Live

Το ελληνικό θέατρο στη Νέα Υόρκη: Η Φιλική Εταιρεία κατέκτησε το Μανχάταν Facebook Twitter
Φωτ.: Άρης Ασπρούλης

Το ελληνικό θέατρο στη Νέα Υόρκη: Μια παράσταση για τη Φιλική Εταιρεία κατακτά το Μανχάταν

0

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε στο Μανχάταν της Νέας Υόρκης η διεθνής παρουσίαση του έργου «Φιλική Εταιρεία - Η Αδελφότητα πίσω από την Επανάσταση» σε σκηνοθεσία Ιόλης Ανδρεάδη και πρωτότυπο κείμενο της ίδιας και του Άρη Ασπρούλη. Η παράσταση δημιουργήθηκε για λογαριασμό του Πολιτιστικού Ιδρύματος Ομίλου Πειραιώς (ΠΙΟΠ) στο πλαίσιο των Επετειακών Δράσεων της Τράπεζας Πειραιώς για τα 200 χρόνια από την Επανάσταση του 1821. 

Πριν από λίγες μέρες το αμερικανικό κοινό είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει για τρεις βραδιές το συγκεκριμένο έργο με αγγλικούς υπέρτιτλους. Στην κεντρική σκηνή του Tank Theatre οι ηθοποιοί Βασιλική Τρουφάκου, Μιλτιάδης Φιορέντζης, Δέσποινα Σαραφείδου και Νικόλας Καραγκιαούρης ενσάρκωσαν τα ιστορικά πρόσωπα της Φιλικής Εταιρείας, αποσπώντας εξαιρετικές κριτικές.

Η Φιλική Εταιρεία ιδρύθηκε το 1814 στην Οδησσό της Ρωσίας. Εκεί ορκίστηκαν τρεις άντρες, ο Νικόλαος Σκουφάς, ο Αθανάσιος Τσακάλωφ και ο Εμμανουήλ Ξάνθος. Το έργο «Φιλική Εταιρεία - Η Αδελφότητα πίσω από την Επανάσταση» αποτελεί πρωτότυπο κείμενο της Ιόλης Ανδρεάδη και του Άρη Ασπρούλη, το οποίο έχει βασιστεί σε πολύμηνη και ενδελεχή έρευνα των δύο συγγραφέων-ερευνητών, και είναι το δωδέκατο θεατρικό που γράφουν μαζί.

Οι δύο δημιουργοί, συνδυάζοντας τα ιστορικά γεγονότα με τη μυθοπλασία και ανατρέχοντας σε πηγές, αρχεία και πλούσια βιβλιογραφία, αναδεικνύουν τον κρίσιμο ρόλο της Φιλικής Εταιρείας στα αρχικά βήματα της Επανάστασης του 1821 αλλά και την ανθρώπινη διάσταση των μελών της σημαντικότερης από τις μυστικές οργανώσεις που σχηματίστηκαν για την προετοιμασία του Αγώνα.

Όλη η παράσταση εστιάζει στο διάστημα πριν ξεκινήσει η Ελληνική Επανάσταση. Τι έγινε μέχρι να ξεκινήσει; Πόσες αποτυχημένες απόπειρες ή, καλύτερα, πόσες εξεγέρσεις που πνίγηκαν στο αίμα από τις προδοσίες χρειάστηκαν για να πετύχει; Πότε, πώς και από ποιους έγινε η σύλληψη της ιδέας της; Ποιοι έκαναν τη σκληρή δουλειά, ποια ήταν τα κίνητρά τους και πώς αντιμετωπίστηκαν τόσο κατά την προετοιμασία της Επανάστασης όσο και όταν αυτή είχε πια επιτευχθεί;

Στην παράσταση οι θεατές παρακολούθησαν την πορεία των ιδρυτών της Φιλικής Εταιρείας, από το τρελό και παθιασμένο όραμα της εθνικής ανεξαρτησίας ως το σκληρό και μοναχικό βίωμα της προσωπικής προδοσίας. 

