Σωστά τα λες, εν μέρει όμως. Υπάρχει μία ειδοποιός διαφορά. Άλλο κάποιος το να νοσταλγεί κάτι παλαιότερο ή να επιθυμεί κάτι διαφορετικό από αυτό που ζεί τώρα και άλλο να ηθικολογεί στους άλλους πάνω σε κάτι ενώ την ίδια στιγμή με την προσωπική του στάση αποτελεί αντιφατικό παράδειγμα. Στη δεύτερη περίπτωση, ναι, θα τον πω γιαλαντζί και "δάσκαλε που δίδασκες".
Στα παραδείγματα όμως που αναφέρεις, διακρίνω την αδυναμία των ανθρώπων αυτών να δράσουν προς την κατεύθυνση που επιθυμούν και απλά παραπονιούνται, εκτονώνοντας με τα λόγια και τις αναμνήσεις την προσωπική τους ανημποριά να πράξουν αλλιώς. Αδύναμοι ναι, θα το παραδεχθούν και οι ίδιοι εξάλλου ότι "τώρα πλέον δυστυχώς δε μπορούμε να κάνουμε διαφορετικά"... Γιαλαντζί όμως, όχι.
Όσο για το παράδειγμα του αθλητισμού, έχω να πω ότι το να μην μας αρέσει εμάς προσωπικά να ακολουθούμε κάτι, δε συνεπάγεται ταυτόχρονα και ότι δεν το θεωρούμε σωστό ή ωφέλιμο γενικά στο να υπάρχει, άρα συνεπώς ότι απαγορεύεται να εκφέρουμε άποψη πάνω σε αυτό.
28.4.2024 | 14:34
Γιαλαντζί (όχι ντολμαδάκια)
Όπως αναφέρω και στον τίτλο δεν προτίθεμαι να μιλήσω για το έδεσμα αλλά για τους γιαλαντζί ανθρώπους.
Αυτούς δηλαδή που πιστεύουν πως πρέπει να ζούμε τη ζωή μακριά από οθόνες, που λένε πως παλιά τα πράγματα ήταν καλύτερα που δεν ασχολούμασταν με τα κινητά μας, ότι τώρα αποξενωνόμαστε κι αν τους πεις να αφήσουν το άι-φόουν τους έστω για μια ώρα αρνούνται.
Αν τους πεις να επιστρέψουν σε μια παλιά συσκευή ή στην κατάρηση του κινητού ή να σβήσουν τα social media που έχουν αρνούνται.
Αν τους πεις να πάνε μια βόλτα χωρίς ποσταρίσματα από το μέρος που βρίσκονται, να αποδράσουν από την κινητο-λατρεία τότε σου λένε ''α, άλλαξε η εποχή και δε γίνεται χωρίς όλα αυτά να ζήσουμε''.
Είναι πολλοί αυτοί οι άνθρωποι. Και μου αναφέρουν αυτή την αντίφαση επανειλημμένα.
Ή που εκθειάζουν τον τουριστικό τρόπο ζωής και λένε ότι είναι πολύ ωραία να γυρίζεις και να μαθαίνεις διάφορα μέρη χωρίς άγχος, χωρίς πυξίδα, χωρίς προορισμό, να χαίρεσαι το ταξίδι.
Ή να γυρνάς στα στενά της πόλης, να μαθαίνεις μεριές που δεν ξέρεις.
Και μετά ξαφνικά σου λένε ότι ο μεγαλύτερός τους φόβος είναι το να μείνουν ένα βράδυ έξω απ' το σπίτι και να κοιμηθούν στην παραλία ή στο δρόμο.
Παριστάνουν δηλαδή τους περιπετειώδεις και τους δήθεν μη εξαρτημένους από τα social media, αυτούς που θέλουν δήθεν αυθεντικότητα και γνωριμίες από κοντά και να απολαμβάνουν τις στιγμές κι όταν τούς προτείνουν να τα κάνουν όλα αυτά που λένε στη θεωρία τότε διστάζουν.
Αν κάποιος πει ποιός είμαι εγώ που τολμάω να κρίνω τους άλλους, είμαι αυτός που αντιπαθεί τις κραυγαλέες αντιφάσεις.
Έχω βρεθεί πολλές φορές μπροστά σε τέτοιες συζητήσεις κι εντοπίζω αυτές τις αντιφάσεις.
Δηλαδή για να το πω με ένα απλό παράδειγμα: Εμένα δεν μου αρέσει ο αθλητισμός. Δεν είχα τέτοιου είδους ενασχόληση ποτέ.
Ε, δεν θα πάω να πω στους άλλους ότι νιώθω άσχημα που πλέον δεν υπάρχουν αλάνες για να παίζουμε μπάλα ή να αθλούμαστε.
Ή που κλείνουν τα γυμναστήρια στη γειτονιά μου.
Γιατί μια-δυο φορές στη ζωή μου που έπαιξα μπάλα λόγω συνθηκών και παρέας τις συγκεκριμένες στιγμές ήταν πανωλεθρία.
Οπότε δεν θα το παίξω νοσταλγός κάποιου πράγματος που δεν γουστάρω.
Αυτούς λοιπόν θεωρώ γιαλαντζί ανθρώπους.
1