Ακρίβεια: Τα 4 ευρώ «αγγίζει» το τυλιχτό σουβλάκι στο κέντρο της Θεσσαλονίκης

Θεσσαλονίκη: Τα 4 ευρώ αγγίζει το τυλιχτό σουβλάκι στο κέντρο της πόλης Facebook Twitter
Φωτ.: Unsplash
0

Το αυξημένο λειτουργικό κόστος για τις επιχειρήσεις και οι ανατιμήσεις στις πρώτες ύλες έχουν φέρει αυξήσεις στα σουβλάκια.

Ενδεικτικό είναι το παράδειγμα της Θεσσαλονίκης, όπου το σάντουιτς με γύρο ενδέχεται να φτάσει στα 4 ευρώ, αν δεν υπάρξει σοβαρή μείωση στις τιμές, καθώς μόνο η αύξηση στο κόστος των πρώτων υλών φτάνει το 40-50%.

Οι αυξήσεις, όπως παρατηρεί το protothema.gr, κυμαίνονται από 10 έως 15%, κόστος που μετακυλά στον καταναλωτή. Έτσι, η πίτα με γύρο αγγίζει τα 3,50 έως 3,90 ευρώ, ενώ αντίστοιχα η τιμή για το σουβλάκι σε σάντουιτς έχει αυξηθεί από τα 3,10 σε 3,50 ευρώ.

Το ζήτημα των διακυμάνσεων, εντείνει το γεγονός, οι τιμές στις πρώτες ύλες έχουν αυξηθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό, όμως δεν έχουν ακόμη σταθεροποιηθεί και από βδομάδα σε βδομάδα είναι διαφορετικές, όπως εξηγεί, ο επιχειρηματίας και μέλος της Πρωτοβουλίας Εστίασης Θεσσαλονίκης Νίκος Νυφούδης. 

«Η αύξηση που υπάρχει στις πρώτες ύλες και την ενέργεια είναι περίπου 40%, ενώ η αύξηση που βλέπει ο καταναλωτής είναι 10% στα σάντουιτς και 7-8% στα εστιατόρια. Η εστίαση έχει απορροφήσει, για άλλη μία φορά, τις ανατιμήσεις, καθώς δεν υπάρχει δουλειά, κίνηση καταναλωτών και ως εκ τούτου οι επαγγελματίες δεν μπορούν να κάνουν αυξήσεις», τόνισε ο γενικός γραμματέας της Ένωσης Εστιατόρων, Ψητοπωλών και Καφέ Μπαρ Νομού Θεσσαλονίκης, Μιχάλης Επιτροπίδης, που μίλησε στο Πρώτο Θέμα.

Σύμφωνα με τον ίδιο, οι τιμές στο παραδοσιακό σάντουιτς με γύρο που βρίσκουν οι καταναλωτές είναι πιο αυξημένες στις γνωστές πλατφόρμες ντελίβερι, παρά στα φυσικά καταστήματα όπου οι καταναλωτές μπορούν να το αγοράσουν ακόμα και με 3,30 ευρώ.

Από την άλλη, η πίτα με σουβλάκι στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, πωλείται γύρω στα 3,70 ευρώ ενώ σε αρκετές περιπτώσεις φτάνει τα 4,00 ευρώ.

Σε δυτική και ανατολική Θεσσαλονίκη, δε, το σάντουιτς στα συνοικιακά καταστήματα εστίασης κοστίζει περίπου 0,20 με 0,30 ευρώ φθηνότερα.

«Οι αυξήσεις που έγιναν στις πρώτες ύλες το τελευταίο διάστημα ήταν πολύ υψηλές. Μάλιστα, είχαμε φτάσει στο σημείο που δεν μας ενδιέφερε η τιμή αλλά να βρούμε το προϊόν, καθώς υπήρχε πολύ μεγάλη έλλειψη προϊόντων και αντιμετωπίζαμε πρόβλημα», σημειώνει ο Δημήτρης Εικοσιδυός, ιδιοκτήτης καταστήματος εστίασης στο κέντρο της Θεσσαλονίκης

Παράλληλα, παρατηρείται μειωμένη αγοραστική κίνηση κατά 1/3 σε σχέση με το 2019 ενώ σημειώνεται ότι το χοιρινό κρέας έχει αυξηθεί κατά 15-20%, το μοσχάρι περίπου 30% ενώ το κοτόπουλο έχει ξεπεράσει  το 20%.
 

Οικονομία
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φορολογικές δηλώσεις: Ανοίγει η εφαρμογή - Το νέο Ε1 και τι πρέπει να προσέξουν οι φορολογούμενοι

Οικονομία / Φορολογικές δηλώσεις: Ανοίγει η εφαρμογή - Το νέο Ε1 και τι πρέπει να προσέξουν οι φορολογούμενοι

Το ανανεωμένο έντυπο περιλαμβάνει σημαντικές αλλαγές, νέους κωδικούς και αυτοματοποιημένες διαδικασίες που στοχεύουν στη διευκόλυνση των φορολογουμένων
LIFO NEWSROOM
Στη διοίκηση επιχειρήσεων, μια μητέρα διδάσκει περισσότερα από ένα πτυχίο, λέει δισεκατομμυριούχος

Οικονομία / Στη διοίκηση επιχειρήσεων, μια μητέρα διδάσκει περισσότερα από ένα πτυχίο, λέει δισεκατομμυριούχος

Είναι υποχρεωμένη να διοικεί απείθαρχους υφιστάμενους, κάθε ώρα της ημέρας, επί επτά ημέρες της εβδομάδας κι αυτό μπορεί να μας διδάξει πολλά, δηλώνει ο Manoj Bhargava, ιδρυτής της 5-hour Energy
LIFO NEWSROOM
Έκτη μείωση επιτοκίων από την ΕΚΤ - Αναδιαμορφώνεται η δημοσιονομική εικόνα της Ευρώπης

Οικονομία / Έκτη μείωση επιτοκίων από την ΕΚΤ - Αναδιαμορφώνεται η δημοσιονομική εικόνα της Ευρώπης

Οι υποσχέσεις των Ευρωπαίων ηγετών για αύξηση του δανεισμού προκειμένου να αυξηθούν οι στρατιωτικές δαπάνες έχουν αναδιαμορφώσει τη δημοσιονομική εικόνα που πρέπει να αντιμετωπίσει η ΕΚΤ
LIFO NEWSROOM
Σούπερ μάρκετ: Πώς ο καταναλωτής θα μπορεί να συγκρίνει τιμές σε προσφορές και εκπτώσεις

Οικονομία / Σούπερ μάρκετ: Πώς ο καταναλωτής θα μπορεί να συγκρίνει τιμές σε προσφορές και εκπτώσεις

Από τις αρχές Μαρτίου ξεκινά η εφαρμογή του νέου Κώδικα Δεοντολογίας για τις προσφορές και τις εκπτώσεις, με στόχο να εξαλειφθούν οριστικά οι παραπλανητικές πρακτικές
LIFO NEWSROOM