Το ελληνικό θέατρο στη Νέα Υόρκη: Η Φιλική Εταιρεία κατέκτησε το Μανχάταν Facebook Twitter
Φωτ.: Άρης Ασπρούλης

Κάθε παράσταση συνοδεύτηκε από συζήτηση του κοινού με καλεσμένους ομιλητές από τον χώρο των τεχνών και των επιστημών. Το βράδυ της πρώτης παράστασης η συζήτηση ήταν αφιερωμένη στην Ελληνική Επανάσταση και συμμετείχαν ο καθηγητής του CUNY Queens College Νικόλας Αλεξίου και ο θεατρικός συγγραφέας Άρης Ασπρούλης, ενώ τη συζήτηση συντόνιζε η καλλιτεχνική διευθύντρια του Tank, Meghan Finn. Τη συζήτηση της δεύτερης και της τρίτης βραδιάς συντόνιζε η σκηνοθέτις Ιόλη Ανδρεάδη.

Η μια βραδιά ήταν αφιερωμένη στο ζήτημα του φύλου και της Επανάστασης και συμμετείχαν η καθηγήτρια του Northampton University Helen Richardson και ο υπεύθυνος Μάρκετινγκ του Tank, ο Gabriel Torres, ενώ η τελευταία βραδιά ήταν αφιερωμένη στο ζήτημα της δραματουργίας με θέμα την Επανάσταση και συμμετείχαν η καθηγήτρια του Brooklyn College Laura Tesman και η Αμερικανή θεατρική συγγραφέας Caitlin Saylor Stephens.

Τι σημαίνει, όμως, να φέρνεις στο φως τον βίο των τριών Φιλικών; Και ποια υλικά χρειάστηκαν για να γίνει πράξη; «Η Φιλική Εταιρεία είναι μια παράσταση συνόλου. Έχει ως επίκεντρό της τέσσερις μονολόγους, έναν από κάθε ηθοποιό. Στον κάθε μονόλογο η σκηνοθετική μου πρόθεση ήταν η απλότητα από τη μια μεριά, εξού και πραγματοποιούνται όλοι στην ίδια θέση, πάνω σε έναν κύβο, με τη λιγότερη δυνατή εξωστρέφεια στην κίνηση και με έναν απόκοσμο-χαμηλό φωτισμό που επικεντρώνεται στις εκφράσεις του προσώπου.

Από την άλλη, ήθελα από τους ηθοποιούς μου μια εις βάθος κατάδυση σε κάθε χαρακτήρα. Στους μονολόγους αυτούς ακούμε τις ιστορίες των τεσσάρων ιστορικών προσώπων, του Ξάνθου, του Τσακάλωφ, του Σκουφά και του Αλέξανδρου Υψηλάντη, από τη γέννηση ως και τον θάνατό τους – σαν να είχαν πλήρη εποπτεία και του πώς πέθαναν και του τι ακολούθησε μετά. Τους μονολόγους αυτούς τους ενώνουν διαλογικές σκηνές που είναι σκηνοθετημένες χωρικά και υποκριτικά με διαφορετικό τρόπο, αλλά πάντα σε μια μετωπική και απευθείας επικοινωνία με το κοινό. Τις διαλογικές σκηνές γεφυρώνουν βουβές σκηνές, υποβλητικά φωτισμένες με ένα έντονο κόκκινο φως, μουσική και μια αφαιρετική, μελαγχολική κινησιολογία που σε στιγμές φτάνει να γίνεται ξέφρενη.

Όλη η παράσταση εστιάζει στο διάστημα πριν ξεκινήσει η Ελληνική Επανάσταση. Τι έγινε μέχρι να ξεκινήσει; Πόσες αποτυχημένες απόπειρες ή, καλύτερα, πόσες εξεγέρσεις που πνίγηκαν στο αίμα από τις προδοσίες χρειάστηκαν για να πετύχει; Πότε, πώς και από ποιους έγινε η σύλληψη της ιδέας της; Ποιοι έκαναν τη σκληρή δουλειά, ποια ήταν τα κίνητρά τους και πώς αντιμετωπίστηκαν τόσο κατά την προετοιμασία της Επανάστασης όσο και όταν αυτή είχε πια επιτευχθεί; Αυτή την περιοχή βλέπει το κοινό», εξηγεί μιλώντας στη LiFO από τη Νέα Υόρκη η σκηνοθέτις της παράστασης Ιόλη Ανδρεάδη. 

asproulis
Άρης Ασπρούλης

Από την πλευρά του ο Άρης Ασπρούλης προσθέτει: «Ως συγγραφείς μάς ενδιέφερε εξαρχής να συνθέσουμε μια ιστορία κάτω από τις γραμμές του κυρίαρχου ιστορικού λόγου. Να σηκώσουμε το κάδρο με την ηρωική φιγούρα και να ψάξουμε να βρούμε τι κρύβεται από πίσω. Να κρατήσουμε στα χέρια μας το αρνητικό του φιλμ την Επανάστασης.

