The power of colour - Ένα event από την Design Ambassador για την Benjamin Moore, αφιερωμένο στη λειτουργία του χρώματος στην αρχιτεκτονική
SOURCE: WWW.WALLPAPER.COM/ENTERTAINING/SKETCH-LONDON-NEW-INTERIORS-YINKA-SHONIBARE-INDIA-MAHDAVI

The power of colour - Ένα event από την Design Ambassador για την Benjamin Moore, αφιερωμένο στη λειτουργία του χρώματος στην αρχιτεκτονική

Τη Δευτέρα 17 Oκτωβρίου, στο Ωδείο Αθηνών η εταιρεία Benjamin Moore, διοργανώνει ένα πρωτότυπο event για τη λειτουργία του χρώματος στην αρχιτεκτονική.

Τη Δευτέρα 17 Oκτωβρίου, στο Ωδείο Αθηνών και ώρα 19:00, η εταιρεία Benjamin Moore, μας μιλάει για τη λειτουργία του χρώματος στην αρχιτεκτονική. Ένα event από την Design Ambassador και την Benjamin Moore, με αφορμή την παρουσία της Αυθεντικής Benjamin Moore στην Ελλάδα από τον όμιλο Βογιατζόγλου.


Oι αρχιτέκτονες δεν «ομορφαίνουν το χώρο» βάφοντας τοίχους και επιλέγοντας πολύχρωμα αντικείμενα στο interior design. Μέσα από ανεξιχνίαστες διαδικασίες, εκτός από τα κατασκευαστικά στοιχεία που συνθέτουν ένα αρχιτεκτονικό αντικείμενο, η εφαρμογή χρωμάτων σε επιφάνειες επηρεάζει τις εντυπώσεις του χρήστη από το χώρο και την εμπειρία του. 

 

Πως μπορούμε να σκιαγραφήσουμε τη λειτουργία τους στην αρχιτεκτονική; 

 

Οι αιτιάσεις της επιρροής των χρωμάτων είναι ευρύτατες: Το χρώμα μπορεί να συσχετιστεί με την ψυχολογία, τον συμβολισμό ακόμη και τον μυστικισμό. Τα χρώματα παίρνουν διαφορετικές σημασίες ανάλογα με την καλλιτεχνική, ιστορική ή πολιτιστική περίοδο. Ας αναλογιστούμε τις περίπλοκες συσχετίσεις που οδηγούν στο «ωραίο», με αφορμή την έλξη που γεννά για παράδειγμα το μπλε!

 

Μελετώντας τις αισθήσεις, με αφορμή την αρχιτεκτονική, προβάλλει μία έκτη. Διατηρώντας τη μεταφυσική αύρα που γενικά έχει η έννοια «έκτη αίσθηση», θα μπορούσαμε να πούμε ότι η δική μας, η «αρχιτεκτονική έκτη αίσθηση» είναι εκείνη που συμπυκνώνει την εντύπωση, σε όλο το εύρος του χρόνου από το παρόν και έπειτα. 
Έτσι, η σημειολογία της αγκαλιάζει όλη τη συμβολική διαδικασία της λήψης και της μεταφοράς των σημάτων που θα καθορίσουν τις κινήσεις, τα αισθήματα, τις σκέψεις, τις αναμνήσεις. 

 

Ένα βήμα πιο μπροστά, βάζοντας ένα θετικό πρόσημο μπροστά από τις εντυπώσεις, η αρχιτεκτονική διανόηση εφηύρε την έννοια της ποιότητας και συνακόλουθα της ατμόσφαιρας: Τα πράγματα του Peter Zumthor, με την «όμορφη, φυσική παρουσία», που κάθε φορά συγκινούν. Συστατικά της ατμόσφαιρας – που μέσω της ομορφιάς επιτυγχάνει τη συγκίνηση – είναι το φως, τα αντικείμενα, ο αέρας, τα υλικά και ο ήχος. Το χρώμα, άλλοτε καθαρά λειτουργικά και άλλοτε μέσα από διανοητικά παίγνια, «ζει» μέσα στα συστατικά της ατμόσφαιρας.

