Καλλιτέχνης ζωγράφισε κάθε σπιθαμή του σπιτιού του με doodles μέσα στα lockdown

Καλλιτέχνης ζωγράφισε κάθε σπιθαμή της βίλας του με doodles και κάποιοι απορούν πώς αντέχει να ζει εκεί Facebook Twitter
0

Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να τραβήξει κανείς την προσοχή των γειτόνων του, και το να ζωγραφίσει κυριολεκτικά κάθε εκατοστό του σπιτιού του με ασπρόμαυρα doodles, έχει σίγουρα εγγυημένα αποτελέσματα. 

Ο λόγος για τον Βρετανό καλλιτέχνη Σαμ Κοξ, που λέει ότι έκανε ένα παιδικό του όνειρο πραγματικότητα, μετατρέποντας το σπίτι του σε ένα τρισδιάστατο «καμβά» ασπρόμαυρων, αφηρημένων σχεδίων. 

«Πάντα ήθελα να ζήσω σε ένα σπίτι καλυμμένο εντελώς από doodles», δήλωσε ο 28χρονος στην Washington Post. «Για μένα είναι ο πιο φυσικός τρόπος για να δημιουργήσω τέχνη, και η πιο ενστικτώδης διαδικασία είναι όταν πιάνω έναν μαρκαδόρο και αρχίζω να σχεδιάζω». 

Αγόρασε την έπαυλη 13 δωματίων στο Κεντ το 2019, και με την βοήθεια των φίλων και της οικογένειάς του, τη μετέτρεψε σε έναν τέλειο, λευκό καμβά και ξεκίνησε να σχεδιάζει. 

Τίποτα δεν γλίτωσε από την δημιουργική του ορμή: οι λάμπες, οι συσκευές της κουζίνας, τα σεντόνια, ο καπάκι της λεκάνης, το mouse του υπολογιστή και, φυσικά, το Tesla αυτοκίνητο. 

Καλλιτέχνης ζωγράφισε κάθε σπιθαμή της βίλας του με doodles και κάποιοι απορούν πώς αντέχει να ζει εκεί Facebook Twitter

«Όλα είναι καλυμμένα από doodles», λέει. 

Σε ένα time lapse βίντεο που μοιράστηκε τη Δευτέρα, έδειξε μέσα σε 2 λεπτά και 16 δευτερόλεπτα τη μεταμόρφωση. Το βίντεο «μετρά» πλέον εκατομμύρια προβολές και ακόμα και στο φιλμάκι, δεν υπάρχει τίποτα τεχνητά αλλοιωμένο σε υπολογιστή: το animation αποτελείται από 1.857 φωτογραφίες που τραβήχτηκαν από τον Σεπτέμβριο του 2020 έως τον Σεπτέμβριο του 2022. Δύο ολόκληρα χρόνια συμπυκνωμένα σε δύο λεπτά...

Εύλογα, ο Κοξ συστήνεται πλέον και ως Mr. Doodle, που αποτελεί το επίπονα κερδισμένο καλλιτεχνικό του ψευδώνυμο. Τα doodles διαδίδονται τώρα σε μπλοκ ζωγραφικής και μπλουζάκια. 

Ξεκίνησε να ζωγραφίζει όταν ήταν παιδί, καλύπτοντας χιλιάδες φύλλα χαρτιού με τις μουτζούρες του. Στη συνέχεια ρώτησε τους γονείς του αν μπορούσε να αρχίσει να σχεδιάζει πάνω στα έπιπλα και στους τοίχους του υπνοδωματίου του, κάτι στο οποίο συναίνεσαν.

