«Μια γυναίκα πρέπει να διεκδικήσει τους οργασμούς και το κόκκινο κραγιόν της»

«Μια γυναίκα πρέπει να διεκδικήσει τους οργασμούς και το κόκκινο κραγιόν της» Facebook Twitter
Ο make up artist Μάνος Βυνιχάκης διαλέγει τα πιο «φρέσκα» κόκκινα και μας παροτρύνει να μην κολλάμε στα συνηθισμένα. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
0

Το 2002 ήταν κακή χρονιά. Χώρισα, απολύθηκα, γύρισα για λίγο πίσω στο πατρικό μου και μαράζωσα απ’ τη στενοχώρια. Θυμάμαι τον μπαμπά μου να με κοιτάει με δυσαρέσκεια και να λέει: «Τι κάθεσαι και κλαίγεσαι; Φόρεσε το πιο κόκκινο κραγιόν σου και ανακοίνωσε στον αντρικό πληθυσμό ότι είσαι ελεύθερη».

Δεν έχω ιδέα πώς του ήρθε. Τα ’χε πει πριν από αυτόν και η Κοκό Σανέλ: «If you are sad, add more lipstick and attack».

Η φράση του έκανε όμως μέσα μου γκελ και λίγες μέρες αργότερα, χάρη σε ένα κόκκινο κραγιόν της Revlon, το «Julie is back». Ολική, κατακόκκινη επαναφορά. Το κόκκινο κραγιόν λειτούργησε καταλυτικά. Ήταν σαν να ανέβασε στα ύψη τον ερωτισμό. Σαν να είπε το ίδιο το χρώμα ένα «έλα» που δεν έχουν προλάβει να ξεστομίσουν τα χείλη.

Έκτοτε, τις μουντές μέρες, τις στενοχωρημένες, τις αδιάφορες, με ένα κόκκινο κραγιόν δημιουργώ μια άλλη πλοκή μέσα στην ήδη υπάρχουσα. Είναι σαν το κόκκινο χρώμα να σε παρακινεί να γίνεις πιο μοιραία, πιο μπλαζέ, πιο τολμηρή. Σαν να σου δίνει μια κόκκινη υπεροχή που σε ανεβάζει σε ένα σκαλοπάτι απ’ όπου μπορείς να έχεις καλύτερη εποπτεία του εαυτού σου.

Ωραία τα nude, ωραία τα απαλά και τα ροζ, αλλά την ένταση που δίνει το κόκκινο δεν μπορείς να την πετύχεις με άλλο κραγιόν. Τέλος.

Αν αρέσει το κόκκινο κραγιόν στους άντρες;

Δεν ξέρω αν τους αρέσει, σίγουρα τους τραβάει. Τους έλκει. Τους μαγνητίζει. Γνώρισα και κάποιους που το κόκκινο τους φόβιζε. Σαν να τους έπεφτε πολύ θηλυκότητα μαζεμένη. Είχαν αποστροφή. Δεν θα ξεχάσω έναν που μου είπε ότι το κόκκινο κραγιόν του θυμίζει «πόρνη και μαμά».

Πόρνη και μαμά; Ω, ναι! Το φοβικό δίπολο «αγία μητέρα - πόρνη των φαντασιώσεών τους». Ένα τρελό γαϊτανάκι όπου το κόκκινο κραγιόν ενεργοποιεί το φαντασιακό, το αγοραίο αλλά και το οιδιπόδειό τους.

Ενώ το ροζ, το απαλό τριανταφυλλί, είναι χρώμα που έχουν αποφασίσει ότι ταιριάζει στα αθώα χείλη, λες και δεν μπορείς να βάλεις ένα πέος στο στόμα σου με ροζ τριανταφυλλί κραγιόν.

Ωστόσο, οι αρνητές του κόκκινου κραγιόν είναι οι ίδιοι που σε προσέγγισαν ενώ φορούσες κόκκινο. Δεν βγαίνει άκρη.

