Pelion Rivers: Ένα άλμπουμ για μια γαρίδα που του άλλαξε τη ζωή

«Pelion Rivers»: Ένα άλμπουμ για μια γαρίδα που του άλλαξε τη ζωή Facebook Twitter
«Αυτή η γαρίδα μού άλλαξε κυριολεκτικά τη ζωή. Από τότε την ορίζει, το πριν και το μετά». Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
0

Βλέποντας κανείς το βίντεο για το τραγούδι «Κανείς δεν θα καταλάβει» του Pelion Rivers, το πιο πιθανό είναι να σκεφτεί ότι είναι υπερπαραγωγή για την οποία διέθεσε μεγάλο budget – οι σκηνές στους δρόμους της Αβάνας αυτό δείχνουν. Όλα τα βίντεο για τα κομμάτια του τελευταίου του άλμπουμ «Tiger Shrimp» είναι στιγμές από ταξίδια, τα «Σκυλιά» είναι γυρισμένα στο Δάσος της Στροφυλιάς και το «Thyme» στο Λος Άντζελες.

«Κανείς δεν θα καταλάβει ότι είναι όσο πιο DIY γίνεται, ότι είναι εντελώς δικά μου», λέει, εξηγώντας τον τρόπο που τα γύρισε. «Στην Κούβα έκανα το ταξίδι του μέλιτος με τη σύζυγό μου, κι ενώ ήμασταν στην Αβάνα και τράβαγα διάφορα, της λέω “ας τραβήξουμε και δυο-τρία takes, να κάνω πως τραγουδάω, μπας και το κάνω κάτι μετά όλο αυτό, γιατί στην Κούβα δύσκολα θα ξανάρθουμε”. Η πλάκα είναι ότι τις προάλλες πήγαμε στο Λος Άντζελες για μια εβδομάδα και λέω “κι εδώ θα τραβήξουμε μερικά πλάνα”, οπότε οι προορισμοί όπου γυρίζονται τα βιντεοκλίπ μου είναι πλέον οι πιο ακριβοί στο ελληνικό πεντάγραμμο! Ωστόσο, είναι ό,τι πιο low budget υπάρχει, όσα βλέπεις στα βίντεο τα έχω κάνει όλα μόνος μου».  

«Δεν μπορώ να πω ότι υπάρχει ένα είδος το οποίο μου αρέσει ν’ ακούω περισσότερο ή θα καταφύγω σε αυτό. Ο λόγος που διάλεξα τη φολκ είναι γιατί μου άρεσε πολύ ως κιθαρίστας να σκέφτομαι και να συνθέτω κομμάτια που έχουν να κάνουν με finger style».

Το πιο πρόσφατο (και δεύτερο προσωπικό) άλμπουμ του Pelion Rivers (aka Άγγελος Αϊβάζης) που κυκλοφορεί σε κασέτα με επτά πρωτότυπα κομμάτια και μία διασκευή στο «Γράμμα» των Bad Movies είναι «ένας ηλιόλουστος δίσκος, εμπνευσμένος από το αστικό παράδοξο αλλά και τη συνειδητότητα της ύπαρξης».

Pelion Rivers - Κανείς Δε Θα Καταλάβει

«Έβγαλα κασέτα, τη δεύτερη στη σειρά, επειδή ήθελα να έχει έντονο το στοιχείο της νοσταλγίας. Είναι και ένα μέσο με το οποίο η γενιά μου –έχω γεννηθεί το 1987– έμαθε να ακούει μουσική. Μετά, όταν ήθελες να κάνεις ένα mixtape, ήσουν αναγκασμένος να ξέρεις το κομμάτι που θα βάλεις, να το βάλεις με τη σωστή σειρά, και πορευόσουν με αυτό. Μου αρέσει πάρα πολύ και ως αντικείμενο, οπότε βρήκα ένα εργοστάσιο στην Αγγλία κι έφτιαξα τον πρώτο, ομώνυμο δίσκο μου.

Και όταν ήρθε η ώρα του δεύτερου δίσκου, που τον έβγαλα ως προσωπικό release, ήθελα να είναι πάλι κασέτα, γιατί το CD είναι απαρχαιωμένο και κανείς δεν νιώθει ιδιαίτερη σύνδεση με αυτό το μέσο. Τα laptop δεν έχουν πλέον καν CD player. Είμαι βινυλιάκιας, αγοράζω βινύλια, αλλά επειδή είναι πολύ μεγαλύτερο το budget για να βγάλεις βινύλιο, προτίμησα τη χρυσή τομή της κασέτας. Βέβαια, επειδή φτιάχτηκε στην Αγγλία, τα τελωνειακά τέλη είναι ακραία σε σχέση με το 2018, που είχα βγάλει την πρώτη, αλλά οι άνθρωποι ήταν πολύ εξυπηρετικοί και βρήκαν μια λύση».

