Πτώση Phantom: «Κοίταξα κάτω και είδα μια έκρηξη, φωτιά στη θάλασσα» είπε ο πιλότος του άλλου αεροσκάφους

Πτώση Phantom: «Κοίταξα κάτω και είδα μια έκρηξη, φωτιά στη θάλασσα» είπε ο πιλότος του άλλου αεροσκάφους Facebook Twitter
Μαχητικά αεροσκάφη Phantom F-4 στη στρατιωτική παρέλαση της Θεσσαλονίκης το 2018 - Φωτ.: Getty Images.
0

Συνεχίζονται μέχρι αυτή την ώρα οι έρευνες για τον εντοπισμό του κυβερνήτη του μοιραίου Phantom που κατέπεσε χθες ανοιχτά της Ανδραβίδας, Ευστάθιου Τσιτλακίδη. O συγκυβερνήτης του αεροσκάφους, Μάριος-Μιχαήλ Τουρούτσικας έχει εντοπιστεί νεκρός. 

Στο μεταξύ, σύμφωνα με όσα μετέδωσε το STAR τα πρώτα λόγια του κυβερνήτη του άλλου Phantom που βρισκόταν σε κοντινή απόσταση ήταν τα εξής: 

«Στη διάρκεια μιας παρατεταμένης στροφής και ενώ πετούσαμε σε ύψος 300 ποδών περίπου, γύρισα το κεφάλι μου να δω τον No2, αλλά δεν τον είδα. Ξανακοίταξα προς τα κάτω και είδα μια έκρηξη, μια φωτιά στη θάλασσα».

Όπως τόνισε στην ΕΡΤ ο πιλότος και εμπειρογνώμων αεροπορικών ατυχημάτων, κ. Παντελής Φραγκούλης η συγκεκριμένη πτήση χαμηλής ναυτιλίας δεν είναι ρουτίνας, διότι «οι χαμηλές πτήσεις ακολουθούν το ανάγλυφο του εδάφους. Δηλαδή το αεροπλάνο, πετάει πάνω από το έδαφος, να φανταστούμε στα 100 πόδια, στα τριάντα μέτρα σχεδόν ή και χαμηλότερα. Ακολουθεί το ανάγλυφο του εδάφους ώστε να μην γίνεται αντιληπτό από τα ραντάρ. Το ίδιο ακολουθείται και στη θάλασσα. Η πτήση όμως αυτή πάνω από το έδαφος δεν είναι μια απλή πτήση ρουτίνας. Γίνεται με πολύ μεγάλη ταχύτητα, με κλειστές στροφές προκειμένου να αποφεύγει διάφορα εμπόδια. Είναι μια πολύ δύσκολη πτήση. Είναι μια πολύ δύσκολη άσκηση, την οποία την κάνουν σχεδόν συχνά όλοι οι χειριστές αυτών των αεροσκαφών».

Διευκρίνισε ότι «τα αεροσκάφη αυτά, (στο οποίο επέβαιναν οι δύο άνδρες) μπορεί να είναι παλαιού τύπου, έχουν όμως εκσυγχρονιστεί όλα αυτά τα χρόνια, έχουν μπει πολύ σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα. Πρέπει να ξέρετε ότι τα αεροσκάφη αυτά και όλα τα αεροσκάφη, ό, τι πετάει στον αέρα, υπόκεινται σε μεγάλες επιθεωρήσεις. Και όταν λέμε επιθεώρηση ενός αεροσκάφους, εννοούμε ότι αλλάζονται πολλά μα πάρα πολλά βασικά εξαρτήματά του. Από’ κει και πέρα γίνεται ένα καινούργιο αεροσκάφος».

Αξίζει να σημειωθεί, ότι ο τύπος του συγκεκριμένου αεροσκάφους είχε έρθει πρώτη φορά στη χώρα, κατόπιν παραγγελίας, το 1972 και μία δεύτερη παραλαβή πραγματοποιήθηκε το 1977. Δεν έχει διευκρινιστεί η ημερομηνία παραλαβής του επίμαχου αεροσκάφους.

Η εξέλιξη των ερευνών

Στο μεταξύ, οι έρευνες συνεχίζονται από εχθές για τον εντοπισμό του κυβερνήτη του μαχητικού αεροσκάφους F-4.