«Μια γυναίκα πρέπει να διεκδικήσει τους οργασμούς και το κόκκινο κραγιόν της» Facebook Twitter
Πες μου ποιο κόκκινο κραγιόν φοράς, να σου πω ποια είσαι. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Όμως, επειδή οι περισσότερες, φορώντας ένα κατακόκκινο, είχαμε τα τυχερά μας, στα «κουλικά» του νεσεσέρ τα κόκκινα κραγιόν είναι πάντα κάτι σαν το βαρύ πυροβολικό των καλλυντικών. Όπως έλεγε η Μέι Γουέστ: «Ένα κόκκινο κραγιόν δεν θα λύσει τα προβλήματά σου, είναι όμως μια καλή αρχή». Ωραία τα nude, ωραία τα απαλά και τα ροζ, αλλά την ένταση που δίνει το κόκκινο δεν μπορείς να την πετύχεις με άλλο κραγιόν. Τέλος.

Μια μεγάλη δύναμη που την αποκτάς με δύο μόνο κινήσεις: ένα πέρασμα στο άνω και ένα στο κάτω χείλος. Δεν είναι τυχαίο που οι νέες συσκευασίες κραγιόν της Lancôme θυμίζουν φυσίγγι. Το πατάς και εκτοξεύεται. Το φοράς και ανεβάζεις τη λίμπιντο κατακόρυφα.

Η βασίλισσα Βικτόρια πίστευε ότι το κόκκινο κραγιόν της μπορούσε να κάνει μαγικά, ακόμα και να κοροϊδέψει τον θάνατο. Η πρώτη κυρία της Αμερικής Μάρθα Ουάσινγκτον έφτιαξε το δικό της κόκκινο κραγιόν από λαρδί γουρουνιού, ρίζες δέντρων και σταφίδες. Η Ελίζαμπεθ Άρντεν μοίρασε κόκκινα κραγιόν σε σουφραζέτες που αγωνίζονταν για τα δικαιώματα ψήφου των γυναικών στη μεγάλη πορεία στη Νέα Υόρκη το 1912.

Το κόκκινο έγινε και πατριωτικό. Φήμες λένε ότι ο Χίτλερ μισούσε το κόκκινο χρώμα στα χείλη των γυναικών, έτσι οι γυναίκες φορούσαν το «Victory Red» τους ως ένα είδος αντίστασης. Μαζί και όλο το παλιό καλό Χόλιγουντ, η Ρίτα Χέιγουορθ, η Λουσίλ Μπολ, η Όντρεϊ Χέπμπορν, η Λιζ Τέιλορ, η Μέριλιν Μονρό και άλλες μεγάλες ντίβες που τα κόκκινα χείλη έγιναν σήμα κατατεθέν της ακαταμάχητης γοητείας τους.

Αργότερα, ένα σωρό γυναίκες σαν να άνοιξαν μια ρωγμή στην άβυσσο με τα κόκκινα χείλη τους. Ποιος δεν θυμάται τα χείλη της Ιζαμπέλα Ροσελίνι ή της Μισέλ Πφάιφερ στον Μπάτμαν, ή ακόμα εκείνα τα κατακόκκινα της Ούμα Θέρμαν στο «Pulp Fiction»;

Ένα κόκκινο κραγιόν είναι πάντα μια καλή αρχή σε μια γυναικεία συζήτηση. Το αγαπημένο κόκκινο κραγιόν της καθεμιάς μπορεί να δώσει πιο πολλές πληροφορίες για την ίδια παρά το ζώδιό της. Πες μου ποιο κόκκινο κραγιόν φοράς, να σου πω ποια είσαι.

«Μια γυναίκα πρέπει να διεκδικήσει τους οργασμούς και το κόκκινο κραγιόν της» Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Τα πιο κλασικά κόκκινα όλων των εποχών

Το «Ruby Woo» της Mac είναι ένα χειμωνιάτικο κόκκινο. Το δημιούργησε η εταιρεία για την περιοδεία της Μadonna «Blond Αmbition» το 1990. Πρόκειται για ένα έντονο κεράσι με μια νότα μπλε χρώματος. Το κραγιόν αυτό έκανε θραύση γιατί ταιριάζει με τους περισσότερους τόνους δέρματος και είναι αυτό που έχει φορεθεί περισσότερο στο κόκκινο χάλι στις Κάννες. Η Rihanna έχει τόσο μεγάλη εμμονή με αυτό το κραγιόν που συνεργάστηκε με τη Μac και έφτιαξε μια δική της, περιορισμένης κυκλοφορίας έκδοση το 2013, το «Riri Woo», που εξαντλήθηκε σε λίγες μόνο ώρες.

