21η Απριλίου: Εντατικοί έλεγχοι για την ευρωπαϊκή ημέρα καταπολέμησης της υπερβολικής ταχύτητας

21η Απριλίου Facebook Twitter
Φωτ.: Eurokinissi
0

Εκτενείς ελέγχους και μέτρα κατά της υπερβολικής ταχύτητας θα πρέπει να περιμένουν οι οδηγοί σε περίπου ένα μήνα από σήμερα.

Η δράση που θα κορυφωθεί την 21η Απριλίου θα πραγματοποιηθεί με αφορμή την πανευρωπαϊκή πρωτοβουλία των ελεγκτικών αρχών στην ΕΕ, η οποία έχει καθιερωθεί να αποκαλείται Ευρωπαϊκή Ημέρα Καταπολέμησης του Φαινομένου της Υπερβολικής Ταχύτητας.

Αναλυτικότερα, τα τελευταία χρόνια την εβδομάδα που περιλαμβάνει την ιδιαίτερη ημερομηνία της 21ης Απριλίου, πολλές ευρωπαϊκές χώρες, συμμετέχουν στην εκστρατεία «Speed». Η εβδομαδιαία εκστρατεία υλοποιείται από την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Οδικής Αστυνόμευσης «Roadpol» και πραγματοποιείται σε πολλές χώρες ταυτόχρονα. Ειδικά οι παραβάσεις της ταχύτητας θα παρακολουθούνται εντονότερα, δεδομένου ότι εξακολουθούν να ευθύνονται για την πλειονότητα των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων στην Ευρώπη.

Ημέρα Καταπολέμησης της Υπερβολικής Ταχύτητας: Τι πρέπει να περιμένουν οι οδηγοί 

Στο πλαίσιο της εκστρατείας, η Τροχαία θα πραγματοποιήσει εκτεταμένους ελέγχους για τα όρια ταχύτητας την Τετάρτη 21 Απριλίου. Κατά τη διάρκεια ολόκληρου του 24ωρου με βάση την ευρωπαϊκή κοινή δράση οι τροχονόμοι αναμένεται να εγκαταστήσουν σημεία ελέγχου σε όλη τη χώρα, εστιάζοντας κυρίως στις ώρες αιχμής της κυκλοφορίας (6.00-8.30 π.μ. και 4.00-6.30 μ.μ.).

Ο «μαραθώνιος ταχύτητας», όπως αποκαλείται, υποτίθεται ότι αποσκοπεί στην ευαισθητοποίηση σχετικά με τους κινδύνους που προκαλεί η υπερβολική ταχύτητα στην οδήγηση. Ως εκ τούτου, η αστυνομία θα παρέχει τακτικές ενημερώσεις σχετικά με την εκστρατεία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

21η Απριλίου Facebook Twitter
Φωτ.: Unsplash

Οδήγηση με υπερβολική ταχύτητα: Σοβαρή απειλή 

Όπως αναφέρει σχετική έρευνα από το Ευρωπαϊκό Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας, η οδήγηση με υπερβολική ή ακατάλληλη ταχύτητα αποτελεί σημαντική απειλή για την ασφάλεια στο δρόμο. Εκτιμάται ότι το 10-15% όλων των ατυχημάτων και το 30% όλων των θανατηφόρων ατυχημάτων είναι το άμεσο αποτέλεσμα της υπερβολικής ή ακατάλληλης ταχύτητας. Όσο πιο γρήγορα οδηγεί κάποιος, τόσο μεγαλύτερος είναι ο κίνδυνος ατυχήματος, αλλά και τόσο μεγαλύτερη είναι και η σοβαρότητα του ατυχήματος και η πιθανότητα το ατύχημα να είναι θανατηφόρο.

Ένας άλλος σημαντικός παράγοντας που επηρεάζει τον κίνδυνο σύγκρουσης είναι οι διαφορές ταχύτητας στα οχήματα. Όσο λιγότερο διαφέρουν οι ταχύτητες των οχημάτων μεταξύ τους, τόσο μικρότερος είναι ο κίνδυνος σύγκρουσης.

Οι κύριοι παράγοντες που οδηγούν σε ατυχήματα, τα οποία σχετίζονται με την ταχύτητα είναι: ο σχεδιασμός της οδού, τα συστήματα ασφαλείας των οχημάτων, οι διαφορές στη μάζα μεταξύ των συγκρουόμενων οχημάτων, και η ευπάθεια των χρηστών της οδού.

Όσον αφορά την τελευταία περίπτωση η πιθανότητα ένας ευάλωτος χρήστης (πεζός, ποδηλάτης, μοτοσικλετιστής) να πεθάνει σε σύγκρουση με επιβατικό αυτοκίνητο ή φορτηγό είναι 4 φορές υψηλότερη από ό,τι για τους επιβάτες ενός οχήματος. Αυτό είναι ένα από τα κύρια επιχειρήματα υπέρ της θέσπισης ζωνών χαμηλής ταχύτητας σε πυκνοκατοικημένες περιοχές.

Τα όρια ταχύτητας ξεπερνιούνται συχνά από πολλούς οδηγούς αυτοκινήτων. Το 67% των Ευρωπαίων παραδέχεται ότι έχουν τρέξει με υπερβολική ταχύτητα σε επαρχιακούς δρόμους.

Οι λόγοι που οι άνθρωποι οδηγούν πολύ γρήγορα

Υπάρχουν πέντε κύριοι λόγοι για τους οποίους οι άνθρωποι οδηγούν πολύ γρήγορα:

(1) προσαρμογή στην ταχύτητα της γύρω κυκλοφορίας-

(2) βιασύνη,

(3) απολαμβάνουν να οδηγούν γρήγορα

(4) από πλήξη και

(5) δεν έχουν επίγνωση ότι οδηγούν πολύ γρήγορα.

21η Απριλίου Facebook Twitter
Φωτ.: Unsplash

Παράλληλα, όπως αναφέρει το Ευρωπαϊκό Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας τα μέτρα κατά της υπερβολικής ταχύτητας που είναι δυνατά και αναγκαία σε διάφορους τομείς είναι:

- καθορισμός των κατάλληλων ορίων ταχύτητας

- κατάλληλος σχεδιασμός της οδικής υποδομής

- επιβολή των ορίων ταχύτητας

- εκπαίδευση και ευαισθητοποίηση

- τεχνολογία οχημάτων

Περίπου το 30% των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων οφείλεται σε υπερβολική ή ακατάλληλη ταχύτητα αναφέρει το Ευρωπαϊκό Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας, ενώ προσθέτει πως η μείωση της μέσης ταχύτητας κατά 1 χλμ/ώρα σε όλους τους δρόμους της ΕΕ θα εξοικονομούσε περισσότερες από 2000 ζωές ετησίως.

Ελλάδα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κυκλάδες: Το πολεοδομικό για εκτός σχεδίου δόμηση που δίχασε Μύκονο και Σαντορίνη

Ελλάδα / Ακίνητα εκτός σχεδίου: Ο γγ Χωροταξίας εξηγεί αν η δόμηση σε οικόπεδα 8 στρεμμάτων επεκτείνεται και αλλού μετά τη Μύκονο και Σαντορίνη

Στους δύο δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς των Κυκλάδων η δόμηση δεν επιτρέπεται, εκτός κι αν πρόκειται για εκτός σχεδίου οικόπεδα με εμβαδόν τουλάχιστον 8 στρέμματα
LIFO NEWSROOM