Βρετανία: Ακτιβιστές θα πληρώσουν αποζημίωση 1.000 λίρες στην Εθνική Πινακοθήκη για καταστροφή πίνακα

Βρετανία: Ακτιβιστές θα πληρώσουν αποζημίωση 1.000 λίρες στην Εθνική Πινακοθήκη για καταστροφή πίνακα Facebook Twitter
Φωτ.: Youtube
0

Δύο ακτιβιστές για το κλίμα καλούνται να αποζημιώσουν την Εθνική Πινακοθήκη καθώς δικαστήριο αποφάνθηκε ότι προκάλεσαν ζημιά άνω των 1.000 λιρών στον Hay Wain, πιθανότατα τον πιο γνωστό πίνακα του Τζον Κόνσταμπλ.

Τον Ιούλιο, οι ακτιβιστές του Just Stop Oil, Hannah Hunt και Eden Lazarus, κόλλησαν τυπωμένες αφίσες μιας δυστοπικής απεικόνισης, πάνω στον πίνακα, για να δείξουν πώς θα μπορούσε να φαίνεται ο κόσμος, εάν η κυβέρνηση της Βρετανίας συνέχιζε να επιτρέπει την παραγωγή και εξόρυξη πετρελαίου.

Στη συνέχεια κόλλησαν τα χέρια τους στο επίχρυσο πλαίσιο του πίνακα.

«Μπορείτε να ξεχάσετε την «πράσινη και ευχάριστη γη μας» όταν η περαιτέρω εξόρυξη πετρελαίου θα οδηγήσει σε εκτεταμένες καταστροφές των καλλιεργειών, πράγμα που σημαίνει ότι θα παλέψουμε για τροφή», είχε πει τότε η Hunt.

Χθες οι δύο ακτιβιστές, καταδικάστηκαν για πρόκληση εγκληματικής ζημίας από περιφερειακό δικαστήριο του Westminster.

Οι Hunt και Lazarus αρνήθηκαν την κατηγορία, υποστηρίζοντας ότι τα άρθρα 10 και 11 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα – τα δικαιώματα στην ελευθερία της έκφρασης και του συνέρχεσθαι – τους δίνουν νόμιμη αιτιολογία για τις πράξεις τους.

Αλλά ο περιφερειακός δικαστής Daniel Sternberg απέρριψε τον ισχυρισμό τους, λέγοντας ότι η ζημιά που προκάλεσαν ήταν «σημαντική και όχι ασήμαντη» και ότι οι κατηγορούμενοι «ήταν απερίσκεπτοι» και δεν είχαν «νόμιμη δικαιολογία».

Το δικαστήριο όρισε μια 18μηνη υπό όρους απαλλαγή για τον καθένα ενώ τους διέταξε να καταβάλουν στην Εθνική Πινακοθήκη 540,74 λίρες ο καθένας ως αποζημίωση, καλύπτοντας συνολικά το κόστος της ζημιάς.

Κατά την δίκη, οι δύο ακτιβιστές ανέφεραν ότι πριν την πράξη τους ζήτησαν συμβουλές από έναν «ειδικό τέχνης» ο οποίος τους είπε ότι η κολλητική ταινία και μια μικρή ποσότητα κόλλας, που θα χρησιμοποιούσαν, δεν θα προκαλούσαν ζημιά στον πίνακα ή το πλαίσιο του.

Αλλά σύμφωνα με όσα ακούστηκαν στο δικαστήριο, ο πίνακας μεταφέρθηκε για να γίνουν διαδικασίες αποκατάστασής του με κόστος 1.081 λίρες και στη συνέχεια τοποθετήθηκε μπροστά του γυάλινο προστατευτικό τζάμι, πριν εκτεθεί ξανά το επόμενο πρωί στην Εθνική Πινακοθήκη.

Με πληροφορίες του Guardian

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Πολιτισμός / Γλυπτά Παρθενώνα: «Δεν έχω έτοιμη λύση αλλά οφείλουμε να συνεργαζόμαστε» λέει ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

 «Θα ήθελα να μιλήσουμε περισσότερο για μια εταιρική σχέση παρά να συζητήσουμε για την ιδιοκτησία»: Για το αίτημα επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα μίλησε ο επικεφαλής του Βρετανικού Μουσείου
LIFO NEWSROOM
Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Πολιτισμός / Διαμαντένιο κολιέ που συνδέεται με τη Μαρία Αντουανέτα πουλήθηκε σε δημοπρασία για $4,81 εκατ.

Το κόσμημα φέρει ιστορική σημασία, καθώς θεωρείται ότι περιλαμβάνει μερικά από τα αυθεντικά διαμάντια του θρυλικού "κολιέ των διαμαντιών" που βρέθηκε στο επίκεντρο σκανδάλου τη δεκαετία του 1780
LIFO NEWSROOM
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