Όμιλος Lavazza: Η επιστροφή στο Roland-Garros, η βιωσιμότητα και η δημοκρατική φύση του καφέ
«Στο κέντρο της στρατηγικής μας, βρίσκονται η εταιρική ευθύνη, η βιωσιμότητα, η κυκλική οικονομία – τα στοιχεία που μας βοηθούν να δείξουμε ότι είμαστε μπροστά από τις εξελίξεις και μπορεί να κάνει τη διαφορά», δηλώνει ο Αντιπρόεδρος του Ομίλου, Giuseppe Lavazza.
Πριν από 40 χρόνια, ο Όμιλος Lavazza άνοιξε το πρώτο του κατάστημα εκτός των ιταλικών συνόρων, στη Γαλλία. Από τότε, έχει επεκταθεί σ’ ολόκληρη την Ευρώπη, τις ΗΠΑ, την Αφρική, με δραστηριότητες σε 140 αγορές και 9 εργοστάσια παραγωγής σε 6 χώρες - η συνεργασία με το συγκεκριμένο κράτος, όμως, αποτελεί σημείο-σταθμό στην ιστορία του. Τώρα, ανανέωσε τη σχέση του με το Roland-Garros και παραμένει ο επίσημος καφές του, ως το 2025.
Η επιστροφή στο γαλλικό τουρνουά τένις «έμοιαζε με ανάσα καθαρού αέρα», δήλωσε ο Αντιπρόεδρος του Ομίλου, Giuseppe Lavazza. «Με κάνει να αναλογίζομαι τη ζωή, πόσο όμορφο είναι να τη ζεις σε μία χώρα όπου επικρατεί ειρήνη, πόσο τυχεροί είμαστε που έχουμε την ευκαιρία να την απολαμβάνουμε».
Η επένδυση του Lavazza στον αθλητισμό και, συγκεκριμένα, το τένις δεν έγινε τυχαία. Κοινό σημείο τους, είναι το πάθος για τελειότητα, αλλά και μια κουλτούρα που καθοδηγείται από την αυθεντικότητα, τη φιλικότητα και την υπευθυνότητα. Αυτές οι εγγενείς αξίες οδήγησαν στην επιλογή του Ομίλου ως επίσημου προμηθευτή καφέ από το 2011 για εκδηλώσεις Grand Slam, με παρουσία όχι μόνο στο Παρίσι αλλά και στο Wimbledon και το US Open. Φυσικά, δε σταματά εκεί. Για να ενισχύσει τη συμμετοχή της στον κόσμο του τένις, η Lavazza πρόσθεσε τον Ιταλό παίκτη Jannik Sinner, 12ο στην παγκόσμια κατάταξη, στο roaster των πρεσβευτών της.
«Ο καφές ξεχωρίζει χάρη σε ένα σημαντικό στοιχείο: Μπορεί να προετοιμαστεί ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε καταναλωτή. Είναι ένας πολύ καλός φίλος που μπορεί να ανταποκριθεί στα θέλω όλων μας».
Η απόφαση της Lavazza να συνεργαστεί με το τένις βασίζεται σε σημαντικούς λόγους. Μάλιστα, όπως εξήγησε ο Giuseppe Lavazza, το brand αναζητά πολύ συγκεκριμένα και δυσεύρετα χαρακτηριστικά.
«Θα πρέπει να διεξάγονται αγώνες σε επαγγελματικό επίπεδο καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους κι όχι περιστασιακά. Έπειτα, αναζητούμε ένα άθλημα που έχει θεατές, αλλά να μην καταλαμβάνει τεράστιο χώρο, ο οποίος ταυτόχρονα θα μπορεί να φιλοξενήσει τουλάχιστον 30.000 άτομα ημερισίως. Το κοινό, θέλουμε να είναι ποικιλόμορφο και συμπεριληπτικό – να αποτελείται από νέους και ενήλικες κάθε εθνικότητας, κάθε έμφυλης ταυτότητας. Χρειαζόμαστε όμορφες υποδομές, με το σπορ να είναι προσιτό και δημοκρατικό, να μπορεί να το παρακολουθήσει ο μέσος άνθρωπος ανεξάρτητα από την ηλικία, την καταγωγή και το κοινωνικό του υπόβαθρο. Επιπλέον, είναι σημαντικό το άθλημα να αφορά και την αγορά μας», τόνισε. «Κι αν συγκεντρώσει κανείς αυτές τις απαιτήσεις, αλλά και όλα τα αθλήματα, θα δει ότι οι επιλογές είναι περιορισμένες».