Εξηγεί ότι ο τίτλος του άλμπουμ «Γαρίδα Τίγρης» έχει σχέση με μια γαρίδα που δεν θα ξεχάσει ποτέ. «Αυτή η γαρίδα μού άλλαξε κυριολεκτικά τη ζωή», λέει. «Από τότε ορίζει τη ζωή μου, το πριν και το μετά. Αυτό έγινε πριν από τρία χρόνια περίπου, όταν βγήκα αλλεργικός στη γαρίδα, χωρίς να το ξέρω, μέχρι τότε έτρωγα κανονικότατα. Εκείνη τη μέρα, μόλις έφαγα μια γαρίδα τίγρη έπαθα αλλεργία και άρχισαν να φράζουν οι αεραγωγοί μου. Ήμουν μόνος στο σπίτι, η σύντροφός μου ήταν στη δουλειά, ήταν όλα κλειστά και με βοήθησαν τα παιδιά στο Βαρνάβα καφέ στο Παγκράτι. Δεν ήξερα τι μου συνέβαινε και επειδή δεν είχα αέρα, δεν μπορούσα να μιλήσω.

Ευτυχώς, τα παιδιά κατάλαβαν και πήγαμε με ταξί στο νοσοκομείο, αλλά δεν μας άφησε ο σεκιουριτάς να μπούμε, επειδή δεν εφημέρευε. Αν δεν είχε απέναντι ένα φαρμακείο να πάμε, θα είχα πεθάνει. Πήγαμε εκεί και μετά δεν θυμάμαι τίποτα, έχασα τις αισθήσεις μου. Αν είχαμε φτάσει πέντε λεπτά πιο μετά ή αν ο ταξιτζής με είχε πάει σε άλλο νοσοκομείο, που εφημέρευε, θα είχα πεθάνει στο ταξί. Οπότε είναι μια εμπειρία που μου θυμίζει και τα καλά, αλλά μου θυμίζει ότι τελικά δεν είμαστε τόσο άτρωτοι όσο νόμιζα στην προηγούμενη ζωή μου».

«Pelion Rivers»: Ένα άλμπουμ για μια γαρίδα που του άλλαξε τη ζωή Facebook Twitter
Είμαι βινυλιάκιας, αγοράζω βινύλια, αλλά επειδή είναι πολύ μεγαλύτερο το budget για να βγάλεις βινύλιο, προτίμησα τη χρυσή τομή της κασέτας. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

Ο Άγγελος είναι Αθηναίος, «έχω μεγαλώσει στο κέντρο, κυκλοφορώ στο κέντρο, δουλεύω στο κέντρο», λέει, «δεν ξέρω πώς τα έχει φέρει η ζωή έτσι, ακόμα μένω στο κέντρο. Κυκλοφορώ κυρίως με τα πόδια.

Ο πατέρας μου είναι από την Καβάλα, η μητέρα μου από Κεφαλονιά και Αίγυπτο, οπότε βαλ’ τα κάτω και βγάλε άκρη. Με Πήλιο δεν έχω σχέση, απλώς το έβαλα μέσα στην περσόνα και δεν θα με χάλαγε καθόλου να είχα καταγωγή από κει, γιατί είναι από τα αγαπημένα μου μέρη στην Ελλάδα, είναι πανέμορφο. Όταν είχα πάει λίγες μέρες να αράξω, να ηρεμήσω, μου ήρθε η ιδέα να κάνω κάτι δικό μου (μέχρι τότε ήμουν σε μπάντες) που θα ήταν λίγο πιο οργανικό, λίγο πιο low, πιο φολκ, και όταν ήρθε η ώρα να δώσω όνομα σε αυτό το πρότζεκτ, είπα “γιατί να μην έχει το όνομα του Πηλίου, σαν να είναι κάποιος χαρακτήρας; Πώς λέμε Leon Bridges, για παράδειγμα; Εγώ θα είμαι ο Pelion Rivers”. Κάπως έτσι έγινε.

Στη ζωή μου κάνω δύο πράγματα, είναι χωρισμένη στην ημέρα και στη νύχτα. Το πρωί ασχολούμαι με το performance marketing και το υπόλοιπο κομμάτι μου έχει να κάνει με τη μουσική, είμαι κιθαρίστας και τραγουδάω κιόλας. Τα τελευταία χρόνια παίζω στην ομάδα της Μαρίζας Ρίζου, με την οποία έχουμε κάνει τις περισσότερες συναυλίες και περιοδείες όλα αυτά τα χρόνια. Πέρα από αυτό, έχω το Pelion Rivers, που είναι το side project μου, εκεί όπου θα βάλω τις προσωπικές μου συνθέσεις.

Pelion Rivers - Thyme

Βιοπορίζομαι και από τη μουσική, έχω και άλλη μια μπάντα, τους Jaguar Bombs , μια πάρτι-μπάντα που παίζουμε διασκευές κομματιών κυρίως των ’90s και ’00s σε ροκαμπίλι, αυτό είναι το concept.

