Το άγαλμα της Ιουλιέτας στη Βερόνα υπέστη ζημιές από τον ιδρώτα των τουριστών

Το άγαλμα της Ιουλιέτας στη Βερόνα υπέστη ζημιές από τους τουρίστες Facebook Twitter
Το άγαλμα της Ιουλιέτας/Φωτ.: EPA
0

Τουρίστες στη Βερόνα της Ιταλίας προκάλεσαν για άλλη μια φορά μια τρύπα στο δεξί στήθος του αγάλματος της Ιουλιέτας, ηρωίδας του Ουίλιαμ Σαίξπηρ.

Το χάλκινο άγαλμα βρίσκεται κάτω από το μπαλκόνι, όπου ο Ρωμαίος φλέρταρε την Ιουλιέτα στη Βερόνα, προσελκύοντας εκατοντάδες επισκέπτες κάθε μέρα που συρρέουν εκεί για μια selfie, αλλά και για να αγγίξουν το στήθος της ως μέρος μιας τελετουργίας που πιστεύεται ότι φέρνει τύχη στον έρωτα.

Ωστόσο, ο ιδρώτας από τα χέρια τους πιστεύεται ότι έχει προκαλέσει τη δημιουργία μιας μικρής τρύπας, ανέφερε η τοπική εφημερίδα L'Arena.

Αυτή είναι η δεύτερη φορά που ο υπερτουρισμός παραμορφώνει το άγαλμα της Ιουλιέτας. Το 2014, το πρώτο άγαλμα, το οποίο βρισκόταν στην αυλή για περισσότερα από 40 χρόνια, αντικαταστάθηκε με ένα αντίγραφο που κόστισε 15.000 ευρώ. 

Είναι σεξιστικό να αγγίζουν οι τουρίστες το στήθος της Ιουλιέτας;

Η Ιουλιέτα βρέθηκε στο επίκεντρο της διαμάχης τον Δεκέμβριο, αφού ο διευθυντής ενός σχολείου στην Τοσκάνη χαρακτήρισε το τελετουργικό του αγγίγματος του στήθους ως «σεξιστικό».

«Το κατεστραμμένο άγαλμα πρέπει να επισκευαστεί, και δεν υπάρχει αμφιβολία γι' αυτό», έγραψε ο δημοσιογράφος Enrico Ferro στον τοπικό ειδησεογραφικό ιστότοπο il Mattino di Padova.

«Ωστόσο, πρέπει επίσης να σκεφτούμε το μέλλον. Είναι σωστό να συνεχίσουμε να επιτρέπουμε στους τουρίστες να αγγίζουν το στήθος της Ιουλιέτας; Ή μήπως θα ήταν ίσως πιο σωστό να δεχθούμε το επιχείρημα του διευθυντή που έκρινε ότι είναι σεξιστικό;»

Ο Davide Albertini, αντιπρόεδρος μιας ένωσης επιχειρήσεων της περιοχής, πρότεινε να τοποθετηθεί το άγαλμα ψηλότερα. «Θα έβαζα επίσης ίσως ένα γραμματοκιβώτιο κάτω από αυτό για να αποθηκεύονται τα γράμματα των ερωτευμένων», δήλωσε στην εφημερίδα. «Ίσως αυτό να ήταν μια πιο ρομαντική τελετουργία». 

Σήμερα η Casa di Giulietta είναι μουσείο, που περιλαμβάνει μια συλλογή από πίνακες, αναγεννησιακές φορεσιές και το κρεβάτι που είχε χρησιμοποιήσει ο Φράνκο Τζεφιρέλι το 1968 στην κινηματογραφική μεταφορά του έργου του Σαίξπηρ, αλλά οι περισσότεροι τουρίστες παρακάμπτουν το μουσείο και πηγαίνουν κατευθείαν στο άγαλμα της Ιουλιέτας.

Με πληροφορίες από Guardian

 


 

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

Πολιτισμός / Η έκθεση «Οι Έλληνες: Από τον Αγαμέμνονα στον Μέγα Αλέξανδρο» εγκαινιάστηκε στο Πεκίνο

«Οι επισκέπτες θα κατανοήσουν καλύτερα γιατί ο ελληνικός πολιτισμός δεν είναι μόνο η κοιτίδα του Δυτικού Πολιτισμού, αλλά έχει τεράστιο αποτύπωμα και στην Ασία» τόνισε ο πρέσβης της Ελλάδας στην Κίνα
LIFO NEWSROOM
Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Πολιτισμός / Μουσείο Prado: Tα αληθινά χρώματα της γλυπτικής φωτίζουν την «χρυσή εποχή» της Ισπανίας

Η έκθεση «Χέρι με χέρι: Γλυπτική και Χρώμα στην Ισπανική Χρυσή Εποχή», καταδεικνύει ότι ο δυτικός καλλιτεχνικός κανόνας δεν έκανε διακρίσεις σε βάρος ορισμένων καλλιτεχνών μόνο λόγω γεωγραφίας και φύλου, αλλά και λόγω των υλικών που χρησιμοποιούσαν
LIFO NEWSROOM
Κίλιαν Μέρφι

Πολιτισμός / Ο Κίλιαν Μέρφι, ο Νόμος του Μέρφι και η Μαριόν Κοτιγιάρ από αύριο στους κινηματογράφους

Η κινηματογραφική μεταφορά των «Μικρών Πραγμάτων σαν κι Αυτά», ένα εγχώριο εμπορικό στοίχημα από τον σκηνοθέτη της «Ευτυχίας» και τρεις ακόμα επιλογές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Πολιτισμός / Αλέν Ντελόν: Νέα βιογραφία υποστηρίζει πως ο μύθος του γαλλικού σινεμά ήταν αμφιφυλόφιλος

Ο βιογράφος του Αλέν Ντελόν, δήλωσε πως ο μεγάλος Γάλλος ηθοποιός «από σεξουαλική άποψη είχε εξερευνήσει τα πάντα, με άνδρες, με γυναίκες και κάνοντας τρίο»
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