Πίσω στο 2011, όταν ο Lavazza μπήκε στον χώρο του αθλητισμού, ήρθε αντιμέτωπος με μία κατάσταση που ήταν αδύνατο να αγνοήσει: Κανείς δεν είχε σκεφτεί να φέρει μία κούπα καφέ στο τένις, επειδή κανείς δεν αναγνώριζε τα κοινά κοινά τους σημεία.
«Στο πρώτο τουρνουά, όταν είδα τα ενδιαφέροντα μενού, τον υπέροχο κήπο, τον ειδικό σχεδιασμό, είπα στον εαυτό μου πως “Αυτή είναι η τέλεια καφετέρια”», δήλωσε ο Αντιπρόεδρος του Ομίλου. «Κι αναρωτήθηκα, “Γιατί να μη μετατρέψουμε αυτό το άθλημα σε ένα από τα μεγαλύτερα coffee shops του κόσμου; Έτσι, ο θεατής θα βίωνε τη χαρά της απόλαυσης του καλού καφέ, παρακολουθώντας ένα από τα κορυφαία αθλητικά θεάματα του πλανήτη – ειδικά αν είχε την ευκαιρία να το δει από κοντά, κι όχι στην τηλεόραση, από τον καναπέ του».
Η επιχειρηματική κίνηση έγινε και, όπως έδειξε η ιστορία, στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία. Ο Lavazza παραμένει ο επίσημος συνεργάτης των τουρνουά Grand Slam – εκτός από εκείνο της Αυστραλίας – και ενισχύσει τη συμμετοχή του στον κόσμο του τένις, πρόσθεσε τον Ιταλό παίκτη Jannik Sinner, 12ο στην παγκόσμια κατάταξη, στο ρόστερ των πρεσβευτών του.
Η δημοκρατική φύση του καφέ
Η ανοδική πορεία του brand οφείλεται στη βαθιά αγάπη που τρέφει η οικογένεια Lavazza για τον καφέ. Ο Giuseppe, συγκεκριμένα, υποστηρίζει πως πρόκειται για ένα προϊόν δίχως όρια. «Καταρχάς, με μικρά αλλά σταθερά βήματα, κατακτά τον κόσμο. Ξεκίνησε από την Ευρώπη, προχώρησε στις ΗΠΑ και τώρα στην Ανατολή, στην Αφρική – αν το δούμε γεωγραφικά, είναι παγκοσμίως αποδεκτό. Παρότι η αρχαιότερη απόλαυση είναι το τσάι, ο καφές ξεχωρίζει χάρη σε μία σημαντική διαφορά: Μπορεί να προετοιμαστεί ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε καταναλωτή, είναι ένας πολύ καλός φίλος που μπορεί να ανταποκριθεί στα θέλω όλων μας».
Πράγματι, μπορούμε να τον βρούμε οπουδήποτε – από την κουζίνα του σπιτιού μας, μέχρι πολλά σημεία του δρόμου, κάθε στιγμή της ημέρας. Παράλληλα, εξελίσσεται διαρκώς , καινοτομεί, κάνει ντόρο και, παρά τις ποικίλες παρασκευές του, εξακολουθεί να ονομάζεται καφές. «O freddo espresso αποτελεί τρανό παράδειγμα της δημοκρατικής του φύσης. Σε έναν τόπο με τις υψηλές θερμοκρασίες της Ελλάδας, πρέπει να προσθέτετε πάγο, αλλά το ρόφημα παραμένει καφές. Κι όσοι επισκέπτονται την Ελλάδα, θέλουν να το δοκιμάσουν. Είναι μέρος της συνολικής εμπειρίας. Στην Ιταλία, θα πιούν espresso και θα απολαύσουν όλη την προετοιμασία, το περιβάλλον. Στο τέλος της ημέρας, πρόκειται για κομμάτι της ταυτότητας μιας χώρας. Είναι πανίσχυρος και ευέλικτος», πρόσθεσε ο Giuseppe Lavazza.