Lancôme, «L’absolu rouge in absolute rouge»
Κλασικό, ανεπανάληπτο κόκκινο του 2009. Σάρωσε πολλές χρονιές τα βραβεία Βest of Βeauty. Το χαρακτήρισαν το κόκκινο των σταρ του παλιού Χόλιγουντ. Ένα καθαρό κόκκινο με σατινέ φινίρισμα που δίνει στα χείλη όγκο και τα κάνει ζουμερά. Το φοράς και αμέσως νιώθεις αυτοπεποίθηση.

Dior Rouge 999
Εμβληματικό κόκκινο, έχει περάσει απ’ τη γιαγιά στη μαμά και μετά στην εγγονή. Το χρώμα αυτό φορέθηκε στην πρώτη επίδειξη του Dior το 1947, τότε ήταν γνωστό ως Νο9, με τα χρόνια έγινε «999». Έντονο και κρεμώδες. Εξαιρετικά κολακευτικό χάρη στο σατέν φινίρισμα που αφήνει στα χείλη. Δίνει ακριβώς αυτό που χρειάζονται τα γυναικεία χείλη για να είναι ακαταμάχητα και αλησμόνητα. Πλέον το βρίσκεις σε διαφορετικές υφές. Είναι το κόκκινο που δεν ξεπεράσαμε πότε.

«Fire&Ιce» της Revlon
Κυκλοφόρησε το 1952 μαζί με το ασορτί βερνίκι νυχιών και είχε δημιουργήσει κάτι σαν μαζικό παροξυσμό. Το σούπερ μόντελ της εποχής Ντόριαν Λι το φορούσε στη διαφήμιση που έλεγε «For you with love, the flirt with fire who dares you to skate on thin fire» και ήταν σαν να έβαζε ένα κουίζ στις γυναίκες: όσες έλυναν τον γρίφο ήταν αυτές που τους άξιζε. Αυτό το διάσημο κόκκινο το 2010 το λάνσαρε ξανά η Revlon και η Τζέσικα Μπίελ, σαν άλλη Ντόριαν Λι, πάτησε πάνω σε εκείνη τη αξεπέραστη διαφήμιση και παρότρυνε τις γυναίκες να το τολμήσουν.

«Cherries in the snow» της Revlon
Έναν χρόνο μετά την επιτυχία του «Fire&Ιce» η Revlon δημιουργεί άλλο ένα εμβληματικό κόκκινο, πάλι με την Ντόριαν Λι να το διαφημίζει. Ήταν ένα έντονο κόκκινο με μια κερασί νότα που του έδινε μια αίσθηση δροσιάς. Αυτό το κραγιόν έγινε το αγαπημένο κόκκινο κραγιόν της ποιήτριας Σίλβια Πλαθ. Εξήντα χρόνια μετά συνεχίζει να βγαίνει και να έχεις τις πιστές οπαδούς του.

Yves Saint Laurent, Satin Radiance Liptick 01 Le Rouge
«Ιt s a pure fucking fire», «είναι σκέτη φωτιά», αυτό είχε πει η κορυφαία beauty editor Έριν Τζονς όταν τη ρώτησαν αν της αρέσει το φωτεινό κόκκινο του ΥSL! Τα περισσότερα κόκκινα κραγιόν έχουν και ένα λοξό πορτοκάλι, αυτό όμως όχι! Ένα 100% κόκκινο που δίνει λάμψη και σίγουρα δεν περνάει απαρατήρητο.

