Η Ελλάδα είναι η τρίτη πιο ακριβή χώρα για την αμόλυβδη βενζίνη στην Ευρώπη, εξαιτίας των φόρων, λέει στο LiFO.gr η πρόεδρος της Ένωσης Βενζινοπωλών Νομού Αττικής (ΕΒΝΑ) Μαρία Ζάγκα.
«Αν αφαιρέσουμε τον ειδικό φόρο, η Ελλάδα θα ήταν ενδέκατη στην Ευρώπη», δηλώνει η κα Ζάγκα, εξηγώντας πως ο ειδικός φόρος ήταν σε πολύ μικρό ποσοστό πριν τα μνημόνια, αλλά από το 2010 άρχισε να αυξάνεται κατά τη διάρκεια των διαδοχικών κυβερνήσεων Παπανδρέου, Σαμαρά και Τσίπρα.
Τώρα οι φόροι πλησιάζουν τα τρία τέταρτα της τελικής τιμής, σημειώνει η πρόεδρος της ΕΒΝΑ. «Στα 1,90 ευρώ, το 1,30 είναι φόρος», λέει στη LiFO. «Και από το 0,60€ που απομένει το μισό το παίρνουν ως αμοιβή τα διυλιστήρια και το υπόλοιπο 0,30€ το μοιραζόμαστε «στα τρία» πρατηριούχοι, μεταφορείς και εταιρείες πετρελαιοειδών. »
Η ίδια χαρακτηρίζει παράλογο πώς, πέραν όλων των άλλων, σε κάθε ηλεκτρονική συναλλαγή οι τράπεζες κρατούν ποσοστό επί του συνόλου, ενώ εκτιμά πως η κυβέρνηση θα μπορούσε να προβεί σε αλλαγές του ειδικού φόρου. «Όμως δεν βλέπω να το κάνει, γιατί θα χάσει σίγουρα και πολλά έσοδα».
Τι ζητούν οι πρατηριούχοι
Οι πρατηριούχοι προτείνουν να μειωθεί ο ΦΠΑ από το 24% στο 19%. «Τα νησιά που έχουν χαμηλό ΦΠΑ πουλούν φτηνά βενζίνη», προσθέτει η πρόεδρος των πρατηριούχων Αττικής, επισημαίνοντας πως η κίνηση έχει μειωθεί κατά 25% με 30%.
Σήμερα έχουμε μία από τις πλέον υψηλές τιμές με μέσο όρο στην αμόλυβδη (ανά λίτρο) 2,29€ - 2,30€. «Ορισμένοι που πουλούν δήθεν φτηνά ή κλέβουν ή νοθεύουν», παρατηρεί η κα Ζάγκα. «Πρέπει να γίνουν πιο σκληροί έλεγχοι. Τώρα πιάνουν ορισμένους που έχουν ξεφύγει από το πλαφόν. Αλλά αυτούς που έχουν νοθευμένο καύσιμο ή πειραγμένες αντλίες πρέπει να πιάσουν».