Hotel Experience: Ένα νέο ατμοσφαιρικό σύμπαν στο Ωδείο Αθηνών
Η έκθεση, μία συμπαραγωγή του Βασίλη Μπαρτζώκα της Design Ambassador και του Άρη Μαρινάκη της Aris Marinakis Architectural Editions, σε συνεπιμέλεια με την πολυτάλαντη αρχιτέκτονα και σκηνογράφο Εύα Μανιδάκη, εμπνέεται από ατμόσφαιρες ξενοδοχείου που συναντάμε σε εμβληματικά κινηματογραφικά έργα
Ο χώρος του Ωδείου Αθηνών κυοφορεί ένα ατμοσφαιρικό ξενοδοχειακό σύμπαν, με αφορμή το Hotel Experience. Η έκθεση, μία συμπαραγωγή του Βασίλη Μπαρτζώκα της Design Ambassador και του Άρη Μαρινάκη της Aris Marinakis Architectural Editions, σε συνεπιμέλεια με την πολυτάλαντη αρχιτέκτονα και σκηνογράφο Εύα Μανιδάκη, εμπνέεται από ατμόσφαιρες ξενοδοχείου που συναντάμε σε εμβληματικά κινηματογραφικά έργα, όπως το «The Shining» του Stanley Kubrick (1980), το «In the mood for love» του Wong Kar-Wai (2000) και το «The Grand Budapest Hotel» του Wes Anderson (2014).
Ο σχεδιασμός της έκθεσης σκηνοθετεί τη συνάντηση του επισκέπτη με έναν κόσμο αλλιώτικο, που συμπυκνώνει τη φαντασμαγορία της κινηματογραφικής αισθητικής. Τα εμπορικά περίπτερα μετατρέπονται σε δωμάτια ξενοδοχείου, ενώ οι υπόλοιποι χώροι της έκθεσης αναφέρονται σε χαρακτηριστικά σημεία χώρων φιλοξενίας, όπως Ρεσεψιόν, Φουαγιέ, Πισίνα, Ανελκυστήρας, παραπέμποντας σε ένα ατμοσφαιρικό ξενοδοχείο με σινεφίλ αναφορές.
«Η αρχική σύλληψη ήρθε από την επιθυμία να δημιουργήσουμε ένα περιβάλλον όπου οι αρχιτέκτονες θα μπορούσαν να προσλάβουν με όλες τους τις αισθήσεις τις δυνατότητες εφαρμογής των υλικών. Ένα περιβάλλον όπου τα υλικά θα μπορούσαν να παρουσιαστούν έξω από το τυπικό branded context που αρμόζει περισσότερο σε περασμένες εποχές. Σήμερα ζούμε στην εποχή των αφηγήσεων.
Οι άνθρωποι συμμετέχουν σε αυτές φυσικά, ψηφιακά και φαντασιακά εξίσου. Το Hotel Experience είναι μία έκθεση που απενοχοποιεί τη φαντασία και απελευθερώνει τη δημιουργικότητα. Η καλλιτεχνική επιμέλεια, μάλιστα, μπορεί να βοηθήσει τον εκθέτη να οικοδομήσει ένα ισχυρότερο brand image, ενώ ταυτόχρονα αυξάνει την εμπορική του εμβέλεια, καθώς εκθέτει τις λύσεις του σε ένα ευρύτερο κοινό, πέρα από τους συνηθισμένους επισκέπτες των εκθέσεων» σημειώνει ο Βασίλης Μπαρτζώκας.
Αφετηρία της έκθεσης αποτελεί η Ρεσεψιόν, ο χώρος υποδοχής των επισκεπτών με αντίστοιχη κινηματογραφική αναφορά, που τους εισάγει απευθείας στην ντελικάτη ατμόσφαιρα του ξενοδοχείου. Η Ρεσεψιόν, καθώς και τα δύο κλιμακοστάσια που την πλαισιώνουν, συνδέονται με το μεγάλο lounge, στο οποίο χωροθετείται το κυριότερο μέρος των περιπτέρων. Το μεγάλο lounge του Φουαγιέ συνιστά τον κεντρικό χώρο της έκθεσης, σημείο συναντήσεων και καθιστικό. Εκατέρωθεν του εκτεταμένου διαδρόμου του Φουαγιέ, που καλύπτεται από μοκέτα που παραπέμπει στην κλασική ταινία «The Shining» του Stanley Kubrick, διαμοιράζονται περίπτερα - δωμάτια ξενοδοχείου. Η ενσωμάτωση επιγραφών neon, που συχνά συναντάμε στις εισόδους κυρίως των ξενοδοχείων, δημιουργεί οπτικούς ορίζοντες και εντείνει τη θεατρική ατμόσφαιρα του χώρου. Η εκθεσιακή διαδρομή συνεχίζεται μέσω του κεντρικού Φουαγιέ στον Χώρο Β (Black Box), όπου ο επισκέπτης καλείται να εξερευνήσει το εσωτερικό και των υπόλοιπων δωματίων-περιπτέρων.
Βασικός στόχος της αρχιτεκτονικής και της οργάνωσης του χώρου είναι η δημιουργία μιας πολυαισθητηριακής εμπειρίας, καθώς ο επισκέπτης της έκθεσης μετατρέπεται σε επισκέπτη του ξενοδοχείου, που καλείται να περιηγηθεί σε έναν ελκυστικό και μυστήριο χώρο φιλοξενίας. Η αλληγορία του ξενοδοχείου αποτυπώνεται μέσω σκηνικών κατασκευών, κινηματογραφικών αναφορών και του φωτισμού, προσκαλώντας σε ένα απρόσμενο περιβάλλον.
Η έκθεση θα πραγματοποιηθεί στο Ωδείο Αθηνών 5 & 6 Οκτωβρίου 2024.