«Μια γυναίκα πρέπει να διεκδικήσει τους οργασμούς και το κόκκινο κραγιόν της» Facebook Twitter
Το κόκκινο είναι ο ορισμός του glam, ενός glam φιλικού όμως, που μπορεί να σε βοηθήσει σε μια μελαγχολία. Σαν το ίδιο το χρώμα να σε τραβάει στη ζωή. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Όμως τα κλασικά κόκκινα είναι τα κλασικά κόκκινα. Τα πήραμε, τα φορέσαμε και θα τα ξαναφορέσουμε. Μήπως να μάθουμε και κάτι άλλο; Ο make up artist Μάνος Βυνιχάκης διαλέγει τα πιο «φρέσκα» κόκκινα και μας παροτρύνει να μην κολλάμε στα συνηθισμένα. Καλή χρονιά για τα κόκκινα κραγιόν ήταν το 1950, αλλά το 2023 πολλά πράγματα έχουν αλλάξει στα συστατικά, στη διάρκειά τους και στην κοσμετολογία γενικότερα.

— Πώς να διαλέξουμε το κόκκινο που μας ταιριάζει;
Πρώτα διαλέγουμε την ένταση που θέλουμε. Αφού καταλήξουμε στην απόχρωση, διαλέγουμε την υφή. Δεν δοκιμάζουμε ποτέ το κραγιόν στο χέρι αλλά απευθείας στα χείλη. Μόνο έτσι θα ξέρουμε αν πράγματι μας ταιριάζει ή όχι. Πάμε στο κατάστημα με ένα ωραίο, διακριτικό μακιγιάζ και το δοκιμάζεις. Είναι ο μόνος τρόπος να δεις αν σου πάει. Το κόκκινο κραγιόν έχει την τάση να αναδεικνύει διάφορες ατέλειες στο πρόσωπο, κοκκινίλες, σημαδάκια, όποτε θέλει μια βάση. Πρέπει να έχεις αλαβάστρινη επιδερμίδα για να το φορέσεις χωρίς τίποτα.

— Το κόκκινο κραγιόν μπορούμε να το βάλουμε με δύο τρόπους. Με τον γαλλικό, χωρίς περίγραμμα, για να υπάρχει η αίσθηση της ελευθερίας, και τον glam αμερικανικό, που θέλει το χρώμα οριοθετημένο, να μη φεύγει καθόλου απ’ τα χείλη, και άψογο περίγραμμα. Εσύ ποιον προτιμάς;
Πρώτα διαλέγουμε την ένταση που θέλουμε. Αφού καταλήξουμε στην απόχρωση, διαλέγουμε την υφή. Δεν δοκιμάζουμε ποτέ το κραγιόν στο χέρι αλλά απευθείας στα χείλη. Μόνο έτσι θα ξέρουμε αν πράγματι μας ταιριάζει ή όχι. Πάμε στο κατάστημα με ένα ωραίο, διακριτικό μακιγιάζ και το δοκιμάζεις. Είναι ο μόνος τρόπος να δεις αν σου πάει. Το κόκκινο κραγιόν έχει την τάση να αναδεικνύει διάφορες ατέλειες στο πρόσωπο, κοκκινίλες, σημαδάκια, όποτε θέλει μια βάση. Πρέπει να έχεις αλαβάστρινη επιδερμίδα για να το φορέσεις χωρίς τίποτα.

Μ’ αρέσουν και οι δύο, αλλά με το κόκκινο χρώμα μπορείς να κλέψεις λίγο το σχήμα των χειλιών, να τα μεγαλώσεις με ένα basic μολύβι και έπειτα να περάσεις το μολύβι σε όλη την επιφάνεια των χειλιών, ώστε μετά το κραγιόν να μπλεντάρει.

— Όταν ήμουν πιο νέα, δεν μου άρεσα με κόκκινο κραγιόν, πίστευα ότι το κόκκινο ταιριάζει στις ώριμες επιδερμίδες γιατί τις φωτίζει.
Δεν συμφωνώ. Μάλλον με τα χρόνια το συνήθισες ή βρήκες τα κόκκινα που σου ταιριάζουν. Δεν μπορώ να ακούω «εμένα δεν μου πάει το κόκκινο». Υπάρχουν άπειρες κόκκινες αποχρώσεις. Με τα χρόνια, κάθε γυναίκα πρέπει να βρει ποιο κόκκινο της ταιριάζει. Αυτό θα γίνει με δοκιμές, ξανά και ξανά, μέχρι να πεις «εδώ είμαστε». Όπως διεκδικείς τους οργασμούς, πρέπει να διεκδικήσεις και το κόκκινο κραγιόν σου.