Ο χλευασμός που εισέπραττε ο Σκουφάς από τους Έλληνες εμπόρους της Ρωσίας, οι τύψεις του Τσακάλωφ για τη δολοφονία του προδότη Φιλικού Νικόλαου Γαλάτη, η μελαγχολία του Ξάνθου για τον στιγματισμό του και ο καθόλου ηρωικός του θάνατος από ένα απλό γλίστρημα μέρα-μεσημέρι, η ανίατη ασθένεια του Αλέξανδρου Υψηλάντη και η στρατιωτική του αποτυχία, με τη μεγάλη σφαγή Ελλήνων και Ρώσων φοιτητών στο Δραγατσάνι να μοιάζει σαν τελετουργικό ανθρωποθυσίας για την έναρξη του αγώνα, είναι μερικές από τις πρώτες ύλες αυτού του έργου που παρουσιάσαμε στο Μανχάταν».

ανδρεάδη
Ιόλη Ανδρεάδη

«Η υποδοχή που είχε η παράσταση ήταν εξαιρετική. Οι θεατές χειροκροτούσαν όρθιοι και τα τρία βράδια και φώναζαν ενθουσιασμένοι», απαντά η Ιόλη Ανδρεάδη, ενώ ο Άρης Ασπρούλης συμπληρώνει: «Οι Νεοϋορκέζοι είναι τρομερά γενναιόδωροι θεατές. Δεν κρύβουν το συναίσθημά τους. Λάβαμε εξαιρετικές κριτικές. Ακούστηκε από στόμα σε στόμα ως μια πολύ καλή παράσταση εδώ, στον κύκλο των οff-οff-Broadway θεάτρων. Οι άνθρωποι μάς μιλούσαν για την παράσταση ακόμα και μέρες μετά». 

Στο σημείο αυτό η σκηνοθέτις της παράστασης εξηγεί γιατί πήραν την απόφαση να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στους υπέρτιτλους: «Το Tank είναι ένα από τα επιδραστικότερα θέατρα της εναλλακτικής σκηνής του Μανχάταν, με εγνωσμένη καλλιτεχνική, πολιτική, μη κερδοσκοπική και ακτιβιστική δράση, γι' αυτό και επενδύσαμε πολύ στην επικοινωνία με το αμερικανικό κοινό.

Πήρα την απόφαση να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στους υπέρτιτλους, γιατί ήθελα το κείμενο που γράψαμε με τον Άρη να ακουστεί, να κατανοηθεί. Ήθελα ένα νέο ελληνικό κείμενο να προσπεράσει τους πιθανούς περιορισμούς στην πρόσληψη που μπορεί να έχει το υπερατλαντικό του ταξίδι και να αγαπηθεί πραγματικά. Και η αντίδραση του κόσμου δείχνει ότι τα καταφέραμε.

Ασφαλώς μεγάλο ρόλο σε αυτό έπαιξε και η συνεννόηση με τους τέσσερις ηθοποιούς που σήκωσαν στους ώμους τους την παράσταση. Αντιμετώπισαν αυτό το υλικό με σκηνικό ήθος και προσωπική εμπλοκή και συγκίνηση. Και θεωρώ πως η καθαρότητα των ερμηνειών τους, τόσο στις ομιλούσες όσο και στις βουβές σκηνές, ολοκλήρωσε την πρόσληψη της ιστορίας και της ίδιας της παράστασης». 

Το ελληνικό θέατρο στη Νέα Υόρκη: Η Φιλική Εταιρεία κατέκτησε το Μανχάταν Facebook Twitter
Φωτ.: Άρης Ασπρούλης
Το ελληνικό θέατρο στη Νέα Υόρκη: Η Φιλική Εταιρεία κατέκτησε το Μανχάταν Facebook Twitter
Φωτ.: Άρης Ασπρούλης

Κλείνοντας τη συζήτησή μας, τους ρωτώ αν υπήρχε ρίσκο σε όλη αυτή την προσπάθεια. «Αυτά τα εγχειρήματα εμπεριέχουν πάντα μεγάλα ρίσκο. Το ότι ένα πρωτότυπο έργο για την Ελληνική Επανάσταση στα ελληνικά, από δύο νέους Έλληνες συγγραφείς, επικοινώνησε με τόση δύναμη με το κοινό του The Tank στο Μανχάταν ήταν ένα στοίχημα που ποτέ δεν ξέραμε αν θα κερδηθεί, μέχρι που το είδαμε να συμβαίνει. Είμαστε πολύ ευτυχείς που επετεύχθη», επισημαίνει ο Άρης Ασπρούλης.

