Η Ακαδημία Κινηματογράφου ανακοίνωσε «την πιο σημαντική αναθεώρηση» των κανόνων, σχετικά με την καμπάνια των ταινιών για τα επόμενα Όσκαρ, και αυτό περιλαμβάνει και τις αναρτήσεις στα social media.
Αιτία ο σάλος που προκλήθηκε νωρίτερα φέτος με την αμφιλεγόμενη υποψηφιότητα της Άντρεα Ράιζμπορο στην κατηγορία των βραβείων Όσκαρ για τον Α' γυναικείο ρόλο.
Οι αλλαγές και οι διευκρινήσεις της Ακαδημίας Κινηματογράφου για τα Όσκαρ ακολουθούν μετά από αρκετές αναφορές για πιθανή παραβίαση των κανόνων σχετικά με την εκστρατεία για υποψηφιότητες στα βραβεία Όσκαρ του 2023.
Οι αλλαγές της Ακαδημίας Κινηματογράφου
Στο εξής, σύμφωνα με την Ακαδημία Κινηματογράφου, όσοι ψηφίζουν για τα Όσκαρ δεν θα μπορούν να μιλούν στον Τύπο ανώνυμα για τις επιλογές τους.
Η Ακαδημία αναφέρει χαρακτηριστικά πως «Δεν μπορείτε να συζητάτε τις προτιμήσεις της ψήφου σας και τις προτιμήσεις ψήφου άλλων μελών σε δημόσια φόρουμ. Αυτό περιλαμβάνει τη σύγκριση ή την κατάταξη κινηματογραφικών ταινιών, εκδηλώσεων κ.λπ σε σχέση με την ψηφοφορία. Αυτό περιλαμβάνει επίσης ανώνυμη συνομιλία με τον Τύπο».
Οι νέοι κανόνες επιτρέπουν απεριόριστο αριθμό ερωτήσεων, απαντήσεων και συζητήσεων σε πάνελ καθ' όλη τη διάρκεια της ψηφοφορίας, εφόσον δεν υπάρχει «οικοδεσπότης» που συνδέεται με την εκδήλωση και τις υποψηφιότητες.
Επίσης τα στούντιο μπορούν πλέον να πραγματοποιήσουν μόνο τέσσερις προβολές με καλεσμένους, κατά την περίοδο πριν από την υποβολή υποψηφιοτήτων, ενώ απαγορεύεται να κάνουν ιδιωτικές εκδηλώσεις, συγκεντρώσεις, προβολές ή να συντονίζουν μια εκδήλωση, εκτός εάν έχει άμεση ανάμειξη με μια ταινία.
«Η Ακαδημία έχει αναθεωρήσει αυτούς τους κανονισμούς προώθησης για τα 96α Όσκαρ προκειμένου να υπάρξει σαφήνεια, δικαιοσύνη και διαφάνεια στον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες κινηματογραφικών ταινιών και άτομα που συνδέονται άμεσα με επιλέξιμες για βραβεία κινηματογραφικές ταινίες μπορούν να τις προωθήσουν», ανακοίνωσε η Ακαδημία.
Οι υποψηφιότητες που προβλημάτισαν
Αυτά περιλάμβαναν την υποψηφιότητα της Άντρεα Ράιζμπορο για την ερμηνεία της στην ταινία «To Leslie» μετά από μία καμπάνια που πολλοί έσπευσαν να χαρακτηρίσουν επιθετική, όταν πρωτοκλασάτοι ηθοποιοί όπως ο Κέιτ Γουίνσλετ, Έμι Άνταμς και Γκουίνεθ Πάλτροου μεταξύ άλλων στήριξαν ανοιχτά την indie ταινία χαμηλού budget.
Η Βρετανίδα ηθοποιός θεωρήθηκε ότι δεν θα έπρεπε να είναι μεταξύ των διεκδικητριών του βραβείου Όσκαρ Α΄ Γυναίκειου Ρόλου και πολλοί έσπευσαν τότε να πουν ότι η συμπερίληψή της έγινε σε βάρος των μαύρων ηθοποιών.
Άλλο ανάλογο περιστατικό που ώθησε την Ακαδημία στην αναθεώρηση των κανόνων ήταν και η περίπτωση του Top Gun. Ο παραγωγός του Maverick, Tom Gun, Jerry Bruckheimer, οργάνωσε ένα πάρτι στο σπίτι του στο Μπέβερλι Χιλς στα τέλη Φεβρουαρίου, όπου ήταν παρόντες αρκετοί από την επιτροπή που ψηφίζει για τα Όσκαρ.
Το καταστατικό της Ακαδημίας Κινηματογράφου ωστόσο αναφέρει ρητά ότι μετά την κυκλοφορία της λίστας με τις υποψηφιότητες για τα Όσκαρ, οι συμμετέχοντες σε υποψήφιες ταινίες που την προωθούν, δεν μπορούν να «προσκαλούν μέλη ώστε να παρευρεθούν σε πάρτι, δείπνα, γεύματα ή άλλες εκδηλώσεις» που αφορούν στις υποψηφιότητες.
Άλλο παράδειγμα ήταν και η περίπτωση της Michelle Yeoh, η οποία κατά την τελευταία ημέρα της ψηφοφορίας για τα Όσκαρ, ανάρτησε κείνεμο της Vogue, που επαινούσε την ερμηνεία της και από την άλλη έκρινε γιατί η Κέιτ Μπλάνσετ δεν θα έπρεπε να κερδίσει την συγκεκριμένη κατηγορία. Η Yeoh αργότερα κατέβασε την ανάρτηση.
Η Άντρεα Ράιζμπορο κράτησε την υποψηφιότητά της, αλλά, λίγο πριν από τη φετινή τελετή των Όσκαρ, η πρόεδρος της Ακαδημίας, Janet Yang, είπε ότι η διαμάχη ήταν ένα «σημάδι αφύπνισης», που δείχνει πως η Ακαδημία Κινηματογράφου θα έπρεπε να επανεξετάσει τους κανονισμούς σχετικά με το θέμα.
Με πληροφορείς του Guardian