— Τι είναι για σένα το κόκκινο;
Το κόκκινο είναι ο ορισμός του glam, ενός glam φιλικού όμως, που μπορεί να σε βοηθήσει σε μια μελαγχολία. Σαν το ίδιο το χρώμα να σε τραβάει στη ζωή.

«Μια γυναίκα πρέπει να διεκδικήσει τους οργασμούς και το κόκκινο κραγιόν της» Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

— Υπήρχε για χρόνια η βασική αρχή: βάφω κόκκινα χείλη, αλλά δεν τονίζω άλλα χαρακτηριστικά. Ισχύει ακόμα;
Αυτή η λογική είναι πια πασέ. Πλέον βάφω ό,τι θέλω. Είναι σαν να ακούω «ο ρόλος της γυναίκας είναι να μένει σπίτι και να μεγαλώνει τα παιδιά της». Έχουν αλλάξει τα πράγματα. Είμαι οπαδός του «no make up shaming». Κάθε άνθρωπος μπορεί να βάφεται όπως θέλει και όπως νιώθει. Τώρα, αν μπορεί να το υποστηρίξει, είναι μια άλλη ιστορία. Αλλά τα κόκκινα χείλη χρειάζονται αυτοπεποίθηση για να δείχνουν υπέροχα.

— Είσαι φαν των καινούργιων κόκκινων κραγιόν μεγάλης διάρκειας;
Ένα glossy κόκκινο συχνά το αποφεύγουν οι γυναίκες, γιατί θέλει φροντίδα και ανανέωση. Η άλλη θέλει να φάει, να πιει, να φιληθεί και να μη σκέφτεται ότι θα χαλάσει το κραγιόν της. Κακά τα ψέματα, το κόκκινο θέλει μια κοκεταρία παραπάνω. Οι ματ υφές δίνουν ένα αποτέλεσμα διαρκείας, αλλά αφυδατώνουν τα χείλη, οπότε μια γυναίκα μεγαλύτερης ηλικίας, που της είναι πιο στεγνή η περιοχή και με μικρές ρυτίδες, καλύτερα να προτιμήσει ένα πιο ενυδατικό κραγιόν. Άλλωστε, πλέον υπάρχουν και glossy νέας τεχνολογίας, που έχουν και διάρκεια.

— Κίτρινα δόντια και κόκκινο κραγιόν;
Γιατί να ’χεις κίτρινα δόντια το 2023; Κάνε κάτι πρωτίστως για την υγιεινή του στόματός σου, γιατί το θέμα δεν είναι μόνο το κόκκινο κραγιόν. Αλλά, ναι, πράγματι το κόκκινο έχει την τάση να αναδεικνύει τις χρωστικές και ένα κίτρινο χαμόγελο θα ’ναι ακόμα πιο κίτρινο και θα τραβάει ακόμα περισσότερο την προσοχή, αφού είναι το σημείο του προσώπου που κυριαρχεί.

— Ποιο είναι το αγαπημένο σου κόκκινο, το best seller αυτή της περιόδου;
Το Lip Maestro του Armani, το 400, αυτό που θα βάλω και σε σένα. Κοιτά τώρα εδώ ένα κόκκινο και πες μου! Σου ’ρχεται να βάψεις μ’ αυτό όχι μόνο τα χείλη αλλά και ένα ολόκληρο δωμάτιο! Αρκετά με το Rubby Woo, όλοι το αγαπήσαμε, αλλά ήρθε καιρός να αγαπήσουμε κι άλλα.