 

Ένα «μπλε» παιχνίδι δύναμης 

 

Οι εξελικτικοί ψυχολόγοι εντοπίζουν τη δημοτικότητά του στα αρχαία χρόνια, όταν ο άνθρωπος των σπηλαίων, περιπλανώμενος κυνηγός, συνέδεε τον μπλε ουρανό και το καθάριο νερό με την ασφάλεια και την επιβίωση. Στην πορεία του πολιτισμού, το μπλε χρώμα, έχει υπάρξει μια τόσο πολύτιμη χρωστική ώστε το μπλε μαντήλι του κοριτσιού να στοιχίσει στον Johannes Vermeer περισσότερο από κάθε ζευγάρι μαργαριταρένια σκουλαρίκια – ο Ολλανδός ζωγράφος κόντεψε να τινάξει το νοικοκυριό του στον αέρα λόγω της λατρείας του στο πανάκριβο χρώμα. 

 

Αιώνες μετά, το καλοκαίρι του 1947, ο μόλις 19 ετών Yves Klein, καθόταν στην παραλία με τους φίλους του, ποιητή Claude Pascal και ζωγράφο Armand Fernandez και σκέπτονταν πως θα μπορούσαν να διαιρέσουν τον κόσμο και ο καθένας τους να πάρει ένα κομμάτι.

 

The power of colour - Ένα event από την Design Ambassador για την Benjamin Moore, αφιερωμένο στη λειτουργία του χρώματος στην αρχιτεκτονική
YVES KLEIN – BLUE MONOCHROME, 1961 | SOURCE: HTTPS://WWW.MOMA.ORG/COLLECTION/WORKS/80103

 

YVES KLEIN – BLUE MONOCHROME, 1961 | SOURCE: HTTPS://WWW.MOMA.ORG/COLLECTION/WORKS/80103
Ο Klein πήρε τον ουρανό, στο παιχνίδι που τον έκανε να αφοσιώσει την καριέρα του, δέκα χρόνια μετά, στην αποκλειστική ζωγραφική με μπλε και στην εφεύρεση της ματ έκδοσης του ultramarine, σε συνεργασία με έναν έμπορο χρωμάτων στο Παρίσι.


Στα σύγχρονα χρόνια, στο branding το μπλε μεταδίδει το αίσθημα της θετικότητας, της αυτοπεποίθησης και της ασφάλειας. Χρησιμοποιείται συχνά σε εμπορικούς και επαγγελματικούς χώρους, όπως τραπεζικά γραφεία, γραφεία και εταιρείες. Βάλτε του δίπλα λίγο κόκκινο ή πορτοκαλί και θα έχετε ένα brand που αντιπροσωπεύει την παρορμητικότητα και την εμπιστοσύνη. 

 

Στην ελληνική αρχιτεκτονική σκηνή, «μπλε» ονομάστηκε η πολυκατοικία που έγινε συνώνυμο της πρωτοπορίας και του μοντερνισμού, που έκανε τον Le Corbusier να τη θαυμάσει, λέγοντας ότι «είναι πολύ όμορφη».

Ο ίδιος είχε αναφερθεί ζωηρά στον αντίκτυπο των χρωμάτων: «Το χρώμα στην αρχιτεκτονική – ένα μέσο τόσο ισχυρό όσο η κάτοψη και η τομή. Ή καλύτερα: η πολυχρωμία, ένα στοιχείο της κάτοψης και η ίδια η τομή».

 

Γιατί είναι σήμερα επίκαιρο ένα event για το χρώμα;

 

Πράγματι, ποικίλες επιστήμες μπορούν να συνεργαστούν για να εκπονήσουν τις μελέτες που ακόμη δεν έχουν γίνει για τη δύναμη των χρωμάτων. Το σίγουρο είναι ότι μέσα από τη γνώση ή και τη διαίσθηση, οι σύγχρονοι αρχιτέκτονες και Interior Designers, ανοίγουν στο χρώμα μία πόρτα προς το ουδέτερο σύμπαν της οργανικής υλικότητας που τα τελευταία χρόνια έχει προτιμηθεί πολύ.  

