«Άνθρωποι κινούνταν οριζόντια και χτυπούσαν στην οροφή»: Οι περιγραφές των επιβατών της Singapore για τις αναταράξεις

Singapore Airlines: Γιατί αποτελούν συχνό φαινόμενο τέτοιου είδους αναταράξεις- Τι εξετάζουν οι εμπειρογνώμονες Facebook Twitter
Οι ζημιές που προκάλεσαν οι αναταράξεις στο αεροσκάφος/ Φωτ.: Χ
0

Οι επιβάτες και τα μέλη του πληρώματος της πτήσης SQ321 της Singapore Airlines προσγειώθηκαν σήμερα στη Σιγκαπούρη, μία ημέρα αφού το αεροσκάφος που πραγματοποιούσε πτήση από το Λονδίνο έπεσε σε «ακραίες και αιφνίδιες αναταράξεις» που προκάλεσαν τον θάνατο ενός Βρετανού επιβάτη καρδιακή από ανακοπή και τον σοβαρό τραυματισμό περίπου 30 επιβατών.

Η προγραμματισμένη πτήση Λονδίνο-Σιγκαπούρη με το αεροσκάφος Boeing 777 - 300ER προσγειώθηκε αναγκαστικά στη Μπανγκόκ, αφού το αεροπλάνο δέχθηκε αναταράξεις που εκτίναξαν τους επιβάτες και το πλήρωμα από τις θέσεις τους. Κάποιοι, μάλιστα, χτύπησαν το κεφάλι τους στο ταβάνι.  Ένας 73χρονος Βρετανός επιβάτης πέθανε από καρδιακή προσβολή και τουλάχιστον 30 άτομα τραυματίστηκαν.

«Είδα ανθρώπους από την άλλη πλευρά του διαδρόμου να κινούνται εντελώς οριζόντια, να χτυπάνε στην οροφή και να προσγειώνονται ξανά. Οι άνθρωποι υπέστησαν τεράστια τραύματα στο κεφάλι και διάσειση», δήλωσε στο Reuters ο Dzafran Azmir, ένας 28χρονος φοιτητής που επέβαινε στην πτήση, μετά την άφιξή του στη Σιγκαπούρη.

Εικόνες από το εσωτερικό του αεροπλάνου δείχνουν χαρακιές στα πάνελ της καμπίνας, μάσκες και πάνελ οξυγόνου να κρέμονται από το ταβάνι και αποσκευές να βρίσκονται διάσπαρτες στον διάδρομο. Ένας επιβάτης δήλωσε ότι τα κεφάλια κάποιων ανθρώπων είχαν χτυπήσει στα φώτα πάνω από τα καθίσματα και είχαν σπάσει τα πάνελ.

Τι ερευνάται για τις αναταράξεις 

Αξιωματικοί από το Γραφείο Έρευνας Ασφάλειας Μεταφορών της Σιγκαπούρης έφτασαν στην Μπανγκόκ το βράδυ της Τρίτης, ανέφερε ο υπουργός Μεταφορών της Σιγκαπούρης Chee Hong Tat σε δήλωσή του στο Facebook.

Καθώς στο περιστατικό εμπλέκεται μια αμερικανική εταιρεία, η Boeing, η οποία κατασκευάζει το αεροσκάφος 777-300ER, το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (NTSB) των ΗΠΑ στέλνει έναν διαπιστευμένο εκπρόσωπο και τέσσερις τεχνικούς συμβούλους για να υποστηρίξουν την έρευνα, ανέφερε.

Το αεροπλάνο αντιμετώπισε ξαφνικές ακραίες αναταράξεις,ο πιλότος κήρυξε στη συνέχεια επείγουσα ιατρική ανάγκη και εκτράπηκε προς την Μπανγκόκ. Ο πάροχος υπηρεσιών παρακολούθησης αεροσκαφών FlightRadar 24 δήλωσε ότι η πτήση αντιμετώπισε «μια ταχεία αλλαγή στον κατακόρυφο ρυθμό, που συνάδει με ξαφνική αναταραχή», με βάση τα δεδομένα παρακολούθησης της πτήσης.

«Υπήρχαν καταιγίδες, μερικές σοβαρές, στην περιοχή εκείνη τη στιγμή», συμπλήρωσε. Η μετεωρολογική υπηρεσία πρόγνωσης AccuWeather δήλωσε την Τρίτη ότι οι ταχέως αναπτυσσόμενες καταιγίδες κοντά στην πορεία της πτήσης πιθανότατα συνέβαλαν στις βίαιες αναταράξεις.

