ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Η αλήθεια δεν βρίσκεται στους Sex Pistols

John Lydon Facebook Twitter
O John Lydon και η σύζυγός του Nora στο Savoy Hotel το 1986.
0

ΙΣΩΣ ΕΚ ΤΩΝ ΥΣΤΕΡΩΝ να νιώθουν άσχημα όσοι έσπευσαν τις προηγούμενες μέρες να χλευάσουν τον John Lydon (και πάλαι ποτέ Rotten, κατά τη σύντομη και εξόχως αυτοκαταστροφική βασιλεία των Sex Pistols) για την υποβολή τραγουδιού στον προσεχή διαγωνισμό της Eurovision.

Πόσο πιο χαμηλά θα πέσει ο πανκ «Αντίχριστος», αναρωτιόντουσαν, ανακαλώντας επ’ ευκαιρία όλες τις αντιδραστικές (φιλομοναρχικές, φιλοτραμπικές κ.λπ.) προβοκάτσιες που έχει εξαπολύσει τα τελευταία χρόνια, μεθοδικά υπονομεύοντας τον όποιο μύθο τού έχει απομείνει… 

Μπορεί να μη γνώριζαν όμως το συγκείμενο πίσω από αυτή την υποψηφιότητα ή να μην είχαν ακούσει το εν λόγω τραγούδι, που αν τελικά εκπροσωπήσει την πολυνίκη του θεσμού Ιρλανδία (χώρα καταγωγής του Lydon), θα είναι ίσως το πιο ελεγειακό και το πιο ανάρμοστο με το πνεύμα του θεσμού κομμάτι που έχει ακουστεί ποτέ στον διαγωνισμό.

«Hawaii» λέγεται και αποτελεί μια ερωτική αλλά και συγχρόνως αποχαιρετιστήρια επιστολή στη γυναίκα του Νόρα, που μπαινοβγαίνει εδώ και μερικά χρόνια στους σκοτεινούς θαλάμους και στις περιστρεφόμενες πόρτες του Αλτσχάιμερ. «Remember me, I’ll remember you» είναι η επωδός που στοιχειώνει το τραγούδι. 

Είναι φοβερό να συμμετέχει στον διαγωνισμό ένα σχήμα που εκτός από τον Lydon περιλαμβάνει στην τωρινή του σύνθεση πρώην μέλη τόσο εκλεκτικών συγκροτημάτων του post-punk σύμπαντος, όπως το Pop Group και οι Mekons.

Θα είχε ομολογουμένως μια vintage πλάκα και μια «meta» διαστροφή να χρεωνόταν στο ταλαιπωρημένο από τις διενέξεις των πρώην μελών, brand των Sex Pistols η συμμετοχή στον διαγωνισμό («Οι Sex Pistols στη Eurovision!»), το κομμάτι όμως ερμηνεύεται από το άλλο (και απείρως πιο σημαντικό μουσικά) συγκρότημα του John Lydon, τους PiL (Public Image Limited).

Και πάλι όμως, είναι φοβερό να συμμετέχει στον διαγωνισμό ένα σχήμα που εκτός από τον Lydon περιλαμβάνει στην τωρινή του σύνθεση πρώην μέλη τόσο εκλεκτικών συγκροτημάτων του post-punk σύμπαντος, όπως το Pop Group και οι Mekons.

«Από τον Τζόνι Λόγκαν στον Τζόνι Ρότεν!», δήλωσε ο Lydon σχετικά με την ένδοξη προϊστορία της Ιρλανδίας στον θεσμό, και οι πιο παλιοί εξ ημών θα θυμούνται ίσως τον Ιρλανδό με το αγγελικό πρόσωπο και τη σπαρακτική φωνή που είχε κατ’ εξακολούθηση θριαμβεύσει στον διαγωνισμό κατακτώντας τρεις φορές την πρωτιά για τη χώρα του – το 1980 και το 1987 ως ερμηνευτής και το 1992 ως δημιουργός του νικητήριου άσματος. 

Πάνω από 45 χρόνια έχουν περάσει από την ώρα που γνωρίστηκαν και συνδέθηκαν στην μπουτίκ της Vivienne Westwood, που αποτέλεσε τη φάτνη του βρετανικού πανκ, ο Lydon και η Νόρα Μάιερ Φόρστερ, η Γερμανίδα κληρονόμος εκδοτικής δυναστείας (ο πατέρας της ήταν εκδότης του Spiegel), που τον περνούσε δεκατέσσερα χρόνια, και έκτοτε έχουν παραμείνει αχώριστοι. Ακόμα και τώρα που εκείνη, στα 80 της πλέον, χάνεται όλο και πιο βαθιά στα μονοπάτια της άνοιας και στις αναμνήσεις της παιδικής ηλικίας που καταπίνουν όλες τις υπόλοιπες. 

