Η αλήθεια δεν βρίσκεται στο «Pistol»

Pistol Facebook Twitter
Ο Steve Jones (Toby Wallace), αριστερά, και ο Sid Vicious (Louis Partridge) στο “Pistol.” Φωτ.: Miya Mizuno/FX
0

ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ αποκρουστικός τα τελευταία χρόνια με την αμέριστη συμπαράσταση που εκδήλωνε κάθε τόσο στον Τραμπ και με διάφορες άλλες αντιδραστικές και υπο-φασίζουσες θέσεις που έχει εκφράσει, μοιάζει όμως τελικά ο John Lydon (διάσημος ή, μάλλον, διαβόητος κάποτε ως Johnny Rotten) να δικαιώνεται εκ του αποτελέσματος για την πλήρη εναντίωσή του εξαρχής σ’ αυτήν τη δραματοποιημένη βιογραφία των Sex Pistols διά χειρός Ντάνι Μπόιλ.

Παρότι η τρικυμιώδης ύπαρξη των Sex Pistols διήρκεσε τρία χρόνια σκάρτα, οι ανταγωνισμοί, τα μίση και οι έριδες γύρω από την κληρονομιά του μοναδικού ίσως συγκροτήματος στην ιστορία που συγκρούστηκε πραγματικά με το «κατεστημένο» (έστω και περιστασιακά) και προκάλεσε αληθινό σοκ σε μια ολόκληρη κοινωνία είναι παντοτινά.

Συνεπώς δεν προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση το γεγονός ότι ο Lydon κατέληξε ξανά πρόσφατα στα δικαστήρια αντιμέτωπος με τους πρώην συντρόφους του στην μπάντα στην προσπάθειά του να εμποδίσει τη χρήση της μουσικής των Pistols στη σειρά έξι επεισοδίων του Μπόιλ, η οποία βασίστηκε κυρίως στο βιβλίο απομνημονευμάτων του κιθαρίστα Steve Jones Lonely Boy: Tales from a Sex Pistol.

Παρότι η τρικυμιώδης ύπαρξη των Sex Pistols διήρκεσε τρία χρόνια σκάρτα, οι ανταγωνισμοί, τα μίση και οι έριδες γύρω από την κληρονομιά του μοναδικού ίσως συγκροτήματος στην ιστορία που συγκρούστηκε πραγματικά με το «κατεστημένο» (έστω και περιστασιακά) και προκάλεσε αληθινό σοκ σε μια ολόκληρη κοινωνία είναι παντοτινά.

Ο Lydon τη έχασε την δίκη τελικά, αυτό όμως δεν τον εμπόδισε να δηλώσει δημοσίως πριν από λίγο καιρό, όταν κυκλοφόρησε το πρώτο τρέιλερ της σειράς, ότι πρόκειται για «μια μεσοαστική φαντασίωση που κλέβει το παρελθόν και στη θέση του τοποθετεί ένα παραμύθι που καμιά ομοιότητα δεν έχει με την πραγματικότητα».

Δεν είναι έτσι ακριβώς βέβαια. Έχει σχέση με την πραγματικότητα το «Pistol», παρότι συγκεντρώνει πάνω του όλα τα κλισέ που μαστίζουν αυτές τις σύγχρονες εποποιίες αναπαράστασης της ροκ μυθολογίας. Δεν είναι ότι δεν βλέπεται η σειρά –παρακολουθείται μια χαρά, αν δεν έχει κανείς τρομερές αισθητικές, σεναριακές και υποκριτικές απαιτήσεις ή αν δεν τα έχεις δει και διαβάσει όλα αυτά τόσες φορές μέσα στα χρόνια–, απλώς μοιάζει κάπως ανάρμοστο και μάταιο να κάνεις κάτι τόσο συμβατικό για το πιο διάσημο αντισυμβατικό/αυτοκαταστροφικό γκρουπ όλων των εποχών.

Η αλήθεια δεν βρίσκεται στο Pistol Facebook Twitter
Έχει σχέση με την πραγματικότητα το «Pistol», παρότι συγκεντρώνει πάνω του όλα τα κλισέ που μαστίζουν αυτές τις σύγχρονες εποποιίες αναπαράστασης της ροκ μυθολογίας.

Προβληματικό είναι επίσης και το γεγονός ότι η σειρά βασίζεται στο βλέμμα και την αντίληψη του Steve Jones (που εδώ εμφανίζεται ως αξιολάτρευτος κάφρος και ως γλυκούλης σχεδόν, κάτι που σίγουρα δεν ήταν), ο οποίος αποτελεί και τον κεντρικό χαρακτήρα, καθώς δίνεται δυσανάλογο βάρος στην προσωπική του ιστορία αλλά και στη ρομαντική του σχέση με την Chrissie Hyde (πριν από τους Pretenders). Πλάι τους η γνωστή, εκλεκτή κουστωδία που αποτέλεσε την πρώτη γραμμή του καταστασιακού τσελεμεντέ που είχε στήσει ο Malcolm McLaren (η Vivienne Westwood, η Jordan που πέθανε φέτος, η Siouxsie και, βέβαια, ο Sid και η Nancy).