«Οι αναπτυσσόμενες καταιγίδες έχουν συχνά ισχυρά ανοδικά ρεύματα, μια ζώνη αέρα που κινείται προς τα πάνω, η οποία ανεβαίνει πολύ γρήγορα, μερικές φορές με ταχύτητα μεγαλύτερη από 100 μίλια/ώρα, και μπορεί να αφήσει στους πιλότους ελάχιστο χρόνο για να αντιδράσουν, αν συμβεί ακριβώς μπροστά από το αεροπλάνο», δήλωσε ο Dan DePodwin, ανώτερος διευθυντής προγνωστικών μοντέλων της AccuWeather.

«Δεν είναι σπάνιο φαινόμενο οι μεγάλες καταιγίδες στον κόλπο της Βεγγάλης. Υπάρχουν πάντα οι πιθανότητες αναταράξεων», δήλωσε πιλότος αεροπορικής εταιρείας που πετάει τακτικά προς τη Σιγκαπούρη και τη Νοτιοανατολική Ασία. Ο πιλότος αρνήθηκε να κατονομαστεί επειδή δεν έχει την άδεια να μιλάει στα μέσα ενημέρωσης.

«Βγήκαμε περίπου 30 μίλια εκτός πορείας πετώντας γύρω από τις καταιγίδες πριν από δύο ημέρες στο δρόμο προς τη Σιγκαπούρη», πρόσθεσε ο πιλότος. Οι αναταράξεις έχουν πολλές αιτίες, με πιο προφανή τα ασταθή καιρικά φαινόμενα που προκαλούν καταιγίδες, αλλά αυτή η πτήση θα μπορούσε να έχει επηρεαστεί από αναταράξεις καθαρού αέρα, οι οποίες είναι δύσκολο να εντοπιστούν.

Η Σάρα Νέλσον, πρόεδρος της Ένωσης Αεροσυνοδών-CWA, που εκπροσωπεί πάνω από 50.000 εργαζόμενους σε 20 αεροπορικές εταιρείες, δήλωσε ότι είναι σημαντικό οι επιβάτες να φορούν ζώνες ασφαλείας όποτε κάθονται. «Είναι ζήτημα ζωής και θανάτου», δήλωσε ο Νέλσον.

Τα αεροπορικά ατυχήματα που σχετίζονται με αναταράξεις είναι ο πιο συνηθισμένος τύπος ατυχήματος, σύμφωνα με μελέτη της NTSB του 2021.

Αν και η αεροπορική εταιρεία δήλωσε ότι 30 άτομα τραυματίστηκαν, το νοσοκομείο Samitivej στην Ταϊλάνδη δήλωσε ότι περιθάλπει 71 επιβάτες.

«Η κλιματική αλλαγή είναι πιθανόν να προκαλέσει περισσότερες αναταράξεις, αόρατες στα ραντάρ»

Από το 2009 έως το 2018, η αμερικανική υπηρεσία διαπίστωσε ότι οι αναταράξεις ευθύνονται για περισσότερο από το ένα τρίτο των αναφερόμενων αεροπορικών ατυχημάτων και τα περισσότερα είχαν ως αποτέλεσμα έναν ή περισσότερους σοβαρούς τραυματισμούς, αλλά όχι ζημιές στο αεροσκάφος.

Οι επιστήμονες εξηγούν ότι η κλιματική αλλαγή είναι πιθανόν να προκαλέσει περισσότερες αναταράξεις, αόρατες στα ραντάρ. Σύμφωνα με μελέτη του 2023, η ετήσια διάρκεια των αναταράξεων αυξήθηκε κατά 17% μεταξύ του 1979 και του 2020, ενώ οι πιο σπάνιες σοβαρές αναταράξεις αυξήθηκαν κατά 50%.

Η Singapore Airlines, η οποία αναγνωρίζεται ευρέως ως μία από τις κορυφαίες αεροπορικές εταιρείες στον κόσμο και θεωρείται σημείο αναφοράς για μεγάλο μέρος του κλάδου, δεν είχε κανένα σημαντικό περιστατικό τα τελευταία χρόνια.

Το τελευταίο της ατύχημα με θύματα ήταν μια πτήση από τη Σιγκαπούρη προς το Λος Άντζελες μέσω Ταϊπέι, όπου συνετρίβη στις 31 Οκτωβρίου 2000 στο διεθνές αεροδρόμιο Ταϊβάν Ταογιουάν, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν 83 από τους 179 επιβαίνοντες.

Οι μετοχές της Singapore Airlines δεν διαπραγματεύονταν την Τετάρτη λόγω δημόσιας αργίας στη Σιγκαπούρη.

Με πληροφορίες από Reuters

Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