«Το άλλο μεγάλο ρίσκο είναι το ίδιο το ταξίδι. Ένα ταξίδι πολύ μακρινό. Δουλέψαμε σκληρά με μια ομάδα στενών συνεργατών, άυπνοι, με τζετ λαγκ, με κούραση. Και όλα πήγαν εξαιρετικά καλά. Το ταξίδι αυτό ήταν πραγματικά μια ωραία στιγμή. Και νομίζω καθόλου τυχαία. Η ομαδική αυτή δουλειά με γέμισε συγκίνηση, ενώ η αίσθηση της κατάκτησης ενός τέτοιου ρίσκου με κάνει να νιώθω πληρότητα.

Τις στιγμές που φώτιζα, κινούμενη στον ενδιάμεσο χώρο μεταξύ σκηνής και πλατείας, με δυο φακούς στο χέρι, τους ηθοποιούς μου, θα τις αποθηκεύσω για πάντα στη μνήμη μου ως έναν τρόπο που για μένα ο σκηνοθέτης βοηθά το κοινό να εστιάσει την προσοχή του σε κάτι, λέγοντας ταυτόχρονα στον ηθοποιό σιωπηρά "το ξέρω πως εσύ είσαι εδώ για μένα – είμαι και εγώ εδώ για σένα"», καταλήγει η Ιόλη Ανδρεάδη. 

Το ελληνικό θέατρο στη Νέα Υόρκη: Η Φιλική Εταιρεία κατέκτησε το Μανχάταν Facebook Twitter
Φωτ.: Άρης Ασπρούλης

Δείτε το βίντεο της υπόκλισης:

Filiki Eteria - The Brotherhood behind the Revolution
Tank Theatre

thetanknyc.org

Σκηνοθεσία: Ιόλη Ανδρεάδη
Πρωτότυπο κείμενο & έρευνα: Ιόλη Ανδρεάδη & Άρης Ασπρούλης
Μετάφραση στα αγγλικά: Εμμανουέλα Λία
Σκηνογραφία - κοστούμια: Δήμητρα Λιάκουρα
Καλλιτεχνικός συνεργάτης: Περικλης Πραβήτας
Κατασκευή σκιών: Γιάγκος Ανδρεάδης
Βοηθός σκηνοθέτη - Καλλιτεχνική συνεργάτις: Πηνελόπη Ασλάνογλου
Φωτισμοί: Στέβη Κουτσοθανάση
Stage manager: Αριόν Βεΐζι
Κατασκευή κοστουμιών: Δάφνη Τσακότα

Ηθοποιοί: Βασιλική Τρουφάκου, Μιλτιάδης Φιορέντζης, Νικόλας Καραγκιαούρης, Δέσποινα Σαραφείδου

Η παρουσίαση της παράστασης στη Νέα Υόρκη πραγματοποιήθηκε με την ευγενική συμβολή της Περιφέρειας Αττικής.

Θέατρο
0

Live

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ηλίας Αδάμ: «Το θέατρο είναι πράξη επιβολής. Όταν επιβάλλεις κάτι, θα έχεις αντιδράσεις»

Θέατρο / Ηλίας Αδάμ: «Το θέατρο είναι πράξη επιβολής. Όταν επιβάλλεις κάτι, θα έχεις αντιδράσεις»

Μια αυθόρμητη συζήτηση για τον καπιταλισμό, την πατριαρχία και τα Πόκεμον με τον δημιουργό της παράστασης «We are in the army now» που ανεβαίνει στη Μικρή Σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
«Μάκιναλ»: Η τραγική ιστορία της συζυγοκτόνου που πέθανε πρώτη στην ηλεκτρική καρέκλα

Αθηναϊκές σκηνές / «Μάκιναλ»: Η τραγική ιστορία της συζυγοκτόνου που πέθανε πρώτη στην ηλεκτρική καρέκλα

