Σύμβαση 717: Η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία καλεί σε εξηγήσεις 16 μη πολιτικά πρόσωπα

Σύμβαση 717: Η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία καλεί σε εξηγήσεις 16 μη πολιτικά πρόσωπα Facebook Twitter
Πολύνεκρη μετωπική σύγκρουση τρένων στα Τέμπη / Φωτογραφία © Eurokinissi
0

Η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία καλεί ως ύποπτα για εξηγήσεις 16 μη πολιτικά πρόσωπα της ΕΡΓΟΣΕ και της κοινοπραξίας που είχε αναλάβει την εκτέλεση της Σύμβασης 717, που προήλθε κατά 85% από ευρωπαϊκούς πόρους, για τη σηματοδότηση και την τηλεδιοίκηση στον ελληνικό σιδηρόδρομο.

Οι 16 ύποπτοι θα δώσουν κατά περίπτωση εξηγήσεις για τη διάπραξη των αδικημάτων της άμεσης συνέργειας από κοινού σε απιστία σε βάρος των οικονομικών συμφερόντων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ελληνικού Δημοσίου, εκ της οποίας η ζημία που προκλήθηκε υπερβαίνει συνολικά το ποσό των 120.000 ευρώ και για ηθική αυτουργία από κοινού στην απιστία. Οι 16 ύποπτοι ζήτησαν και έλαβαν προθεσμία προκειμένου να προετοιμάσουν τις εξηγήσεις τους, μετά τη λήψη των οποίων η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία θα αποφασίσει αν θα προχωρήσει στην άσκηση διώξεων και σε βάρος ποιων προσώπων.

Η υπόθεση αφορά στην έγκριση και την υπογραφή αποζημίωσης στην Κοινοπραξία παρά το γεγονός ότι δεν είχε ολοκληρωθεί το έργο που είχε αναλάβει. Για το ίδιο θέμα είχε σταλεί δικογραφία στη Βουλή τον Ιούνιο του 2023 για ενδεχόμενες ευθύνες των δύο πρώην υπουργοί Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη και Κώστα Αχ. Kαραμανλή, χωρίς να προχωρήσει η υπόθεση. 

Η κοινοπραξία που είχε αναλάβει τη Σύμβαση 717 ήταν η ΤΟΜΗ ΑΒΕΤΕ (θυγατρική της Άκτωρ, νυν Ελλάκτωρ) και η Alstom Transport SA. Η σύμβαση υπογράφηκε το Σεπτέμβριο του 2014 με προϋπολογισμό 41,3 εκατομμύρια ευρώ και ορίζοντα υλοποίησης το 2016. Το έργο περιλάμβανε την εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Συστήματος Ελέγχου Τρένων (ETCS), το οποίο θεωρείται κρίσιμο για την αποφυγή ατυχημάτων. Παρότι ο συμβατικός χρόνος ολοκλήρωσης ήταν δύο χρόνια, μέχρι το 2017 είχε υλοποιηθεί μόλις το 32% του έργου

Από το 2018 έως το 2020, εγκρίθηκαν αποζημιώσεις ύψους 2,7 εκατομμυρίων ευρώ προς την κοινοπραξία, παρά το γεγονός ότι το έργο δεν είχε ολοκληρωθεί. Η απόφαση θεωρήθηκε αμφιλεγόμενη και αποτέλεσε αντικείμενο έρευνας για πιθανή απιστία σε βάρος των οικονομικών συμφερόντων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ελληνικού Δημοσίου.

Το 2021 εγκρίθηκε αποζημίωση ύψους 2,7 εκατομμυρίων ευρώ προς την κοινοπραξία για καθυστερήσεις που αποδόθηκαν στην ΕΡΓΟΣΕ, παρά τις παρατυπίες στην εκτέλεση του έργου.

Υπενθυμίζεται ότι η έρευνα της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας, ξεκίνησε λίγους μήνες πριν την πολύνεκρη μετωπική σύγκρουση τρένων της 28ης Φεβρουαρίου 2023 στα Τέμπη. Αν η Σύμβαση 7171 είχε εκτελεστεί, τότε θα υπήρχε σύστημα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης για το σιδηροδρομικό τμήμα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας, συμπεριλαμβανομένου του τμήματος κοντά στα Τέμπη, όπου σημειώθηκε η σιδηροδρομική τραγωδία.

Ο εφέτης ανακριτής, Σωτήρης Μπακαΐμης, που διεξάγει την κύρια ανάκριση για την υπόθεση των Τεμπών έχει ζητήσει τον συσχετισμό της δικογραφίας της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας με την έρευνα που διενεργεί ο ίδιος, εκτιμώντας ότι εάν η Σύμβαση 717 «είχε εγκαίρως και στα αρχικά συμβατικά πλαίσια ολοκληρωθεί και είχαν παραδοθεί και λειτουργούσαν τα σχετικά συστήματα ασφαλείας-ελέγχου της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας, θα αποφευγόταν μετά βεβαιότητας η επέλευση του δυστυχήματος, λόγω της επέμβασης-επενέργειας στη σιδηροδρομική κυκλοφορία των συστημάτων αυτών κατά τη λειτουργίας τους».

Ελλάδα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πάσχα χωρίς επικίνδυνα (και θορυβώδη) πυροτεχνήματα στην Ελλάδα γίνεται;

Ελλάδα / Πάσχα χωρίς επικίνδυνα πυροτεχνήματα στην Ελλάδα γίνεται;

Μπορούμε να χαρούμε ένα εντυπωσιακό οπτικό αποτέλεσμα, να τηρήσουμε τα έθιμα χωρίς να κινδυνεύουν άνθρωποι και ζώα; Οι απαντήσεις στην LiFO από τον πρόεδρο του Συλλόγου Ελλήνων Εμπόρων, Εισαγωγέων και Τεχνιτών Καύσης Πυροτεχνημάτων
ΜΙΛΤΟΣ ΤΣΕΚΟΥΡΑΣ
Δημήτρης Παπανικολάου: «Όταν απλώνεις ένα φως, αυτό το φως πάει παντού»

Ελλάδα / Το μέλλον της συμπερίληψης στη συζήτηση του Τhe Upfront Initiative στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών

Ο διακεκριμένος παλαίμαχος διεθνής καλαθοσφαιριστής Δημήτρης Παπανικολάου μίλησε για την οικογενειακή του εμπειρία σε σχέση με τον αυτισμό, στα πλαίσια του 10ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών
LIFO NEWSROOM