Μια αεροπορική εταιρεία στην Αυστραλία δέχθηκε δεκάδες απειλές λόγω μιας θεωρίας συνωμοσίας που κυκλοφόρησε, σύμφωνα με την οποία οι πιλότοι της προκάλεσαν τις πλημμύρες που πλήττουν τη χώρα τις τελευταίες ημέρες.
Ψευδείς αναρτήσεις στο διαδίκτυο αναφέρουν ότι οι πιλότοι της Handel Aviation προκάλεσαν τις σφοδρές βροχοπτώσεις που έπληξαν για δεύτερη φορά στις 31 Μαρτίου την πόλη Λάισμορ στη Νέα Νότια Ουαλία, δήθεν «ρίχνοντας μιας ουσία στα σύννεφα προκειμένου να προκαλέσουν βροχή.»
Οι θεωρίες αυτές άρχισαν να διαδίδονται καθώς οι ανατολικές ακτές της Αυστραλίας πλήττονται εδώ και εβδομάδες από καταρρακτώδεις βροχές και φονικές πλημμύρες, οι οποίες προκάλεσαν καταστροφές σε σπίτια, δρόμους και οχήματα.
«Ένας πιλότος της Handel Aviation που επέβαινε σε ένα Cessna 210N Centurion VH-JIL έριξε στα σύννεφα ουσία που προκαλεί βροχή πάνω από το νότιο Λάισμορ και την Μπαλίνα σήμερα, ενώ στη συνέχεια έμεινε για να παρακολουθήσει τις μαζικές πλημμύρες από κάτω του», ανέφερε μια fake ανάρτηση με αναρίθμητες κοινοποιήσεις.
Η Αυστραλή σχεδιάστρια μόδας Άλις Μακόλ ανήρτησε στο διαδίκτυο την πορεία του αεροσκάφους αυτού, το οποίο πέταξε πάνω από περιοχές όπου σημειώθηκαν πλημμύρες, υποστηρίζοντας ότι μετέφερε χημικές ουσίες για «να προκαλέσει βροχή».
Ο επικεφαλής της αεροπορικής εταιρείας, ο Μαρκ Χάντελ, δήλωσε ότι η εταιρεία του δεν προχωρά σε τέτοιες ενέργειες. Το εν λόγω αεροσκάφος τραβούσε φωτογραφίες για χάρτες για λογαριασμό της αυστραλιανής εταιρείας χαρτογράφησης NearMap, εξήγησε.
Η NearMap επιβεβαίωσε τις πληροφορίες αυτές, εξηγώντας ότι ζήτησε από τη Handel Aviation να τραβήξει φωτογραφίες από τις πληγείσες περιοχές προκειμένου να τις παραδώσει σε ασφαλιστικές εταιρείες και τις υπηρεσίες αντιμετώπισης εκτάκτων καταστάσεων.
Λόγω των θεωριών συνωμοσίας που κυκλοφόρησαν στο διαδίκτυο η Handel Aviation δέχθηκε περισσότερες από 100 απειλές. «Δεχθήκαμε πολύ βίαιες απειλές, του είδους: ‘Ξέρουμε τα ονόματα των πιλότων, ξέρουμε πού μένετε, θα το πληρώσετε’», ανέφερε μερικά μόνο από τα μηνύματα ο Χάντελ.
Ο Χάντελ ζήτησε από τον διευθυντή επιχειρήσεων της εταιρείας, τον Άντονι Μπέρκο, να απαντήσει σε κάθε ένα από τα μέιλ και να καλέσει τηλεφωνικά όσους είχαν αφήσει τα στοιχεία τους.
Σύμφωνα με τον Μπέρκο, κάποιοι αιφνιδιάστηκαν από το τηλεφώνημα και άλλοι ήταν οργισμένοι. Όμως κάποιοι ήταν απλώς σε απόγνωση, δηλώνοντας ότι είχαν χάσει τα πάντα από τις πλημμύρες και ότι πίστευαν ειλικρινά ότι η εταιρεία ευθυνόταν για αυτές.
«Είχαν ανάγκη έναν ώμο για να κλάψουν, να πουν την ιστορία τους. Έχασαν πραγματικά τα πάντα και κάποιος του είπε: ‘να γιατί’».
Με πληροφορίες από AFP, ΑΠΕ-ΜΠΕ