Η ιστορία της Ρουθ Σνάιντερ, της πρώτης γυναίκας στην Πολιτεία της Νέας Υόρκης που πέθανε στην ηλεκτρική καρέκλα, ενέπνευσε τη δημοσιογράφο και θεατρική συγγραφέα Σόφι Τρέντγουελ για να γράψει το έργο «Μάκιναλ» που ανεβάζει φέτος η Ιώ Βουλγαράκη στο Θέατρο του Νέου Κόσμου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

CHECK How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της συστημικής ιστορίας

Θέατρο / How soon is now: Μια παράσταση για τους μετεξεταστέους της Iστορίας

Σκηνοθετημένη από έναν νέο δημιουργό, η παράσταση που βασίζεται στο τελευταίο κείμενο της Γλυκερίας Μπασδέκη επιχειρεί έναν διάλογο με μία από τις πιο σκοτεινές περιόδους της ελληνικής ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αγορίτσα Οικονόμου

Αγορίτσα Οικονόμου / «Πέφτω να κοιμηθώ και σκέφτομαι ότι κάτι έχω κάνει καλά»

Βρέθηκε να κυνηγάει το όνειρο της υποκριτικής, χωρίς να γνωρίζει τον τρόπο, αλλά με τη βεβαιότητα ότι δεν ήθελε ποτέ να μείνει με την απορία «γιατί δεν το έκανα;». Μέσα από σκληρή δουλειά και πολλούς μικρούς ρόλους, κατάφερε να βρει τον δρόμο της στην τέχνη, στον οποίο προχωρά και αισθάνεται τυχερή. Η Αγορίτσα Οικονόμου είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ 

Θέατρο / «Αν κλάψω με ένα έργο, είμαι σε καλό δρόμο»

Ο Χρήστος Θεοδωρίδης, που έχει σκηνοθετήσει με επιτυχία δύο έργα φέτος, του Βιριπάγιεφ και της Αναγνωστάκη, εξηγεί γιατί τον ενδιαφέρουν τα κείμενα που μιλάνε στον άνθρωπο σήμερα, ακόμα κι αν σε αυτά ακούγονται ακραίες απόψεις που ενοχλούν και τον ίδιο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Να είσαι γκέι στη Νέα Υόρκη

Θέατρο / «Η Κληρονομιά μας»: Τι αποκομίσαμε από την εξάωρη παράσταση στο Εθνικό

«Μία ποπ queer saga, παραδομένη πότε στη μέθη των κοκτέιλ Μανχάταν και πότε στο πένθος μιας αλησμόνητης συλλογικής απώλειας» – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το πολυβραβευμένο έργο του Μάθιου Λόπεζ, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από τον Γιάννη Μόσχο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή ούτε αιρετική»

Θέατρο / «Δεν είμαι ασεβής, ούτε ιδιοσυγκρασιακή, ούτε αιρετική»

Μετά την Ορέστεια του Στρίντμπεργκ και τις πρόβες για το έργο του Βασίλη Βηλαρά, η Λένα Κιτσοπούλου μιλάει για προσδοκίες και αποφάσεις, για επιτυχίες και απορρίψεις, για το «σύστημα» μέσα στο οποίο δουλεύει και για όλους εκείνους τους χαρακτηρισμούς που της αποδίδουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Με Μαρμαρινό, Κουρεντζή, Ράσσε, Mouawad και Ζυλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Πολιτισμός / Μαρμαρινός, Κουρεντζής, Ράσε, Mouawad και Ζιλιέτ Μπινός στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Επιδαύρου

Καλλιτέχνες με ιστορικό ίχνος στην Επίδαυρο θα παρουσιάσουν τη δουλειά τους δίπλα σε ξένους και άλλους Έλληνες δημιουργούς, ενώ στις 19 Ιουλίου θα ακούσουμε την ορχήστρα Utopia υπό τη διεύθυνση του Θ. Κουρεντζή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει τον εαυτό του;      

Θέατρο / Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει επιτυχημένα τον εαυτό του;      

«Αν θες να αναμετρηθείς με κάτι, αν θες να πας στην ουσία, πρέπει να πονέσεις» – Κριτική για την πολυσυζητημένη παράσταση «Merde!» των Βασίλη Μαγουλιώτη και Γιώργου Κουτλή στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ο Γιάννος Περλέγκας βρίσκει τη χαρά της δημιουργίας στη φλόγα για συνύπαρξη

