«Δεκάδες» προβλήματα και «33 αποτυχίες σε 89 δοκιμές» στο αεροσκάφος 737 Max της Boeing καταγράφηκαν στους ελέγχους που πραγματοποιήθηκαν από την αμερικανική υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας (FAA). Η αποκάλυψη έρχεται από τους New York Times.
Εξωτερικός προμηθευτής της Boeing η εταιρεία Spirit AeroSystems, η οποία κατασκευάζει την άτρακτο των επιβατικών αεροσκαφών αυτών, πέρασε επιτυχώς μόλις έξι από τις δεκατρείς «δοκιμές» που έκανε η FAA, κατά το δημοσίευμα. Επιπλέον, ούτε η FAA, ούτε η Boeing ούτε η Spirit απάντησαν άμεσα, όταν επικοινώνησε μαζί τους το πρακτορείο ειδήσεων Reuters για να τους ζητήσει να σχολιάσουν τις πληροφορίες που ήρθαν από το δημοσίευμα των New York Times.
Νωρίτερα χθες, ο Aμερικανός υπουργός Μεταφορών Πιτ Μπούτιτζετζ δήλωσε πως αναμένει η κατασκευάστρια εταιρεία Boeing, - μια από τις δυο μεγαλύτερες που κατασκευάζουν αεροπλάνα παγκοσμίως- να συνεργαστεί πλήρως στις έρευνες που διενεργούνται από το υπουργείο Δικαιοσύνης και την εθνική υπηρεσία ασφάλειας των μεταφορών (NTSB) για το συμβάν της 5ης Ιανουαρίου, που θα μπορούσε να αποδειχθεί καταστροφικό αν το αεροσκάφος βρισκόταν σε μεγαλύτερο ύψος.
Παράλληλα ο Μάικλ Ουίτακερ της FAA δήλωσε πως η υπηρεσία του και η εταιρεία Boeing ελπίζουν να συμφωνήσουν στις προϋποθέσεις που θα πρέπει να εκπληρωθούν από την κατασκευάστρια προκειμένου να αυξηθεί η παραγωγή των Max τις επόμενες εβδομάδες.
Την προηγούμενη εβδομάδα, η FAA ανακοίνωνε πως διαπίστωσε προβλήματα «μη συμμόρφωσης» της Boeing προς τους κανόνες στον «έλεγχο της διαδικασίας παραγωγής», στον «χειρισμό και την αποθήκευση τμημάτων», καθώς και στον έλεγχο ποιότητας του «προϊόντος».
Σημειώνεται ότι η αμερικανική εταιρεία Boeing πέρασε πιθανόν τη σοβαρότερη κρίση της ιστορίας της όταν δυο αεροσκάφη του συγκεκριμένου τύπου συνετρίβησαν, στην Ινδονησία και στην Αιθιοπία, χωρίς να επιζήσει κανείς από τους συνολικά 346 επιβαίνοντες, στα τέλη του 2018 και στις αρχές του 2019. Αιτία των δυστυχημάτων ήταν κυρίως πρόβλημα στο λογισμικό αποτροπής απώλειας στήριξης MCAS, που βασιζόταν σε δεδομένα μόνο ενός αισθητήρα, ενώ οι πιλότοι δεν είχαν εκπαιδευτεί για αυτό. Ολόκληρος ο στόλος των Max καθηλώθηκε από τον Μάρτιο του 2019 ως τον Νοέμβριο του 2020. Το ζήτημα επιλύθηκε και τα αεροσκάφη του τύπου εντέλει επέστρεψαν στους αιθέρες, αλλά τα Max εξακολουθούν να παρουσιάζουν ζητήματα.