κατερίνα Καμπανέλλη και η Σίσσυ Παπαθανασίου, ενώ τον σχεδιασμό της ανέλαβε ο Παύλος Θανόπουλος. Την έκθεση συνοδεύει αναλυτικός κατάλογος.

Κατά τη διάρκεια της έκθεσης, η Πινακοθήκη Γκίκα θα έχει εκτεταμένο ωράριο λειτουργίας: Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή και Σάββατο, 10:00–18:00.

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM
Κίλιαν Μέρφι

Πολιτισμός / Ο Κίλιαν Μέρφι, ο Νόμος του Μέρφι και η Μαριόν Κοτιγιάρ από αύριο στους κινηματογράφους

Η κινηματογραφική μεταφορά των «Μικρών Πραγμάτων σαν κι Αυτά», ένα εγχώριο εμπορικό στοίχημα από τον σκηνοθέτη της «Ευτυχίας» και τρεις ακόμα επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Πολιτισμός / Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Ο βιογράφος του Αλέν Ντελόν, δήλωσε πως ο μεγάλος Γάλλος ηθοποιός «από σεξουαλική άποψη είχε εξερευνήσει τα πάντα, με άνδρες, με γυναίκες και κάνοντας τρίο»
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