«Το χθες είναι τώρα. Γιώργος Λαζόγκας: Μύθοι και Αρχαιότητα» στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

«Το χθες είναι τώρα. Γιώργος Λαζόγκας: Μύθοι και Αρχαιότητα» στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο Facebook Twitter
Από τη σειρά «Γραφές», 2006
0

Το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο υποδέχεται  τη σύγχρονη δημιουργία ανοίγοντας τον διάλογο μεταξύ πολιτιστικής κληρονομιάς και σύγχρονης τέχνης. Η αμφίδρομη σχέση πραγματοποιείται στην έκθεση «Το χθες είναι τώρα. Γιώργος Λαζόγκας: Μύθοι και Αρχαιότητα» στην αίθουσα περιοδικών εκθέσεων.  Εργα του εικαστικού Γιώργου Λαζόγκα, συνδιαλέγονται με τεχνουργήματα του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, από την προϊστορική, αρχαϊκή και κλασική περίοδο.

Στην έκθεση που ανοίγει για το κοινό την Δευτέρα 9 Μαΐου 2022, 30 έργα, 28 σχέδια και σε 2 προθήκες 21 σχέδια και 2 βιβλία του Γιώργου Λαζόγκα «συνοδοιπορούν» με 23 ειδικά επιλεγμένες αρχαίες καλλιτεχνικές δημιουργίες από τις συλλογές του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου. Η έκθεση υπομνηματίζει στο ευρύ κοινό την πολυποίκιλη ενασχόληση του Λαζόγκα με το παρελθόν και το νοητό διάλογο που δημιουργείται ανάμεσα στο χθες και το σήμερα.

Ο Γιώργος Λαζόγκας, ομότιμος καθηγητής της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών, γεννήθηκε το 1945 στη Λάρισα. Σπούδασε Αρχιτεκτονική στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (1963-1970) και ζωγραφική στο Παρίσι με υποτροφία της γαλλικής κυβέρνησης. Έχει λάβει μέρος σε περισσότερες από τριάντα ομαδικές εκθέσεις, από το 1970, ενώ έχει πραγματοποιήσει σειρά ατομικών εκθέσεων. Μέχρι το 1999 υπήρξε καθηγητής στο Τμήμα Αρχιτεκτόνων του ΑΠΘ και στο διάστημα 2008-2012 στην ΑΣΚΤ Αθήνας. Το 2008 δημιούργησε μια μόνιμη εικαστική εγκατάσταση για το σταθμό «Ελαιώνας» του μετρό της Αθήνας. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα.

«Το χθες είναι τώρα. Γιώργος Λαζόγκας: Μύθοι και Αρχαιότητα» στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο Facebook Twitter
Σχέδιο 1987. «Με τον Πήγασο διασώζεις το Μύθο , με τον Δούρειο Ίππο κερδίζεις την Τροία, με τον Βουκεφάλα φθάνεις στην άκρη του κόσμου. Το άλογο είναι το σύμβολο της πόλης μου» Γ.Λ.

Ο καλλιτέχνης ανασύρει στα έργα του ιστορικά και μυθολογικά σπαράγματα δημιουργώντας νέες οπτικές και εννοιολογικές αφηγήσεις. Οι εκάστοτε αναφορές μεταμορφώνονται σε αινιγματικές αλληγορίες του παρόντος, σε οπτικές ιστορίες που ξετυλίγονται «εν κρυπτώ», κινητοποιώντας τη φαντασία.

Η έκθεση χωρίζεται σε τρείς ενότητες, «αποδράσεις στη Μεσόγειο», «θραύσματα μνήμης» και «μεταμορφώσεις εικόνων. Αποτελούν παλίμψηστα του χρόνου, έννοια που καθιέρωσε ο Λαζόγκας στην ορολογία της εγχώριας ιστορίας της τέχνης τη δεκαετία του ’70 περιγράφοντας τις στρωματογραφίες μιας εικόνας, σε διαφορετικές χρονικές στιγμές.

Την επιμέλεια της έκθεσης συνυπογράφουν η διευθύντρια του  Μουσείου Δρ. Άννα-Βασιλική Καραπαναγιώτου, ο Δρ. Ευάγγελος Βιβλιοδέτης, προϊστάμενος του τμήματος Επικοινωνίας Εκθέσεων και Εκπαίδευσης του ΕΑΜ, ενώ η μουσειολογική μελέτη έγινε από την ιστορικό τέχνης Μπία Παπαδοπούλου.

