Το θέμα των κανόνων με βάση τους οποίους επιτρέπεται στα πατίνια να κυκλοφορούν στην πόλη επανήλθε στην επικαιρότητα με αφορμή το σοβαρό τροχαίο ατύχημα στην Καλαμάτα.
Στο θέμα των τροχαίων ατυχημάτων αναφέρθηκε μιλώντας στην ΕΡΤ ο Δημήτρης Παπαγεωργίου, υποδιευθυντής Συντονισμού Τροχαίας Αττικής και επισήμανε μεταξύ άλλων πώς πρέπει να κινούνται στους δρόμους και τα πεζοδρόμια οι χρήστες ηλεκτρικών πατινιών. «Δεν πρέπει να κινούνται σε αυτοκινητόδρομους που έχουν ελάχιστο όριο ταχύτητας τα 50 χλμ» σχολίασε μεταξύ άλλων αναφέροντας τι ορίζει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας.
Όπως επισήμανε, «είναι καθημερινό φαινόμενο πλέον τα ατυχήματα στην άσφαλτο τόσο με ηλεκτρικά πατίνια όσο και με μηχανές και αυτοκίνητα». Σύμφωνα με τον υπεύθυνο της Τροχαίας τα ηλεκτρικά πατίνια διακρίνονται σε δύο κατηγορίες:
-Τα μικρά σκούτερ, με ταχύτητα μέχρι 6 χλμ/ώρα, τα οποία πρέπει να κινούνται στα πεζοδρόμια και όχι στο οδόστρωμα και να οδηγούνται από άτομα πάνω από 12 ετών.
-Τα μεγαλύτερα πατίνια, με ταχύτητα από 6 μέχρι 25 χλμ., τα οποία θεωρούνται ποδήλατα, και κινούνται στο οδόστρωμα ακολουθώντας τους κανόνες του ΚΟΚ.
«Θα πρέπει να φοράνε κράνος, θα πρέπει να μη μιλάνε στο κινητό τηλέφωνο, θα πρέπει να είναι ένας πάνω στο σκούτερ όχι δύο άτομα στο σκούτερ (πατίνι) και να τηρούν τη διάταξη του Κώδικα Οδικής κυκλοφορίας» δήλωσε.
Σημείωσε ακόμη πως η Τροχαία κόβει κλήσεις ακόμα και σε ανήλικους που χρησιμοποιούν τα ηλεκτρικά πατίνια. «Το πλαίσιο υπάρχει και στην Ελλάδα και είναι καθορισμένο. Δεν μπορεί να έχεις ένα μικρό σκούτερ και να βγαίνεις στο οδόστρωμα, αλλά ούτε και να έχεις ένα κανονικό πατίνι και να κινείσαι σαν να είναι μηχανάκι. Θα πρέπει να κινείσαι σαν ποδήλατο» είπε προσθέτοντας ότι τα ηλεκτρικά πατίνια δεν πρέπει να κινούνται σε αυτοκινητόδρομους που έχουν ελάχιστο όριο ταχύτητας τα 50 χλμ».
«Είναι ένα μέσο το οποίο είναι οικονομικό, είναι ευέλικτο, αλλά αυτό πρέπει να ληφθεί υπόψη από όλους τους χρήστες του οδικού περιβάλλοντος. Πρέπει όλοι μας να αντιληφθούμε σαν οδηγοί ότι υπάρχουν και τα πατίνια στο οδικό περιβάλλον αλλά και από την άλλη, οι οδηγοί των σκούτερ θα πρέπει να αντιληφθούν που κινούνται» επεσήμανε ακόμα.
Η μικροκινητικότητα στην πόλη
Αξίζει να αναφερθεί πως το θέμα με τα πατίνια δεν είναι μόνο ελληνικό φαινόμενο. Πρόσφατα το Παρίσι έκανε δημοψήφισμα για τα ηλεκτρικά πατίνια και αποφάσισε απαγόρευση.
Μιλώντας πρόσφατα στην Lifo o Νίκος Λυσιγάκης, Senior Public Affair Manager της Free Now, η προσπάθεια ενσωμάτωσης ενός στόλου ηλεκτρικών ποδηλάτων στην Ελλάδα συνδεόταν με την ευρύτερη στρατηγική της Free Now στην Ευρώπη, που αφορά ένα φιλόδοξο άλμα στη μικροκινητικότητα μέσω της προσφοράς ταξί και Ι.Χ. στα πρότυπα του μοντέλου της Uber αλλά και ηλεκτρικών πατινιών, ποδηλάτων, ακόμα και συνδέσεων με μέσα μαζική μεταφοράς, όπως τρένα και τραμ.
«Ακολουθώντας αυτήν τη λογική, ξεκινήσαμε συζητήσεις με εταίρους σε όλη την Ευρώπη ώστε να φέρουμε πατίνια και ποδήλατα και στην Ελλάδα», εξηγεί το στέλεχος της εταιρείας στη LiFO. «Μάλιστα υπήρξε ενδιαφέρον από τέσσερις εταιρείες που ήθελαν να φέρουν τα οχήματα τους στη χώρα μας, μια αγορά που φαινομενικά είναι ιδιαίτερα ελκυστική λόγω του θερμού κλίματος, ωστόσο στην πράξη παραδόξως βρίσκεται πολύ πίσω στον τομέα της μικροκινητικότητας», συμπληρώνει.