Στα τέλη του 2024 υπολογίζεται η επαναλειτουργία της Παναγίας των Παρισίων, σύμφωνα με Γάλλους αξιωματούχους.
Το εμβληματικό κωδωνοστάσιο του καθεδρικού ναού, το οποίο κατέρρευσε από την πυρκαγιά, θα αρχίσει σταδιακά να επανεμφανίζεται πάνω από το μνημείο φέτος, δήλωσε ο στρατηγός του στρατού που είναι υπεύθυνος για το κολοσσιαίο έργο, Jean-Louis Georgelin.
«Η επιστροφή του κωδωνοστασίου στον ουρανό του Παρισιού θα είναι κατά τη γνώμη μου το σύμβολο ότι κερδίζουμε τη μάχη της Παναγίας των Παρισίων», είπε στο Associated Press.
Οι αρμόδιες αρχές της Γαλλίας αποφάσισαν να ξαναχτίσουν το γοτθικής αρχιτεκτονικής αριστούργημα του 12ου αιώνα, όπως ήταν πριν. Αυτό περιλαμβάνει την αναδημιουργία του κώνου ύψους 93 μέτρων που προστέθηκε τον 19ο αιώνα από τον αρχιτέκτονα Eugene Viollet-le-Duc.
Στο μεταξύ, μια έκθεση με τίτλο «Notre-Dame de Paris: στην καρδιά του εργοταξίου» θα είναι διαθέσιμη για το κοινό από την επόμενη Τρίτη, σε μια υπόγεια εγκατάσταση μπροστά από τον καθεδρικό ναό. Οι ενδιαφερόμενοι θα έχουν την δυνατότητα να ενημερωθούν για την πορεία των εργασιών ανοικοδόμησης, ενώ παράλληλα θα δουν στον χώρο υπολείμματα από την καταστροφική πυρκαγιά του 2019 αλλά και έργα τέχνης που υπήρχαν στον καθεδρικό ναό.
Ο στρατηγός Jean-Louis Georgelin είπε ότι ο καθεδρικός ναός θα ανοίξει ξανά τον Δεκέμβριο του 2024. Πρόκειται για ένα χρονικό όριο που είχε θέσει ο ίδιος ο Γάλλος πρόεδρος αμέσως μετά την πυρκαγιά.
Από την πλευρά της η υπουργός Πολιτισμού Rima Abdul-Malak διευκρίνισε ότι οι εργασίες δεν θα έχουν ολοκληρωθεί πλήρως έως τα τέλη του 2024 αλλά θα γίνουν και κάποιες εντός του 2025.
Καθημερινά περίπου 1.000 άνθρωποι από ολόκληρη τη Γαλλία εργάζονται για την ανοικοδόμηση της Παναγίας των Παρισίων, είπε ο στρατηγός Georgelin.
«Η μεγαλύτερη πρόκληση για εμάς είναι να πετύχουμε τον χρονικό στόχο που έχει τεθεί», τόνισε. «Έχουμε πολλά διαφορετικά έργα να πετύχουμε: τη ζωγραφική, τις πέτρες, το θησαυροφυλάκιο, το όργανο, το βιτρό και τόσα άλλα».
Ο Philippe Jost, διευθύνων σύμβουλος της κυβερνητικής υπηρεσίας που επιβλέπει την ανοικοδόμηση, σημείωσε ότι το αποτέλεσμα «θα είναι πιστό στην αρχική αρχιτεκτονική» τόσο επειδή «επιμένουμε στα εξαφανισμένα σχήματα του καθεδρικού ναού» όσο και επειδή «επιμένουμε επίσης στα υλικά και τις μεθόδους κατασκευής» των μεσαιωνικών χρόνων.