« Μέρος της δουλειάς μου είναι ο τουρισμός», δηλώνει ο Μπλούμπεργκ, ο δήμαρχος της Νέας Υόρκης, στο περιοδικό New York Magazine. Και πράγματι ο αμερικανός δήμαρχος φαίνεται να κάνει καλά την δουλειά του δελεάζοντας με επιτυχία όλο και περισσότερους επισκέπτες εν μέσω οικονομικής κρίσης να επισκεφθούν την πόλη του που πλασάρεται, στα ταξιδιωτικά πρακτορεία και στα media όλου του κόσμου, ως «προορισμός - πολυτέλεια που όλοι μπορούν να γευθούν».
Ο Μπλούμπεργκ δείχνει να έχει πραγματοποιήσει το στόχο του μιας και για πρώτη φορά στην ιστορία της η Νέα Υόρκη θα δεχθεί 50 εκατομμύρια τουρίστες μέχρι το τέλος του έτους. Σημειώνεται πως όταν ανέλαβε για πρώτη φορά τα καθήκοντά του, το 2002, ο αριθμός αυτός άγγιζε μόλις τα 35.200.000. Ο τουρισμός αποτελεί σήμερα την 5η μεγαλύτερη βιομηχανία της πόλης που προηγείται των μέσων μαζικής επικοινωνίας, της μόδας και πολλών από αυτά που για την ακρίβεια συντελούν στην ανάπτυξη του τουρισμού. Ο τουρισμός είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη οικονομία της πόλης και αυτός ήταν και ο κύριος λόγος που η ύφεση στην πόλη ήταν σχετικά ήπια στην μετά- Lehman εποχή. Το 2010 η φιλοξενία ήταν μία από τους λίγους κλάδους που αύξησε τις θέσεις εργασίας ενώ την ίδια χρονιά, εν μέσω οικονομικής κατήφειας, η Νέα Υόρκη απορρόφησε το 33% όλων των υπεραντλαντικών προορισμών προς τις ΗΠΑ και ταυτόχρονα ξεπέρασε το Ορλάντο, τον νούμερο ένα εγχώριο προορισμό, για πρώτη φορά μετά από είκοσι ολόκληρα χρόνια. Η τουριστική βιομηχανία υποστηρίζει σήμερα 320.000 θέσεις εργασίας, δηλαδή 6.500 περισσότερες από πέρυσι. Το 2006 οι κλίνες που καταγράφονταν ήταν 72.625, ενώ το 2011 καταγράφονται 90,000, αύξηση που αγγίζει το 24%.
Το ερώτημα, βέβαια, που τίθεται στο δημοσίευμα του αμερικάνικου περιοδικού είναι αν η κατάσταση της διεθνούς οικονομίας μπορεί να στηρίξει την ανάπτυξη που έχει πάρει ο τουρισμός στη πόλη της Νέας Υόρκης. Χαρακτηριστικά διαβάζουμε « Με την αμερικανική οικονομία να εξακολουθεί να είναι υποτονική, την Ευρώπη να φλερτάρει με τη μια οικονομική κρίση μετά την άλλη, ακόμα και την κινεζική αυτοκρατορία να επιβραδύνεται, τα στοιχεία του τουρισμού μας δείχνουν ότι ζούμε ένα θαύμα. Ή, αν κάποιος είναι απαισιόδοξος, δείχνει ότι ζούμε μέσα σε μια φούσκα που κάποια στιγμή θα σκάσει.»