Θέατρο / «Έχω νιώσει ακατάλληλος και παρωχημένος δεινόσαυρος μέσα στο θεατρικό τοπίο που αλλάζει»

Με αφορμή το έργο του Μπέρνχαρντ «Η δύναμη της συνήθειας», ο Γιάννος Περλέγκας μιλά με ταπεινότητα και πάθος για το θέατρο, με το οποίο συνεχίζει να παλεύει και που διαρκώς τον νικά. Αυτό, όμως, είναι που τον κρατά ζωντανό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άρης Χριστοφέλλης

Όπερα / «Ακόμα και όσοι θαυμάζουν σχεδόν ειδωλολατρικά την Κάλλας, λίγα γνωρίζουν για την τέχνη της»

Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, επιστημονικός σύμβουλος του ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Τα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας», εξηγεί τους λόγους για τους οποίους η θρυλική σοπράνο παραμένει μια ανυπέρβλητη καλλιτέχνιδα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Θέατρο / Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Ποια είναι τα προσωπικά της στοιχήματα και ποιες είναι οι προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του Εθνικού - η πρώτη γυναίκα που αναλαμβάνει αυτή τη θέση από το 1994.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Κληρονομιά μας, ένα πανόραμα της και της ιστορίας των γκέι ανδρών

Θέατρο / «Η κληρονομιά μας»: Η ιστορία της gay κοινότητας γίνεται ένα συγκινητικό θεατρικό έργο

Ο Γιάννης Μόσχος σκηνοθετεί το έργο του Αμερικανού συγγραφέα Μάθιου Λόπεζ, ένα έργο με αφετηρία την γκέι ζωή που αφορά την αγάπη και την πολυπλοκότητα των ανθρώπινων σχέσεων, είτε ομόφυλες είτε ετερόφυλες, τα όνειρα, τους φόβους και τα ματαιωμένα σχέδια. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια απρόβλεπτη συζήτηση για τη σεξουαλικότητα με τη Γαλήνη Χατζηπασχάλη

Θέατρο / Γαλήνη Χατζηπασχάλη: «Δεν μιλάμε για τα σεξουαλικά βοηθήματα κι ας πουλιούνται εκατομμύρια δονητές»

Πρωταγωνιστεί στο «Στο διπλανό δωμάτιο ή το έργο του δονητή», μια παράσταση που φωτίζει το πώς, ακόμη και σήμερα, δυσκολευόμαστε να μιλήσουμε ανοιχτά για το σεξ. Με αφορμή το έργο, κάναμε μια απρόβλεπτη συζήτηση με την αγαπημένη ηθοποιό για τα ταμπού, την εμμηνόπαυση και τη γυναικεία σεξουαλική χειραφέτηση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Θέατρο / Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Mια επιμελής εικονογράφηση του μπρεχτικού αριστουργήματος εκτυλίσσεται ενώπιόν μας, χωρίς να δονείται από καμία εσωτερική αναγκαιότητα - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση που σκηνοθετεί ο Στάθης Λιβαθινός.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Βαρόνος “Φ”»: Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Θέατρο / Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Πιάνοντας το νήμα από την ιδέα μιας καυστικής κωμωδίας ηθών του 1870 που μιλά για την απάτη, η ιστορία ενός ψευτοευγενούς στην παράσταση «Βαρόνος “Φ”» φτάνει στη σύγχρονη υποκρισία και στον εαυτό που θέλουμε να δείχνουμε στην κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το ΜΑΜΙ είναι ένα ποίημα για τις ζωές των γυναικών

Θέατρο / «ΜΑΜΙ»: Εικόνες από τη ζωή μιας μητέρας

Το ποιητικό σύμπαν του 26χρονου σκηνοθέτη που μας μάγεψε με το «Goodbye Linditta», εστιάζει αυτήν τη φορά στην ιστορία μιας γυναίκας μέσα από τα μάτια ενός αγοριού που δεν θέλει να τη θεοποιήσει αλλά να την παρατηρήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Θέατρο / O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Ο πολυσυζητημένος σκηνοθέτης της τελετής έναρξης και λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού, που έγινε διάσημος για τις φιλόδοξες, μεγαλειώδεις παραστάσεις του, πιστεύει απόλυτα στη μαγική δύναμη του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