Σε 48ωρη προειδοποιητική πανελλαδική απεργία την Τετάρτη 1 και την Πέμπτη 2 Φεβρουαρίου 2023, καθώς και σε νέες κινητοποιήσεις προχωράει το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών (ΣΕΗ), με κεντρικό αίτημα την απόσυρση του Προεδρικού Διατάγματος 85/2022 και την υπαγωγή όλων των καλλιτεχνών στη μισθολογική βαθμίδα ΤΕ.
Παράλληλα, προκηρύσσει συγκέντρωση διαμαρτυρίας την Πέμπτη 2/2/2023 στην πλατεία Συντάγματος, ενώ το Σάββατο 28/1/2023 διοργανώνει συνέντευξη Τύπου- ανοιχτή εκδήλωση προς ενημέρωση όλου του κλάδου και των ΜΜΕ για τις θέσεις του ΣΕΗ και την κατάσταση στις καλλιτεχνικές σπουδές.
«Ήρθε η ώρα να χρησιμοποιήσουμε το υπέρτατο όπλο μας, αυτό της απεργίας, και να σταματήσουμε τα πάντα για δύο ολόκληρες ημέρες, προσπαθώντας αυτή τη φορά να μας ακούσουν.
Ας σπάσουμε τον φόβο και την οικονομική επισφάλεια που είμαστε δύο χρόνια τώρα και ας στηρίξουμε με τη στάση μας τους φοιτητές των δραματικών σχολών που είναι 40 ημέρες μπροστά στον αγώνα αυτό», αναφέρει στην ανακοίνωσή του το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών.
«Έχουν περάσει 40 ημέρες από την έκδοση του ΠΔ 85/2022, 40 μέρες που σύσσωμος ο καλλιτεχνικός κόσμος είναι στους δρόμους και με πλήθος δημόσιων δράσεων και τοποθετήσεων δηλώνει με κάθε δυνατό τρόπο την αντίθεσή του σε αυτό το κατάπτυστο νομοθέτημα. 40 μέρες που η Κυβέρνηση δεν κάνει βήμα πίσω και επιδίδεται σε σειρά ψεμάτων και ισχυρισμών που αντιβαίνουν ακόμα και στην κοινή λογική, την ίδια ώρα που οι Υπουργοί και Υφυπουργοί της ”αναγνωρίζουν το πρόβλημα” σε δημόσιες δηλώσεις τους», αναφέρει ο ΣΕΗ στην ανακοίνωση.
«Πώς είναι δυνατόν να λένε πως το ΠΔ δεν αλλάζει τίποτα, όταν προτίθενται να κατεβάσουν νομοθετική ρύθμιση για τα μισθολογικά των καλλιτεχνών στο Δημόσιο; Πώς είναι δυνατόν να λένε πως το ΠΔ απλώς ”φωτογραφίζει μια υπάρχουσα κατάσταση” (δηλώσεις κ. Συρίγου), όταν το ΠΔ αγνοεί ακόμα και το ΤΕ που είχαν οι απόφοιτοι έως το 2003, ενώ μόλις λίγες μέρες μετά την έκδοσή του εκδόθηκε εγκύκλιος που αναφέρει πως οι μουσικοί υπάγονται στο καθεστώς του ν. 4325/15 (που τους έδινε το ΤΕ) και όχι στο πεδίο εφαρμογής του ΠΔ; Πώς είναι δυνατόν το ΠΔ να αφορά ”λίγους εργαζόμενους” (δηλώσεις κ. Γιατρομανωλάκη) και παράλληλα να μην εξηγούν την ανάγκη να παραμείνει ως έχει αυτό το νομοθέτημα και να μην αποσύρεται (αφού αφορά τόσο λίγους); Πώς είναι δυνατόν σκόπιμα να μπλέκουν τις 8 ακαδημαϊκές βαθμίδες με τα 4 μισθολογικά κλιμάκια του Δημοσίου που εκ των πραγμάτων δεν συμπίπτουν; Είναι τόσο άσχετοι και ανεύθυνοι; Σε καμία περίπτωση», συνεχίζει η ανακοίνωση του ΣΕΗ.
Τα αιτήματα του ΣΕΗ:
- Απόσυρση του ΠΔ 85/2022 και υπαγωγή όλων των καλλιτεχνών στη μισθολογική βαθμίδα ΤΕ
- Ίδρυση Δημόσιου και Δωρεάν Πανεπιστημίου Παραστατικών Τεχνών
- Μέχρι την ίδρυσή του, οριστική λύση στο ζήτημα των διπλωμάτων μας από το 2003 έως τότε
- Συλλογικές συμβάσεις στο ελεύθερο θέατρο, τον οπτικοακουστικό τομέα και τα ΔΗΠΕΘΕ
- Γενναία αύξηση των επιχορηγήσεων του θεάτρου
Το Εθνικό ακυρώνει τις παραστάσεις του λόγω της απεργίας του ΣΕΗ
Σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση του Εθνικού Θεάτρου, ακυρώνονται οι παραστάσεις την Τετάρτη 1 και Πέμπτη 2 Φεβρουαρίου, λόγω της απεργίας που προκήρυξε το ΣΕΗ.
Πιο συγκεκριμένα ακυρώνονται:
«Η σπασμένη στάμνα» του Χάινριχ φον Κλάιστ, στην Κεντρική Σκηνή
«Βρικόλακες» του Χένρικ Ίψεν, στην Κεντρική Σκηνή
«Ο Άλλος» της Πένυς Φυλακτάκη, Σκηνή «Νίκος Κούρκουλος»
«Τα φώτα της πόλης» του Τσάρλι Τσάπλιν, Σκηνή «Μαρίκα Κοτοπούλη»
«Δε φάιναλ θολούθιον», βασισμένο σε κείμενα των Κωστάκη Ανάν και Suyako, Σκηνή «Κατίνα Παξινού»
«Η Χάιντι και τα βουνά» του Ανδρέα Φλουράκη, Σκηνή «Ελένη Παπαδάκη»
«Το ξύπνημα της άνοιξης» του Φρανκ Βέντεκιντ σε διασκευή της Άνια Ράις, Σκηνή «Ελένη Παπαδάκη»
Τι θα συμβεί με όσες και όσους έχουν προμηθευτεί εισιτήρια
Οι θεατές που έχουν προμηθευτεί εισιτήρια έχουν τη δυνατότητα αλλαγής ημερομηνίας ή ακύρωσης και επιστροφής του αντιτίμου.
Όσοι εκ των θεατών έχουν αγοράσει τα εισιτήριά τους ηλεκτρονικά, θα ειδοποιηθούν μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για τη διαδικασία ακύρωσης ή αλλαγής των εισιτηρίων τους.
Εισιτήρια που αγοράστηκαν από φυσικό σημείο προπώλησης, μπορούν να αλλαχθούν ή να ακυρωθούν στο σημείο όπου αγοράστηκαν.