Στην περιοχή, σύμφωνα με το ΑΠΕ, επιχειρούν δύο δύτες της Κινητής Ομάδας Συντήρησης Υποβρυχίων και Θαλάσσιων Εγκαταστάσεων (ΚΟΣΥΦΕ) της 206 Πτέρυγας Αεροπορικών Υποδομών και τρεις δύτες της 31 Μοίρας Επιχειρήσεων Έρευνας και Διάσωσης.

Οι δύτες επιχειρούν σε ναυαγοσωστικό μέσο του Λιμενικού Σώματος με την αρωγή υποβρυχίου ρομπότ που έχει τη δυνατότητα να φτάνει σε βάθος έως εκατό μέτρων.

Επιπλέον, πέραν των ελικοπτέρου S-70 του Πολεμικού Ναυτικού και Super Puma που επιχειρούν και τις βραδινές ώρες, από τις πρώτες πρωινές ώρες προστέθηκε στις έρευνες και ένα ελικόπτερο Agusta Bell.

Τριήμερο πένθος στις Ένοπλες Δυνάμεις

Με εντολή του υπουργού Εθνικής Άμυνάς Νικολάου Παναγιωτόπουλου κηρύσσεται τριήμερο στρατιωτικό πένθος στις Ένοπλες Δυνάμεις από σήμερα έως τις 2 Φεβρουαρίου, μετά το τραγικό γεγονός που συνέβη το πρωί, που είχε ως συνέπεια να χάσει τη ζωή του ο Υποσμηναγός (Ι) Μάριος -Μιχαήλ Τουρούτσικας συγκυβερνήτης του διθέσιου αεροσκάφος F-4 Phantom II της 338 Μοίρας της 117 Πτέρυγας Μάχης που κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή 25 ναυτικά μίλια νότια του αεροδρομίου Ανδραβίδας, ενώ εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση.

Καταρρακωμένος εμφανίστηκε στην ΕΡΤ ο πατέρας του άτυχου υποσμηναγού. «Ήρθε χθες το Σάββατο και Κυριακή μεσημέρι έφυγε. Μας χαιρέτισε κανονικά… "Γιατί φεύγεις νωρίς", του λέω. "Φεύγω, γιατί το πρωί πετάω". Πέταξε και τέλος», είπε ο κ.Τουρούτσικας. 

«Του άρεσε πολύ η δουλειά αυτή… Όταν δεν πέταγε είχε νεύρα», πρόσθεσε ο ίδιος που αποκάλυψε πως τον προέτρεπε να ακολουθήσει το επάγγελμα του φαρμακοποιού, όμως μάταια. «Του έλεγα εγώ "κάνε το δικό μου επάγγελμα, του φαρμακοποιού, θα βρεις έτοιμη δουλειά να δουλέψεις, δεν θα ταλαιπωρηθείς στη ζωή σου". "Όχι πατέρα, μου λέει, θα δηλώσω την Ικάρων πρώτη". Τη δήλωσε πρώτη και πέθανε 29 χρονών… Και καταστραφήκαμε όλοι».

Ο κ. Τουρούτσικας εξέφρασε την ελπίδα να βρεθεί ζωντανός ο πιλότος, «για να μην τραβήξουν οι γονείς του αυτά που τραβάω εγώ» ανέφερε, και συμπλήρωσε: «Σαν οικογένεια, την ευχαριστούμε την αεροπορία, δεν θεωρώ ότι έχει ευθύνη. Ήταν μια άτυχη στιγμή για το παιδί μου».

Ελλάδα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Ο ποταμός Κηφισός δε θα άντεχε πλημμύρες σαν αυτές του Ιανού, του Ντάνιελ και της Βαλένθια»

Ελλάδα / «Ο ποταμός Κηφισός δεν θα άντεχε πλημμύρες σαν αυτές του Ιανού, του Ντάνιελ και της Βαλένθια» τονίζει καθηγητής ΕΜΠ

«Το πρώτο μέλημά μας είναι να μην έχουμε θύματα και αυτό μπορεί να γίνει με την έγκαιρη και τεκμηριωμένη προειδοποίηση προς τους κατοίκους της περιοχής», τόνισε ο Ομότιμος καθηγητής ΕΜΠ, Αναστάσιος Στάμου
LIFO NEWSROOM