Παρά τις ενστάσεις του Lydon, πάντως, ο ηθοποιός που τον υποδύεται (o Anson Boon) μοιάζει να απολαμβάνει πιο πολύ απ’ όλους τον ρόλο του. Φαίνονται όλα όμως τόσα προβλέψιμα και τόσο προκάτ, που όταν στο τρίτο επεισόδιο μπαίνει εμβόλιμη μια πλοκή ψυχολογικού τρόμου που έχει να κάνει με την καταγωγή του κομματιού «Bodies», η σειρά ξαφνικά μοιάζει να αλλάζει είδος και να κάνει για μια φορά την υπέρβαση που τόσο της λείπει.

Και το «Bohemian Rhapsody» συμβατικό ήταν πάντως και προορισμένο για «όλη την οικογένεια», κι όμως έγινε τεράστια επιτυχία. Απλώς η «παραβολή» των Sex Pistols ως δραματικής αναπαράστασης πολυτελείας σήκωνε μια πιο εμπνευσμένη μεταχείριση.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ω, τι κόσμος μπαμπά! 

Daily / Ω, τι κόσμος μπαμπά! 

Το παιδάκι του Μασκ που έκλεψε την παράσταση στο Οβάλ Γραφείο μπορεί να είναι το «μωρό της Ρόζμαρι», μπορεί όμως και να είναι ο Μεσσίας. Όλα είναι πιθανά στη δυστοπική σουρεάλα που ζούμε, και ο δρόμος προβλέπεται μακρύς κι αλλόκοτος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Πού θα πάει τέλος πάντων η βαλίτσα με το Severance;

Daily / Πού θα πάει τέλος πάντων η βαλίτσα με το Severance;

Τρία χρόνια μετά τον πρώτο, ξεκίνησε πριν λίγες εβδομάδες ο πολυαναμενόμενος δεύτερος κύκλος της ατμοσφαιρικής, ρετροφουτουριστικής, αινιγματικής – και πανάκριβης – σειράς που κερδίζει όλο και περισσότερους πιστούς θεατές.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η Γάζα θα μας στοιχειώνει πάντα

Daily / Η Γάζα θα μας στοιχειώνει πάντα

Παρότι στο παρελθόν υπήρξε ένθερμος υποστηρικτής της πολιτικής του Ισραήλ, στο νέο του βιβλίο, ο επιφανής καθηγητής, συγγραφέας και αρθρογράφος Πίτερ Μπέιναρτ επιχειρεί να αναμετρηθεί ως Εβραίος με τη γενοκτονία στη Γάζα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ένα κοινωνικό γεγονός

Daily / Τέμπη: Ένα κοινωνικό γεγονός

Το τραύμα είναι βαρύ, η πληγή βαθιά, οι ενδείξεις συγκάλυψης χαστούκι στο πρόσωπο, ο κυνισμός των αρχών γροθιά στο στομάχι. Και ίσως αυτός ήταν ο λόγος που τόσοι άνθρωποι που δεν βγαίνουν τακτικά «στον δρόμο» αποφάσισαν να δηλώσουν τη φυσική τους συμμετοχή στις συγκεντρώσεις για τα Τέμπη.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Soundtrack to a Coup d’Etat: Ένα υβριδικό αριστούργημα που βρήκε το δρόμο για τα Όσκαρ 

Daily / Soundtrack to a Coup d’Etat: Ένα υβριδικό αριστούργημα που βρήκε τον δρόμο για τα Όσκαρ

Υποψήφια για το βραβείο καλύτερης ταινίας ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους είναι αυτή η εκπληκτική ταινία που εκθέτει με αποκαλυπτικό τρόπο τη μεταχείριση της αφρόκρεμας της τζαζ μουσικής ως «βιτρίνας» για την καθαίρεση και τη δολοφονία του ηγέτη της ανεξαρτησίας του Κογκό, Πατρίς Λουμούμπα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Όταν ο κακοποιητής δηλώνει φεμινιστής

Daily / Όταν ο κακοποιητής δηλώνει φεμινιστής

Οι συντριπτικές αποκαλύψεις για σωρεία σεξουαλικών επιθέσεων εκ μέρους του διάσημου συγγραφέα Νιλ Γκέιμαν, ο οποίος συχνά εμφανιζόταν ως «φεμινιστής», αποδεικνύουν ότι οι χαρισματικοί άνθρωποι, αλλά και τα «power couples», πρέπει να προσεγγίζονται με ιδιαίτερη προσοχή.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η προβοκατορία του Τοσκάνι

Daily / Η προβοκατορία του Τοσκάνι

Η πιο σημαντική, η πιο καίρια φωτογραφία που συνδέθηκε με τον Ολιβιέρο Τοσκάνι και τις αμφιλεγόμενες διαφημιστικές πρακτικές του –η θρησκευτική σχεδόν εικόνα του λιπόσαρκου ασθενή του AIDS στο νεκροκρέβατό του– δεν ήταν δική του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