Το διεθνές αεροδρόμιο Schiphol μειώνει τις πτήσεις για να καταπολεμηθεί η ηχορύπανση

Το διεθνές αεροδρόμιο Schiphol μειώνει τις πτήσεις για να καταπολεμηθεί η ηχορύπανση Facebook Twitter
Φωτ.: Αρχείου / Unsplash
0

Με στόχο τη μείωση της ηχορύπανσης στην Ολλανδία θα μειωθεί ο αριθμός των πτήσεων στο διεθνές αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ, κάτι όμως που προκάλεσε αντιδράσεις από την πλευρά των αεροπορικών εταιρειών.

Το πέμπτο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Ευρώπης σκοπεύει να μειώσει κατά 9.100 τις πτήσεις μέσα στο καλοκαίρι του επόμενου έτους, ενώ απώτερος στόχος είναι να επιτευχθεί η μείωση περίπου 452.500 πτήσεων ετησίως.

Η συγκεκριμένη πολιτική εντάσσεται στο πλαίσιο για την καταπολέμηση της ηχορύπανσης στην τόσο πυκνοκατοικημένη χώρα. Στο ίδιο πλαίσιο όμως εντάσσεται και ένα επιπλέον σχέδιο, το οποίο θα προβλέπει την απαγόρευση απογειώσεων και προσγειώσεων αργά τη νύχτα, τη μείωση της πρόσβασης για ιδιωτικά αεροσκάφη και «φραγή» σε μοντέλα αεροπλάνων που προκαλούν περισσότερο απ’ τον συνήθη θόρυβο.

Από την πλευρά του αεροδρομίου ανακοινώθηκε ότι τα εν λόγω μέτρα έχουν ήδη αποδώσει καρπούς. Την ίδια ώρα όμως, αεροπορικές εταιρείες και αναλυτές προειδοποιούν ότι οι συγκεκριμένες περικοπές θα μπορούσαν να κλονίσουν την ολλανδική οικονομία και να έχουν μεγάλο αντίκτυπο στο διεθνές αεροδρόμιο Schiphol.

«Αυτό που συμβαίνει στην Ολλανδία, για εμάς είναι αδιανόητο», δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ο διευθύνων σύμβουλος της Air France-KLM, Μπεν Σμιθ. Συμπλήρωσε πως «δεν μπορούμε να καταλάβουμε γιατί η ολλανδική κυβέρνηση κάνει κάτι τέτοιο στο “στολίδι” του Schiphol και την KLM». Τόνισε επίσης, πως «η συρρίκνωση θα αποδειχθεί μεγάλο δώρο στους ανταγωνιστές μας όπως η Lufthansa και η British Airways». Ο ίδιος προειδοποίησε πως ο περιορισμός των πτήσεων θα μπορούσε επίσης να μετατοπίσει την κυκλοφορία σε άλλα αεροδρόμια, με την Κοπεγχάγη και τη Στοκχόλμη ενδεχομένως να επωφελούνται.

Αντιδράσεις μετά την απόφαση του διεθνούς αεροδρομίου

Η αμερικανική αεροπορική εταιρεία JetBlue άρχισε από τον Αύγουστο να εκτελεί πτήσεις έκτος του συγκεκριμένου ολλανδικού κόμβου, κάτι που συνεπάγεται ότι δεν έχει κάποια δέσμευση να εκτελέσει δρομολόγια εκεί το επόμενο καλοκαίρι. Πρόκειται για έναν από τους 24 αερομεταφορείς που δεν κατέχουν ιστορικά δικαιώματα, σύμφωνα με τον Ούγκο Τόμασεν, διευθύνοντα σύμβουλο της Airport Coordination Netherlands.

Η JetBlue πιέζει τις αρχές των ΗΠΑ να αντιδράσουν, καλώντας την Ουάσιγκτον να αποκλείσει την KLM από το αεροδρόμιο JFK της Νέας Υόρκης. «Πιστεύουμε ότι οι κυβερνήσεις των ΗΠΑ και της Ολλανδίας έχουν υποχρέωση βάσει της ιστορικής «Συμφωνίας Ανοιχτών Ουρανών» να διασφαλίσουν ότι η JetBlue θα έχει συνεχή πρόσβαση στο μοναδικό βιώσιμο αεροδρόμιο του Άμστερνταμ», ανέφερε η αεροπορική εταιρεία.

Θα ακολουθήσουν κι άλλα αεροδρόμια;

Το διεθνές αεροδρόμιο Schiphol μπορεί να είναι το πρώτο που προβαίνει σε μια τέτοια απόφαση, ωστόσο όλα δείχνουν ότι κι άλλες κυβερνήσεις ενδέχεται να ακολουθήσουν το παράδειγμά του. Πέρυσι, η βελγική ομοσπονδιακή κυβέρνηση κατέβαλε 25 εκατομμύρια ευρώ ως πρόστιμα για ηχορύπανση που προκαλείται από την εναέρια κυκλοφορία γύρω από το αεροδρόμιο Zaventem στις Βρυξέλλες.

Με πληροφορίες από Politico

Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