 

Φέτος, η εμβληματική γκαλερί Nilufar, στην εβδομάδα design του Μιλάνου ανέθεσε στον πολυεπιστημονικός σχεδιαστής Khaled El Mays να δημιουργήσει μια σουρεαλιστική εγκατάσταση ψυχεδελικού στιλ, με φόντο διφορούμενη αρχιτεκτονική και απρόσωπες φιγούρες. 

 

The power of colour - Ένα event από την Design Ambassador για την Benjamin Moore, αφιερωμένο στη λειτουργία του χρώματος στην αρχιτεκτονική
SOURCE: HTTPS://WWW.DEZEEN.COM/2022/06/10/KHALED-EL-MAYS-MODULAR-SEATING-PSYCHEDELIC-INSTALLATION/


Την ίδια στιγμή, το όψιμο ενδιαφέρον της παγκόσμιας σκηνής του design για τους δημιουργούς από την Αφρική, φέρνει τη ζωτική δύναμη του χρώματος και του μοτίβου, στα δημιουργήματα της Δύσης. 

 

Ενδεικτικά, η India Mahdavi συνεργάστηκε με τoν Νιγηριανό εικαστικό Yinka Shonibare για να ανακαινίσει την αίθουσα Gallery στο γνωστό εστιατόριο “Sketch”, που η ίδια δημιούργησε πριν από αρκετά χρόνια, στο Λονδίνο. Ακριβώς την  ίδια περίοδο, ο συνονόματός του designer, Yinka Ilori, λονδρέζος με αφρικανική καταγωγή δηλώνει την ανάγκη περισσότερης συνεργασίας αρχιτεκτόνων και εικαστικών. 


Στο επίπεδο του αστικού σχεδιασμού, οι BIG είχαν ήδη διαβλέψει την αλλαγή με το πάρκο Superkilen στην Κοπεγχάγη, όπου το χρώμα επισημαίνει την είσοδο σε ένα άλλο ψυχικοπολιτισμικό σύμπαν.

 

Στο event THE POWER OF COLOR – EMOTIONS ARE MADE OF COLORS σημαντικές προσωπικότητες από το χώρο της αρχιτεκτονικής, της τέχνης, της οπτικής επικοινωνίας, του lighting design και του κόσμου των υλικών συνομιλούν γύρω από τις απεριόριστες δυνατότητες που προσφέρει το χρώμα στην επαγγελματική και την προσωπική εμπειρία.


ΑGENDA

 

19:00 – 19:30 ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ

 

19:30-19:35 ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ / PRESENTER – MODERATOR ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ 5 ΛΕΠΤΑ / Ηead of Content Design Ambassador

 

19:40-20:05 ΣΥΖΗΤΗΣΗ 25 ΛΕΠΤΑ – Από την πόλη στην ψυχή. Μία μετάβαση με οδηγό το χρώμα. Μυρτώ Κιούρτη, Poka Yio, Στέργιος Γαλίκας

 

20:10-20:25 NIKOS NIKOLOPOULOS – FOUNDER CREATIVE LIGHT
Η δύναμη του χρώματος και του φωτός μέσα απο μια κινηματογραφική άποψη. Πώς μεγάλα αρχιτεκτονικά γραφεία όπως αυτά των FOSTER + PARTNERS, PERKINS + WILL, MAKE ARCHITECTS αλλά και εταιρίες παραγωγής όπως το SPOTIFY, εντάσσουν το χρώμα στο αφήγημά τους μέσα από τις εικόνες που δημιουργούν.

 

20:25-21:00 Η ΑΥΘΕΝΤΙΚΗ BENJAMIN MOORE ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. Νίνα Βογιατζόγλου. Managing Director VOYATZOGLOU. 

 

21:00-23:00 Cocktail Party with DJ Set 

 

Βρείτε τη φόρμα εγγραφής για συμμετοχή εδώ.

 
 
 
 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Scroll to top icon