«Το χθες είναι τώρα. Γιώργος Λαζόγκας: Μύθοι και Αρχαιότητα» στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο Facebook Twitter
Το στήσιμο της έκθεσης

Όπως δήλωσε η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνα Μενδώνη «η έκθεση του Γιώργου Λαζόγκα, στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, είναι ένα σημαντικό βήμα στη διασύνδεση και στη σύνθεση της πολιτιστικής κληρονομιάς με την σύγχρονη δημιουργία, η οποία σήμερα αποτελεί πολιτική προτεραιότητα του Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού. Το πολιτιστικό κεφάλαιο της Ελλάδας είναι ενιαίο και έτσι το αντιμετωπίζουμε.  Προβάλλουμε, ταυτόχρονα, το μοναδικό πολιτιστικό μας απόθεμα με το έργο των σύγχρονων δημιουργών μας, σε μια σχέση οργανική και ουσιαστική. Οι επισκέπτες της έκθεσης μπορούν να ανακαλύψουν ένα νέο, διαφορετικό τρόπο ανάγνωσης και αποκωδικοποίησης των αρχαίων έργων του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, αλλά και των δημιουργιών του Λαζόγκα. Τα έργα του, ως παλίμψηστα του χρόνου, συνομιλούν με επιλεγμένες αρχαιότητες, γλυπτά και αγγεία, επιγραφές και σπαράγματα. Το παρελθόν συντροφεύει  αρμονικά το παρόν. Οι δημιουργικές περιπλανήσεις του στο παρελθόν, σε άμεση οπτική επαφή με τις αρχαιότητες, δημιουργούν συνειρμούς που παραπέμπουν στη μεγάλη διαχρονία του ελληνικού πολιτισμού και μας καλούν σε διαρκή αναστοχασμό. Η ιστορία αποκτά σύγχρονη ανάγνωση. Το κλασικό ανακαλύπτεται  σε νέα  εννοιολογική του προσέγγιση».

«Το χθες είναι τώρα. Γιώργος Λαζόγκας: Μύθοι και Αρχαιότητα» στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο Facebook Twitter
Από τη σειρά «Θραύσματα-Όστρακα», 2000

Η επίσκεψη στην έκθεση είναι δωρεάν με την επίδειξη μόνο του εισιτηρίου στο Μουσείο.

Για περισσότερες πληροφορίες:

Τηλέφωνα: 213214 4800, -4856

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Ανοικτοί Ορίζοντες. Αρχαία ελληνικά ταξίδια και επαφές», μια έκθεση για θάλασσες της αρχαίας ελληνικής ιστορίας

Αρχαιολογία & Ιστορία / Μια έκθεση για τις θάλασσες της αρχαίας ελληνικής ιστορίας ταξιδεύει στη Μελβούρνη

Η έκθεση «Ανοικτοί Ορίζοντες. Αρχαία ελληνικά ταξίδια και επαφές», προϊόν συνέργειας του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου και του Μουσείου της Μελβούρνης ερευνά τον τρόπο που το εμπόριο επηρέασε τον ελληνικό πολιτισμό και στη συνέχεια τον αρχαίο κόσμο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αδειάζοντας το σπίτι των γονιών μου – Μια αναμέτρηση με το πένθος

Φωτογραφία / «Αδειάζοντας το σπίτι των γονιών μου»: Μια φωτογραφική αναμέτρηση με το πένθος

H δουλειά της φωτογράφου Κατερίνας Καλούδη μάς φέρνει πίσω σε ένα πατρικό σπίτι που πρέπει να αδειάσει. Μια πράξη σκληρή και απόλυτα προσωπική, που ανοίγει μια χαραμάδα στον κόσμο της δύσκολης ενηλικίωσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Ρόμπερτ Πάτινσον, Πανελλήνιον και September 5 από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Ρόμπερτ Πάτινσον, Πανελλήνιον και September 5 από αύριο στους κινηματογράφους

Η νέα σάτιρα επιστημονικής φαντασίας του Μπονγκ Τζουν-Χο, το σφιχτοδεμένο δημοσιογραφικό θρίλερ «September 5» και ένα καταπληκτικό ντοκιμαντέρ με αντικείμενο το ιστορικό σκακιστικό καφενείο των Αθηνών ξεχωρίζουν από το πρόγραμμα αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Μια σημαντική έκθεση στο Παρίσι με τη συνδρομή του Μουσείου Μπενάκη

Πολιτισμός / Μια σημαντική έκθεση στο Παρίσι με τη συνδρομή του Μουσείου Μπενάκη

Η συνεργασία του Μουσείου Μπενάκη με το Musée du Quai Branly στο Παρίσι φέρνει στο σήμερα το μεγάλο ερώτημα, που προέκυψε τη δεκαετία του 1930 και απασχόλησε τους σουρεαλιστές αλλά και την επιστημονική κοινότητα της εποχής, σχετικά με το τι θεωρούμε αντικείμενο τέχνης. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