Προσπαθεί να μην σκέφτεται υπερβολικά τα σχέδιά του, καθώς αυτό θα έκανε το έργο του βεβιασμένο, όπως λέει. Αντιθέτως, αφήνει τον εαυτό του να χαθεί μέσα στα doodles του. «Το μυαλό μου τείνει να περιπλανιέται και καταλήγω να σκέφτομαι ένα σωρό πράγματα», δήλωσε στην Post. «Έχω απλώς μια αόριστη ιδέα και επιτρέπω στον εαυτό μου να χαλαρώσει και να αφήσει το χέρι μου να κάνει τη δουλειά».

Καλλιτέχνης ζωγράφισε κάθε σπιθαμή της βίλας του με doodles και κάποιοι απορούν πώς αντέχει να ζει εκεί Facebook Twitter

Για την ολοκλήρωση του έργου του, «ωθήθηκε» εν μέρει από τα lockdown της πανδημίας. 

«Συμπτωματικά, τα lockdown βοήθησαν. Αναγκαστήκαμε να μείνουμε μέσα, και το κύριο έργο μου ήταν τόσο εύκολα προσβάσιμο επειδή ζούσαμε εκεί».

Ξεκίνησε από τα υπνοδωμάτια και φιλοτέχνησε τον επάνω όροφο, συμπεριλαμβανομένου ενός «δωματίου νεφών» για περίσκέψη. Κάθε δωμάτιο έχει ένα χαλαρό θέμα και καθώς το doodling επεκτείνεται αποκαλύπτει ζώα και εξωγήινους. Ολοκληρώνεται με γκράφιτι που ζωγράφισε με σπρέι στο εξωτερικό του σπιτιού του. Έχει επίσης σκεπάσει το Tesla του με doodles, που είναι πλέον μοναδικό και αναγνωρίσιμο «από χιλιόμετρα» όταν οδηγεί μέσα στην πόλη. 

Καλλιτέχνης ζωγράφισε κάθε σπιθαμή της βίλας του με doodles μέσα στην πανδημία Facebook Twitter

Το σπίτι ήταν πάλλευκο, επιτρέποντας να δημιουργηθούν έντονες αντιθέσεις, δήλωσε ο Κοξ. Η σύζυγός του, Αλίνα, γνωστή ως κυρία Doodle, έχει επίσης συνεισφέρει. Κατάγεται από το Χάρκοβο της Ουκρανίας, και το ζευγάρι δημιούργησε, μεταξύ άλλων, μια πολύχρωμη καρδούλα με doodles, στο πλαίσιο ενός φιλανθρωπικού έργου για τη συγκέντρωση χρημάτων για τα παιδιά που ζουν στην εμπόλεμη ζώνη. 

Όλα τα έργα του είναι σχεδιασμένα στο χέρι και αν γίνει κάποιο λάθος, ο Κοξ το αφήνει. «Η φύση ενός doodle είναι να το αφήνεις όπως σου βγαίνει», πρόσθεσε.

Ο Κοξ χρησιμοποίησε 900 λίτρας λευκής μπογιάς, 401 δοχεία μαύρης μπογιάς σε σπρέι και 286 μπουκάλια μαύρης μπογιάς, ενώ «έσπασε» 2.296 μύτες στυλό πριν ολοκληρώσει το έργο του. 

Καλλιτέχνης ζωγράφισε κάθε σπιθαμή της βίλας του με doodles μέσα στην πανδημία Facebook Twitter

Με πληροφορίες από Washington Post

 

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Πολιτισμός / Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

 «Θα ήθελα να μιλήσουμε περισσότερο για μια εταιρική σχέση παρά να συζητήσουμε για την ιδιοκτησία»: Για το αίτημα επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα μίλησε ο επικεφαλής του Βρετανικού Μουσείου
LIFO NEWSROOM
Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Πολιτισμός / Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Το κόσμημα φέρει ιστορική σημασία, καθώς θεωρείται ότι περιλαμβάνει μερικά από τα αυθεντικά διαμάντια του θρυλικού "κολιέ των διαμαντιών" που βρέθηκε στο επίκεντρο σκανδάλου τη δεκαετία του 1780
LIFO NEWSROOM
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