«Το όνομά του ανοίγει μία μεγάλη ομπρέλα. Εμείς, αυτήν τη στιγμή φλερτάρουμε με το ενδεχόμενο να χρησιμοποιούμε πέρα από τους κόκκους, κι άλλα μέρη του φυτού και να παρέχουμε νέες ευκαιρίες, να δημιουργήσουμε το δικό μας σύμπαν, πάντα με καφέ, αλλά με νέα προσωπικότητα, νέες στιγμές κατανάλωσης. Αυτό, για εμένα, σημαίνει πως ο καφές είναι ένα σύμπαν δίχως όρια. Κι έπειτα, παίζει σημαντικό ρόλο η δημιουργικότητα που μπορεί να ανατρέψει τα πάντα, να δημιουργήσει κάτι καινούργιο κι απροσδόκητο».
Lavazza και βιωσιμότητα
Με τη σύσταση του Ιδρύματος Lavazza το 2004, ο Όμιλος άρχισε να δίνει μια δομή στη δέσμευσή του για κοινωνική, περιβαλλοντική και οικονομική βιωσιμότητα, η οποία ξεκίνησε με την υποστήριξη των κοινοτήτων παραγωγής καφέ μέσω μετρήσιμων έργων που ωφελούν τώρα περισσότερους από 136.000 καλλιεργητές καφέ σε 20 χώρες σε τρεις ηπείρους. Αυτά τα προγράμματα, που υλοποιούνται με τη συνεργασία παραγόντων της τοπικής κοινωνίας, έχουν στόχο τη βελτίωση της απόδοσης και της ποιότητας του καφέ και την προώθηση της επιχειρηματικότητας μεταξύ των καλλιεργητών και τη βελτίωση του βιοτικού τους επιπέδου, ταυτόχρονα με την εκτίμηση της γυναικείας εργασίας και τη συμμετοχή των νέων γενεών.
Τα τελευταία 20 χρόνια, ο Όμιλος έδωσε ισχυρή ώθηση στη δέσμευσή του για sustainability. Το 2015 ήταν μια χρονιά-κλειδί, με την εθελοντική δημοσίευση της πρώτης έκθεσης βιωσιμότητας και την έναρξη ενός προγράμματος για την ενσωμάτωση της βιωσιμότητας στις επιχειρηματικές δραστηριότητες της Εταιρείας, σε συνέπεια με την Ατζέντα 2030 που πρόκειται να εγκριθεί σύντομα των Ηνωμένων Εθνών και τους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΣΒΑ).
«Το σημαντικότερο για μία εταιρεία, είναι να δρα προληπτικά, να εκμεταλλεύεται το δίκτυο του μετόχου, να παλεύει για τη φήμη και την αξιοπιστία της. Είναι κομμάτι της μελλοντικής επιτυχίας», εξήγησε ο Giuseppe Lavazza. «Στο κέντρο της στρατηγικής μας, βρίσκονται η εταιρική ευθύνη, η βιωσιμότητα, η κυκλική οικονομία – όλα όσα μας βοηθούν να δώσουμε στον κόσμο να καταλάβει ότι η εταιρεία είναι μπροστά από τις εξελίξεις και μπορεί να κάνει τη διαφορά. Η μεγαλύτερη ευθύνη μας, είναι η σωστή ενημέρωση των καταναλωτών. Κι οι υπάλληλοι, χρειάζεται να γνωρίζουν ότι εργάζονται σε μία εταιρεία που δεν είναι απλώς ένας οργανισμός, αλλά προσπαθεί να κάνει ένα βήμα παραπάνω και να ωφελήσει την κοινωνία, το σύστημα, την τοπική κοινότητα και, ίσως, τον πλανήτη».