Σε μια ιστορική διαμάχη που θα μπορούσε να έχει τον υπότιτλο, δύο ιστορικοί μελετητές του Μεσαίωνα, εμπλέκονται σε διαμάχη για το πόσα ανδρικά γεννητικά μόρια είναι κεντημένα στην Ταπισερί της Μπαγιέ.
Η Ταπισερί της Μπαγιέ είναι ένα τεράστιο μεσαιωνικό κέντημα που απεικονίζει την κατάκτηση της Αγγλίας από τους Νορμανδούς. Θεωρείται αξιοσημείωτο ως έργο αγγλοσαξονικής τέχνης και σημαντικό ως πηγή για την ιστορία του 11ου αιώνα. Περιλαμβάνει περίπου 70 σκηνές και χιλιάδες θέματα με πολλές πληροφορίες για την καθημερινότητα της εποχής. Από το 1983 εκτίθεται στο Κέντρο Γουλιέλμου του Κατακτητή στη γαλλική κοινότητα Μπαγιέ, ενώ από το 2007 έχει περιληφθεί στον κατάλογο Παγκόσμιας Μνήμης της UNESCO.
Ένα από τα θέματα που απασχολεί κάποιους μελετητές είναι και το ποιος είναι ο ακριβής αριθμός ανδρικών μορίων που διακρίνονται στην Ταπισερί της Μπαγιέ. Ο καθηγητής της Οξφόρδης George Garnett προσέλκυσε το παγκόσμιο ενδιαφέρον πριν από έξι χρόνια, όταν ανακοίνωσε ότι είχε εντοπίσει 93 πέη ραμμένα στην κεντημένη αφήγηση της νορμανδικής κατάκτησης της Αγγλίας.
Σύμφωνα με τον Garnett, 88 από τα ανδρικά μόρια είναι συνδεδεμένα με άλογα και τα υπόλοιπα με ανθρώπινες φιγούρες.
Ταπισερί της Μπαγιέ: Το 94ο πέος πιστεύει πως ανακάλυψε ιστορικός μελετητής
Τώρα, ο ιστορικός και μελετητής της Ταπισερί της Μπαγιέ, Δρ Christopher Monk - γνωστός ως ο «Μεσαιωνικός Μονκ» - πιστεύει ότι βρήκε ένα 94ο.
Σε μία από τις φιγούρες, απεικονίζεται ένας άντρας που τρέχει και φαίνεταικάτι να κρέμεται κάτω από τον χιτώνα του. Ο Garnett λέει ότι είναι η θήκη ενός σπαθιού ή μαχαιριού. Ο Monk επιμένει ότι είναι ανδρικό μόριο.

«Δεν έχω καμία αμφιβολία ότι το εξάρτημα είναι μια απεικόνιση ανδρικών γεννητικών οργάνων - το χαμένο πέος, ας πούμε. Η λεπτομέρεια είναι εκπληκτικά ανατομικά πλήρης», λέει ο Monk.
Ταπισερί της Μπαγιέ: Τι απεικονίζει το έργο και η σημασία του
Το Μουσείο Μπαγιέ στη Νορμανδία, που φιλοξενεί το κέντημα μήκους 70 μέτρων, λέει: «Η ιστορία που αφηγείται είναι ένα επικό ποίημα και ένα ηθικολογικό έργο».
Οι ιστορικοί, των οποίων η ακαδημαϊκή αψιμαχία λαμβάνει χώρα στο HistoryExtra Podcast, επιμένουν ότι - πέρα από τα χυδαία αστεία και τα σεξουαλικά υπονοούμενα - το έργο τους είναι κάθε άλλο παρά ανόητο. Ο Garnett είπε ότι αφορούσε την «κατανόηση των μεσαιωνικών μυαλών».
«Όλο το νόημα της μελέτης της ιστορίας είναι να κατανοήσουμε πώς σκέφτονταν οι άνθρωποι στο παρελθόν», είπε. «Και οι μεσαιωνικοί άνθρωποι δεν ήταν ακατέργαστα, απλοϊκά, χαζά άτομα. Ακριβώς το αντίθετο».
Πιστεύει ότι ο άγνωστος σχεδιαστής του επικού κεντήματος ήταν άκρως μορφωμένος και χρησιμοποίησε «λογοτεχνικές νύξεις για να ανατρέψει την τυπική ιστορία της Νορμανδικής κατάκτησης».
«Αυτό που έχω δείξει είναι ότι πρόκειται για μια σοβαρή, μορφωμένη προσπάθεια σχολιασμού της κατάκτησης - έστω και με κώδικα», επισημαίνει.
Στην Ταπισερί της Μπαγιέ, το μέγεθος είχε σημασία, λέει ο Garnett. Επεσήμανε ότι οι δύο ηγέτες της μάχης - ο Harold Godwinson, ο οποίος πέθανε στο Χέιστινγκς από βέλος στο μάτι του, και ο Δούκας Ουίλιαμ της Νορμανδίας, γνωστός και ως Ουίλιαμ ο Κατακτητής - απεικονίζονται πάνω σε άλογα με αισθητά μεγαλύτερα πέη. «Το άλογο του Ουίλιαμ έχει μακράν το μεγαλύτερο», είπε ο Garnett. «Και αυτό δεν είναι σύμπτωση».
Ο Monk επέμεινε ότι αυτό που φαίνεται κάτω από τον άνδρα που τρέχει είναι το «ελλείπον πέος» της ταπισερί.
Ο Δρ David Musgrove, παρουσιαστής του podcast και ειδικός στην Ταπισερί της Μπαγιέ, είπε ότι η νέα θεωρία ήταν συναρπαστική. «Είναι μια υπενθύμιση ότι αυτό το κέντημα είναι ένα πολυεπίπεδο τεχνούργημα που ανταμείβει την προσεκτική μελέτη και παραμένει ένα θαυμαστό αίνιγμα σχεδόν μια χιλιετία αφότου δημιουργήθηκε», είπε.
Με πληροφορίες από The Guardian