«Μια γυναίκα πρέπει να διεκδικήσει τους οργασμούς και το κόκκινο κραγιόν της» Facebook Twitter
Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Οι επιλογές του Μάνου Βυνιχάκη (κάποιες πολύ οικονομικές):

Erre Due Suspicion 811

Maybelline Super Stay 320

Nyx Shine Loud High Shine Lip Color, 17 Rebel in Red

Maybelline Color Sensational 385, Rubby for me

Armani Lip Maestro 400

Kylie Cosmetics 400 Red Velvet

Rouge Absolu Lancôme 473

Shiseido Technnosatin Gel Lipstick 415

Bobby Brown Red The News

Μόδα & Στυλ
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Matthieu Blazy

Μόδα & Στυλ / Matthieu Blazy: Ποιος είναι ο ιδιοφυής designer που επέλεξε η Chanel να την πάει στο μέλλον;

Ανακοινώθηκε επιτέλους πως ο νεαρός Γαλλοβέλγος σχεδιαστής είναι ο εκλεκτός του οίκου Chanel για την (ακέφαλη επί 6 μήνες) κορυφή της υψηλής μόδας, διαψεύδοντας και τα πιο τολμηρά προγνωστικά.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Miu Miu: Ο εμπορικός θρίαμβος μιας φιλότεχνης κυρίας

Μόδα & Στυλ / Miu Miu: Ο εμπορικός θρίαμβος μιας φιλότεχνης κυρίας

Οι «Ιστορίες και Αφηγήτριες», το καλλιτεχνικό δρώμενο που παρουσίασε τέλη Οκτωβρίου στο Παρίσι η Miu Miu ως official partner της Art Basel Paris, αποτελούν το πιο πρόσφατο δείγμα της επιτυχημένης στρατηγικής μάρκετινγκ του ομίλου Prada στη διεθνή αγορά μόδας, η οποία συνδυάζει παιχνιδιάρικο νεο-φεμινισμό με μπόλικη πολιτιστική ευαισθησία. 
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
«Η γιαγιά μου, η Vivienne Westwood, ήταν για πολύ καιρό δυσαρεστημένη»

Μόδα & Στυλ / «Η γιαγιά μου, η Vivienne Westwood, ήταν για πολύ καιρό δυσαρεστημένη»

Η Cora Corré, μοντέλο και ακτιβίστρια, αφοσιωμένη στις αρχές της διάσημης σχεδιάστριας και γιαγιάς της, αποχώρησε από την εταιρεία που φέρει το όνομα εκείνης και καταγγέλλει ενέργειες που προδίδουν την κληρονομιά και τους στόχους της.
THE LIFO TEAM
Νύχια

Μόδα & Στυλ / Τα μακριά νύχια και το slut shaming στην εργασία

Τρεις γυναίκες δημοσιογράφοι συζητούν για τα αρνητικά σχόλια και τις προκαταλήψεις που συνοδεύουν ακόμα τη γυναικεία εμφάνιση και για το γεγονός πως οι περισσότερες στερεοτυπικές απόψεις στον χώρο εργασίας έχουν να κάνουν με το φύλο.
ΤΑΤΙΑΝΑ ΤΖΙΝΙΩΛΗ
Έκανε ο Marc Jacobs καλύτερα τη δουλειά της Anna Wintour;

Μόδα & Στυλ / Έκανε ο Marc Jacobs καλύτερα τη δουλειά της Anna Wintour;

Ο Marc Jacobs υπογράφει το τεύχος Δεκεμβρίου της αμερικανικής «Vogue», κατακτώντας άλλη μια πρωτιά στην παθιασμένη καριέρα του, που ταυτίστηκε με επιδείξεις-υπερθεάματα, το grunge των ’90s και το fusion της πολυτελούς μόδας με την τέχνη.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ode to socks: Δείξε μου τις κάλτσες σου να σου πω ποιος είσαι

Radio Lifo / Δείξε μου τις κάλτσες σου να σου πω ποιος είσαι

Πότε ακριβώς οι κάλτσες, από ασήμαντη λεπτομέρεια, έγιναν οι πρωταγωνίστριες στο ντύσιμο; H Μερόπη Κοκκίνη μιλά με την Ξένια Βανικιώτη, τη δημιουργό της πιο δημοφιλούς ελληνικής εταιρείας cool καλτσών, της Ode to socks.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