Ξεκίνησα να παίζω κλασική κιθάρα 8 χρονών. Σπούδασα κλασική κιθάρα με την Έλενα Παπανδρέου και ξεκίνησα να παίζω σε μπάντες μετά το γυμνάσιο, ηλεκτρική κιθάρα πια. Η πρώτη φορά που δισκογραφήθηκε κάτι που έχουμε κάνει ήταν όταν κερδίσαμε έναν διαγωνισμό με μια μπάντα που είχα, τους Brainwash Squad στα ’10s, και βγάλαμε έναν δίσκο με τη Sony. Είχε αρκετά μεγάλη απήχηση».

Ο Άγγελος ήταν, επίσης, μέλος των His Majesty the King of Spain και έχει συνεργαστεί με μουσικούς όπως ο Vassilikos, οι Matisse, οι Locomondo αλλά και η Katerine Duska και ο Leon of Athens.

«Pelion Rivers»: Ένα άλμπουμ για μια γαρίδα που του άλλαξε τη ζωή Facebook Twitter
Στη ζωή μου κάνω δύο πράγματα, είναι χωρισμένη στην ημέρα και στη νύχτα. Το πρωί ασχολούμαι με το performance marketing και το υπόλοιπο κομμάτι μου έχει να κάνει με τη μουσική, είμαι κιθαρίστας και τραγουδάω κιόλας. Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

«Δεν μπορώ να πω ότι υπάρχει ένα είδος το οποίο μου αρέσει ν’ ακούω περισσότερο ή θα καταφύγω σε αυτό. Ο λόγος που διάλεξα τη φολκ είναι γιατί μου άρεσε πολύ ως κιθαρίστας να σκέφτομαι και να συνθέτω κομμάτια που έχουν να κάνουν με finger style. Γιατί εδώ καλείσαι εσύ, με τα δάχτυλά σου, να είσαι και ο μπασίστας, να έχεις και το κρουστό στοιχείο, και όλα αυτά μαζί σε συνδυασμό με το τραγούδι. Οπότε, είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον το να κάτσω να γράψω τέτοια κομμάτια. Πέρα απ’ αυτό, η μουσική με την οποία θα ταυτίσω στιγμές της ζωής μου πραγματικά είναι ποικίλη, θα ακούσω απ’ όλα.    

Αυτήν τη στιγμή μού αρέσει μια μπάντα που είναι τελείως νερντουλίστικη, οι Lemon Twigs, γιατί γράφουν φοβερές αρμονίες. Μπορεί όμως μέσα σε μια μέρα να ακούσω ελληνικό πανκ, μετά κάτι πιο ηλεκτρονικό και μετά να καταφύγω πάλι στο safe space μου που είναι οι America, που είναι γαμώ τις μπάντες. Αναλόγως τη μέρα. 

Από ελληνικά, μου αρέσουν οι πανκ μπάντες, ήταν από τις πρώτες μουσικές που μου έκαναν κλικ και ένιωσα μια σύνδεση. Οι Κροταλίας μού αρέσουν πολύ, παρακολουθώ τι γίνεται και στην indie σκηνή σε αρκετά μεγάλο βαθμό. Μιλώντας για ανεξάρτητα ακούσματα, μου αρέσουν πολύ οι Whereswilder, η δουλειά που κάνει ο Noda Pappa. Από πιο mainstream θα ακούσω πολλά πράγματα με μεγάλη ευχαρίστηση, Θανάση Παπακωνσταντίνου π.χ., που θεωρώ ότι έχει φοβερό ενδιαφέρον. Ο Δημήτρης Μυστακίδης μου αρέσει πάρα πολύ, πήγα σε live του και έπαθα πλάκα.

Tο άλμπουμ το έβγαλα μόνος μου, το έχω ηχογραφήσει όμως στο στούντιο του Άλεξ Μπόλπαση που ήταν συνεργάτης μου και στον πρώτο δίσκο. Αυτός ο δίσκος είναι λίγο πιο φωτεινός, έχει μέσα και ελληνόφωνα κομμάτια, αυτό το στοιχείο τον διαφοροποιεί και από τον πρώτο. Είπα, αφού μιλάω ελληνικά, αφού σκέφτομαι στα ελληνικά, αφού μ’ αρέσουν πολλά πράγματα και στα ελληνικά, γιατί δεν γράφω και ελληνικά κομμάτια; Και μπορώ να πω ότι ήταν πιο απελευθερωτική η διαδικασία, την ευχαριστήθηκα πολύ».

— Πώς τα βλέπεις τα πράγματα;
Πολιτικά μιλώντας, νομίζω ότι είμαστε άστεγοι τελείως, δεν μπορώ να πω ότι κάτι μπορεί να με εκπροσωπήσει αυτήν τη στιγμή, πόσο μάλλον όταν αυτή η κουβέντα γίνεται την επομένη της επετείου των Τεμπών, που απ’ όπου κι αν το πιάσεις, τα συνοψίζει όλα. Μακάρι να υπάρξει μια δικαίωση έστω γι’ αυτά τα τραγικά πράγματα που έχουν συμβεί. Ας ξεκινήσουμε από αυτό και βλέπουμε… 

Βρείτε την μουσική του Pelion Rivers στο Spotify.

Instagram: @pelionrivers

Bandcamp: pelionrivers.bandcamp.com

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