«Σηκώνεται μέσα στη νύχτα και τριγυρίζει στο σπίτι», έλεγε σε μια συνέντευξή του πριν από μερικούς μήνες ο John Lydon. «Αυτό με τρομάζει κι έτσι έχω μάθει να κοιμάμαι με το ένα μάτι ανοιχτό. Σπανίως καταφέρνω πάνω από τέσσερις ώρες ύπνου το βράδυ. Λατρεύω όμως τη στιγμή που ξυπνάει. Μου δίνει ενέργεια για την υπόλοιπη μέρα. Η Νόρα ξυπνά κάθε πρωί –κατά τις έξι συνήθως– και αμέσως γέρνει πάνω μου, μου χαϊδεύει τη μύτη και μου λέει "Hello, Johnny". Υπέροχο. Είμαι τυχερός που ακόμα με γνωρίζει. Αυτό είναι ζωτικής σημασίας. Κατανοώ φυσικά ότι όσο περνάει ο καιρός αυτό θα συμβαίνει όλο και λιγότερο…». 

Daily
0

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Pistol

Shortcut / Η αλήθεια δεν βρίσκεται στο «Pistol»

Όχι ότι δεν βλέπεται με τίποτα η μίνι δραματική σειρά του Ντάνι Μπόιλ για την άνοδο και την πτώση των Sex Pistols, απλώς μοιάζει κάπως ανάρμοστο και μάταιο να κάνεις κάτι τόσο συμβατικό για το πιο διάσημο αντισυμβατικό γκρουπ όλων των εποχών.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η περίεργη ιστορία της Jordan, της εμβληματικής φυσιογνωμίας του αγγλικού πανκ

Μορφές του πανκ / Η περίεργη ιστορία της Jordan, της εμβληματικής φυσιογνωμίας του αγγλικού πανκ

Η βιογραφία της που μόλις κυκλοφόρησε μοιάζει με «σαπουνόπερα που σχεδιάστηκε από τον Ιερώνυμο Μπος με ήρωες μια παρέα που έμενε σε διαμερίσματα με θέα το Παλάτι του Μπάκιγχαμ και τρεφόταν με αποφάγια του Στρατού Σωτηρίας»

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το θέμα με τον Καζαντζίδη

Daily / Το θέμα με τον Καζαντζίδη

Έχει προ πολλού περάσει στην περιοχή των συμβόλων, πάνω στα οποία προβάλλονται αμφίσημα και αντιφατικά πράγματα, σαν αυτά που εξέφραζε κατά καιρούς και ο ίδιος. Μουσικά όμως, είναι αδύνατον να τον αρνηθείς, όσο κι αν θα το ήθελες ίσως.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Daily / «Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Από τους Steely Dan, τους Toto και τον Kenny Loggins μέχρι τον Questlove, τον Thundercat και τον Mac De Marco, τo ντοκιμαντέρ του HBO συνδέει τις κουκίδες ενός φαινομένου που αποτελεί λιγότερο ένα μουσικό είδος και περισσότερο μια αίσθηση, μια ιδέα, ένα vibe.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Daily / Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Στο νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Αμερικανού κινηματογραφιστή Κεν Μπερνς ξετυλίγεται η ζωή και το έργο του ανθρώπου που εκτός από το μεγαλειώδες εικαστικό έργο του, πρόλαβε πριν από μισή χιλιετία να αντιληφθεί, να ανακαλύψει, να εφεύρει ή να προβλέψει τα πάντα σχεδόν, από τη βαρύτητα μέχρι τον κινηματογράφο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Daily / Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Βασισμένο σ’ ένα εκπληκτικό πρωτότυπο υλικό, αυτό το εξαίρετο ντοκιμαντέρ του Disney+ σε παραγωγή του Μάρτιν Σκορσέζε μάς μεταφέρει με μοναδικό τρόπο σ’ αυτό που βίωσαν τα μέλη του θρυλικού συγκροτήματος όταν πάτησαν για πρώτη φορά το πόδι τους σε μια Αμερική που έμοιαζε να τους έχει απόλυτη ανάγκη.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η «παλιά, ωραία Αθήνα» της νεανικής ασφυξίας  

Daily / Η «παλιά, ωραία Αθήνα» της νεανικής ασφυξίας  

Περί της νοσταλγίας για «τα παλιά», με αφορμή τον θάνατο του ηθοποιού Θάνου Παπαδόπουλου που έπαιξε σε εκατοντάδες ταινίες αλλά θα μείνει αξέχαστος για την εμφάνισή του ως διαπομπευόμενος «τεντιμπόις» στην ταινία «Νόμος 4000».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Daily / Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται το πρώτο μεγάλο συνέδριο για την κινηματογραφική κριτική στην Ελλάδα, που θα διεξαχθεί από την Πέμπτη ως και το Σάββατο στο Πάντειο Πανεπιστήμιο με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