Σιένα: Ρωγμές στον διάσημο καθεδρικό ναό της πόλης - Ανησυχία και έκτακτη παρέμβαση συντήρησης

Σιένα: Ανησυχία από ρωγμές που εντοπίστηκαν στον καθεδρικό ναό της πόλης Facebook Twitter
Φωτ.: Unsplash
0

Σε έκτακτη παρέμβαση συντήρησης στον καθεδρικό ναό της Σιένα, στην Ιταλία, προχώρησαν οι αρμόδιοι φορείς όταν ανακαλύφθηκαν ρωγμές σε δύο από τις πλάκες στο κεντρικό κλίτος του κτιρίου. 

Συγκεκριμένα, κάποιες, μεγάλες και μικρές, ρωγμές εντοπίστηκαν τον Ιούνιο από εργαζομένους της εταιρείας Acrobatic Monuments Construction, ειδικούς που χρησιμοποιούν τεχνική αναρρίχησης με διπλό σχοινί ασφαλείας για να επιθεωρούν και να επισκευάζουν ιστορικά μνημεία στην Ιταλία

Οι συγκεκριμένες ρωγμές κρίθηκε πως απαιτούσαν την άμεση παρέμβαση των ειδικών που είναι επιφορτισμένοι με τη συντήρηση του καθεδρικού ναού, κάτι που έγινε μετά από λίγες ημέρες.

Οι σκαλωσιές ανεγέρθηκαν σε δύο ημέρες, με πολλά μέτρα προστασίας να λαμβάνονται για την προστασία του περίτεχνου μαρμάρινου δαπέδου, το οποίο συνήθως καλύπτεται, αλλά έτυχε να βρισκόμαστε σε μία από τις δύο σύντομες περιόδους το χρόνο, όπου και εκτίθεται σε όλο του το μεγαλείο στους επισκέπτες του ναού. 

Σιένα: Ανησυχία από ρωγμές που εντοπίστηκαν στον καθεδρικό ναό της πόλης Facebook Twitter
Φωτ.: Facebook / Complesso Duomo di Siena

Μάλιστα, ο χαρακτήρας του «κατεπείγοντος» για την αποκατάσταση του ναού υπογραμμίστηκε όταν ένας σεισμός μεγέθους 3,8 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ σημειώθηκε την πρώτη ημέρα των εργασιών, όταν και οι συντηρητές βρίσκονταν στη σκαλωσιά σε ύψος 18 μέτρων από το δάπεδο.

Όλοι οι εργαζόμενοι, θορυβημένοι από τον «εγκέλαδο», κατέβηκαν από τη σκαλωσιά, με τις εργασίες να επανεκκινούν την επόμενη ημέρα χωρίς άλλα απρόοπτα. Η ομάδα των συντηρητών ολοκλήρωσε το έργο της μετά από ένα μήνα, με τις σκαλωσιές στη συνέχεια να αποσυναρμολογούνται και το δάπεδο να εκτίθεται ξανά στο κοινό.

Όσον αφορά το σημείο που εντοπίστηκαν οι ρωγμές, πρόκειται για το κεντρικό κλίτος του ναού, στο οποίο υπάρχει μία σειρά από 171 προτομές παπών που ολοκληρώθηκαν από διάφορους καλλιτέχνες από το 1497 μέχρι το 1502. Οι παπικές προτομές ξεκινούν με τον απόστολο Πέτρο, ο οποίος βρίσκεται στα δεξιά μιας προτομής του Ιησού Χριστού. Η σειρά με τις προτομές συνεχίζεται δεξιόστροφα με κάθε ποντίφικα που έχει κάτσει στον παπικό θρόνο μέχρι και τον Λούκιο Γ', Πάπα από το 1181 έως το 1185.

Σιένα: Ανησυχία από ρωγμές που εντοπίστηκαν στον καθεδρικό ναό της πόλης Facebook Twitter
Φωτ.: Facebook / Complesso Duomo di Siena

Η προτομή που δεν θα έπρεπε να υπήρχε και ο θρύλος της πάπισσας Ιωάννας

Μία ενδιαφέρουσα πληροφορία για το συγκεκριμένο σημείο είναι πως ο τελευταίος Πάπας, η προτομή του οποίου έπρεπε να κοσμεί τον χώρο, έπρεπε να είναι ο προκάτοχος του Λούκιου Γ', δηλαδή ο Αλέξανδρος Γ' (1159-1181), ο οποίος καταγόταν από τη Σιένα και καθαγίασε τον καθεδρικό ναό το 1179. 

