Πέθανε ο σκηνοθέτης Ερρίκος Ανδρέου

Πέθανε ο σκηνοθέτης Ερρίκος Ανδρέου Facebook Twitter
Φωτ.: Eurokinissi
0

Πέθανε σε ηλικία 84 ετών ο σκηνοθέτης Ερρίκος Ανδρέου, σύζυγος της Νόρας Βαλσάμη.

Ο σκηνοθέτης, πέθανε τα ξημερώματα του Σαββάτου, έπειτα από πολύμηνη νοσηλεία- από τον Αύγουστο- σε νοσοκομείο της Αθήνας λόγω σοβαρών προβλημάτων υγείας.

Ο Ερρίκος Ανδρέου γεννήθηκε στην Aθήνα στις 15 Δεκεμβρίου του 1938 και μεγάλωσε στο Γιοχάνεσμπουργκ της Nότιας Aφρικής.

Εκεί, σπούδασε σε αγγλοφώνο πανεπιστήμιο Ιστορία της Τέχνης και Αγγλική Λογοτεχνία και συνέχισε τις σπουδές του στο σενάριο και την σκηνοθεσία στη Μεγάλη Ακαδημία Κινηματογράφου της Ρώμης.

Επιστρέφοντας στην Ελλάδα εργάστηκε σαν βοηθός σκηνοθέτη σε διεθνείς παραγωγές, όπως, «Τα Κανόνια του Ναβαρόνε», και «Λέων της Σπάρτης».

Η πορεία του στο σινεμά

Το 1961 σκηνοθέτησε την πρώτη του ταινία «Ο Εφιάλτης» σε δικό του σενάριο και παραγωγή. Η ταινία κέρδισε διακρίσεις στο Φεστιβάλ του Νέου Δελχί και στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

Το 1964 σκηνοθέτησε την ταινία «Επιστροφή», η οποία κέρδισε το βραβείο Α΄ γυναικείου ρόλου στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και το 1966 την ταινία «Διχασμός», που κέρδισε το κρατικό βραβείο σκηνοθεσίας, αλλά και διεθνή διάκριση στο κινηματογραφικό φεστιβάλ του Σικάγο.

Το 1967 συνεργάστηκε με τη Φίνος Φιλμ στην ταινία «Εκείνος και Εκείνη». Στη συνέχεια συνεργάστηκε με Αμερικανούς και Ιταλούς παραγωγούς.

Το 1970 σκηνοθέτησε, σε δικό του σενάριο και παραγωγή, την ταινία «Ανταρσία των 10» η οποία κέρδισε το βραβείο σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Το ίδιο βραβείο κέρδισε και τον επόμενο χρόνο, για την ταινία της Φίνος Φιλμ «Η Μεγάλη Στιγμή του ‘21 – Παπαφλέσσας».

Το 1979 σκηνοθέτησε την αγγλόφωνη ταινία «Κραυγές στον Άνεμο», η οποία γυρίστηκε εξ ολοκλήρου στη Νέα Υόρκη. Σκηνοθέτησε επίσης και τις κοσμοπολίτικες ερωτικές περιπέτειες σε παραγωγή του Κλέαρχου Κονιτσιώτη «Αναζήτησις», «Ψυχή και σάρκα (Εσύ κι εγώ)», «Το αγκίστρι». Τελευταία του ταινία ήταν το 2009 η «Μοιραία σχέση».

Οι τηλεοπτικές του επιτυχίες

Από το 1977 και μετά ξεκίνησε η δράση του και στην τηλεόραση όπου σκηνοθέτησε σειρές βασισμένες στα μυθιστορήματα του Ξενόπουλου με πρωταγωνίστρια τη σύζυγό του Νόρα Βαλσάμη. «Αφροδίτη», η «Αναδυομένη» και οι «Μυστικοί Αρραβώνες» είναι ενδεικτικά της δουλειάς του.

Μεγάλη επιτυχία ήταν και «Ο θάνατος του Τιμόθεου Κώνστα» με την Μιμή Ντενίση. Όλες οι σειρές που σκηνοθέτησε για την τηλεόραση -δημόσια και ιδιωτική- έγιναν μεγάλες επιτυχίες και κάποιες άφησαν εποχή, όπως «Το φως του Αυγερινού», «Αξιόπιστοι», «Λάουρα» , «Έλλη και Άννα», «Στησιχόρου 73», «Η εξαφάνιση του Τζον Αυλακιώτη» κ.λπ

Με την Νόρα Βαλσάμη παντρεύτηκαν στις 18 Ιουνίου 1973, μετά από 6 χρόνια σχέσης. Είχαν γνωριστεί στα γυρίσματα της ταινίας «Τα δυο πόδια σε ένα παπούτσι» της Φίνος Φιλμ. Μαζί απέκτησαν έναν γιο, τον Κωνσταντίνο-Ερρίκο Τζούνιορ.

Με πληροφορίες του ΑΝΤ1

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM
Κίλιαν Μέρφι

Πολιτισμός / Ο Κίλιαν Μέρφι, ο Νόμος του Μέρφι και η Μαριόν Κοτιγιάρ από αύριο στους κινηματογράφους

Η κινηματογραφική μεταφορά των «Μικρών Πραγμάτων σαν κι Αυτά», ένα εγχώριο εμπορικό στοίχημα από τον σκηνοθέτη της «Ευτυχίας» και τρεις ακόμα επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Πολιτισμός / Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Ο βιογράφος του Αλέν Ντελόν, δήλωσε πως ο μεγάλος Γάλλος ηθοποιός «από σεξουαλική άποψη είχε εξερευνήσει τα πάντα, με άνδρες, με γυναίκες και κάνοντας τρίο»
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