Ο Λούκιος προστέθηκε όταν απομακρύνθηκε η προτομή του Πάπα Ιωάννη Η' (872-882) μετά από το ξέσπασμα του σκανδάλου με την πάπισσα Ιωάννα. Ειδικότερα, ο μύθος θέλει πως μία γυναίκα χρησιμοποιώντας το όνομα Ιωάννης Αγγλικός έκατσε στον παπικό θρόνο (855 -857), με τους πιστούς να μην αντιλαμβάνονται πως δεν ήταν άνδρας. 

Πάντα σύμφωνα με τον θρύλο, η πάπισσα Ιωάννα έμεινε έγκυος από τον θαλαμηπόλο της και αποκαλύφθηκε το φύλο της όταν γέννησε πρόωρα μπροστά στους πιστούς μετά από ατύχημα με άλογο στους δρόμους της Ρώμης. Αυτό ήταν η απαρχή ενός πρωτοφανούς σκανδάλου για την Καθολική Εκκλησία, με το Βατικανό να την εκθρονίζει από τον παπικό θρόνο (σ.σ. άλλοι ισχυρίζονται πως πέθανε κατά τη γέννα) και να διατάζει την απαγόρευση κάθε αναφοράς στο όνομα της ως βλασφημία.

Σε συνέχεια των ενεργειών του Βατικανού για να διαγράψει κάθε ίχνος της πάπισσας Ιωάννας από την ιστορία, σύμφωνα με τον θρύλο πάντα, διατάχθηκε και η αφαίρεση της προτομής του Ιωάννη Η' γιατί θεωρήθηκε εσφαλμένα πως πρόκειται για το ίδιο πρόσωπο. 

Με στοιχεία από Complesso Duomo di Siena (Facebook), Apollo Magazine

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το «γυναικείο ιδεώδες»: Πώς ένα γυμνό του Ραφαήλ αποκαλύπτει τον ρόλο της γυναίκας στην Αναγέννηση

Πολιτισμός / Γιατί στην Αναγέννηση ζωγράφιζαν κυρίως το γυμνό ανδρικό σώμα και πώς ο Ραφαήλ άλλαξε τα πάντα

Μία νέα έκθεση, με έργα του Ραφαήλ και του Λεονάρντο Ντα Βίντσι μεταξύ άλλων, εξερευνά τις ιδέες της Αναγέννησης για το γυμνό σώμα, τη σεμνότητα, την ντροπή, αλλά και τα κοινωνικά πρότυπα για τα δύο φύλα
LIFO NEWSROOM
ΛΕΞ: Έβγαλε το νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Πολιτισμός / ΛΕΞ: Έβγαλε νέο άλμπουμ και αποθεώθηκε - «Παπαλουκάς, Διαμαντίδης και Σπανούλης μαζί» γράφουν

Τα χρόνια έχουν περάσει, οι καιροί έχουν αλλάξει και ο καλλιτέχνης της ραπ σκηνής με τα γεμάτα γήπεδα «σα να παίρνουμε πρωτάθλημα» φροντίζει να εξελίσσεται και να μην μένει στα παλιά
LIFO NEWSROOM
Μικρά Ασία: Αποκρυπτογραφήθηκε αρχαία φρυγική επιγραφή - Τα ελληνικά γράμματα και το «μήνυμά» της

Πολιτισμός / Μικρά Ασία: Αποκρυπτογραφήθηκε αρχαία φρυγική επιγραφή - Τα ελληνικά γράμματα και το «μήνυμά» της

Το μνημείο Ασλάν Καγιά (Βράχος του Λέοντος), ένα μνημείο 2.600 ετών που παρουσιάζει μορφές σφίγγας και μια εικόνα θηλυκής θεότητας που πλαισιώνεται από λιοντάρια
LIFO NEWSROOM
Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM